کد خبر: ۴۹۳۱۳۷
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳

شهربانو امانی: ٩٠درصد درختان خیابان ولیعصر از بین رفته است

عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد که ٩٠ درصد درختان خیابان ولی عصر(عج) پایتخت از بین رفته است.
آفتاب‌‌نیوز : شهربانو امانی روز یکشنبه در نطق پیش از دستور بیست و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران با بیان اینکه مشکلی در خصوص قوانین حفظ باغ ها نداریم، افزود: 60 تا 70 درصد باغ های پایتخت و حدود 90 درصد از چنارهای خیابان ولی عصر تهران به دلیل بی توجهی از بین رفته است.

به گزارش ایرنا، امانی با پخش کلیپی کوتاه از فرایند تخریب باغات و تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حفظ باغات، اظهار کرد: این فیلم به طور کامل نقض قانون بود، نقض قانون به دست مجریان.

وی ادامه داد: چرا در بی احترامی به قانون و در زیر پا گذاشتن آن به جایی رسیده ایم که رهبر معظم انقلاب ناچار به موضعگیری و تذکری اینچنین شفافی شده اند؟ این بیانات ایشان، مربوط به سال 93 است.

امانی گفت: بعد از آن تاریخ و تذکرها، 3 سال طول کشید تا امسال و توسط شورای چهارم و شورای عالی استانها، اصلاحیه ها و آیین نامه های اجرایی به قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها تصویب شد و در این مدت، شورای عالی شهرسازی نیز اصلاحات مربوط به طرح های تفصیلی را در دستور کار قرار داد.

وی ادامه داد: بخشی از باغ های تهران به دلیل نواقص طرح های تفصیلی و پهنه بندی های اشتباه و بخشی نیز با مصوبه اشتباه و ویرانگر برج باغ و بخشی نیز به دلیل فرار از قانون و گردن کلفتی از بین رفته است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد که قانون های موجود، شهرداری را موظف و محق کرده که تمام باغات شهر تهران را به تفکیک منطقه شناسایی و اعلام عمومی کند تا موقعیت، مساحت، تعداد و نوع درختان باغ ثبت شود.

به گفته وی، تا پایان سال جاری شهرداری تهران باید شناسنامه تک تک باغ های شهر را صادر و برای اطلاع عموم از طریق سامانه های هوشمند منتشر و بروز رسانی کند.

وی افزود: شهرداری تهران همچنین موظف است هر سال نسبت به پلاک کوبی حداقل 20 درصد فضای سبز شهری اقدام کند و از مشخصات درختان واقع در معابر، میادین، بزرگراه ها و بوستانهای عمومی فهرستی شامل نوع درخت، محیط بن و محل کاشت تهیه و تنظیم کند.

امانی خاطرنشان کرد: در صورتی که قطع درخت از طرف مالکین به نحوی باشد که باغی را از بین ببرد و از زمین آن به صورت تفکیک و خانه سازی استفاده کند، همه زمین به نفع شهرداری ضبط می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین