کد خبر: ۴۹۳۴۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶

شرط احترام گذاشتن مردم به روحانیت از نظر آیت‌الله جنتی/هدف حوادث سال۸۸ نه انتخابات بلکه براندازی بود

رئیس مجلس خبرگان رهبری بر لزوم تقویت وحدت در جامعه اسلامی تاکید کرد و گفت: روحانیت همیشه در راس حرکت‌های انقلابی بوده‌ است.
آفتاب‌‌نیوز : آیت الله احمد جنتی پیش از ظهر دوشنبه در کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری در بوشهر اظهار داشت: علما مسئولیت حفظ اخلاق و دین را در جامعه داشتند و هم اکنون نیز اینچنین است. مردم ما امروز از مسلمانان ابتدای اسلام بهتر هستند چرا که در مقابل ظلم نه در حرف بلکه در عمل ایستادگی کردند.

وی با بیان اینکه روحانیت همیشه در راس حرکت‌های انقلابی بوده‌اند و مردم نیز از آنها تبعیت می‌کنند، عنوان کرد: اکنون نیز اگر یک فرد روحانی به‌دور از دنیا پرستی فعالیت و زندگی کند، مردم همچنان به آن احترام می‌گذارند و از آنها تبعیت می‌کنند.

آیت‌الله جنتی در خصوص اهمیت حفظ وحدت در جامعه بیان کرد: ما باید برای بیشتر شدن وحدت در جامعه تلاش کنیم و مانع خدشه‌دار شدن آن شویم چرا که در این موقعیت تنها کسانی که سود میبرند دشمنان هستند.

وی با اشاره به اینکه در آستانه ۹ دی قرار داریم، عنوان کرد: نباید از این رویداد بزرگ غافل شویم و باید آن را بشناسیم و به جامعه بشناسانیم.در حوادث سال ۸۸ خط قرمزها شکسته شد و کشور را ۹ ماه به آشوب کشاندند و هدف اصلی آن نه انتخابات بلکه براندازی نظام بود. آمریکا سیلی محکمی در این برهه از ما خورد که در جهان بی سابقه بود.

آیت‌الله جنتی در ادامه گفت: جهان استکبار ساکت نمی‌ماند و جلوی هر حرکت انقلابی خواهد ایستاد چرا که اسلام بود آنها را رسوا کرد. فتنه سال ۸۸ نقشه‌ای بود برای براندازی نظام که برخی افراد در داخل کشور دانسته و یا ندانسته آنها را یاری کردند.اسلام یعنی قدرت و آن هم قدرت در دل‌ها و به همین دلیل است که بیداری اسلامی در کشورهای عربی و غیر عربی به وجود آمد و موجب گرایش بسیاری از افراد به دین اسلام شد.

منبع: مهر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین