کد خبر: ۴۹۴۱۷۵
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶

فراخوان نقد تئاتر ششمین جشنواره تئاتر شهر منتشر شد

برای اولین بار در جشنواره تئاتر شهر بخش ویژه نقد مکتوب تئاتر از طریق فراخوان عمومی برای هنرمندان و منتقدان جوان تئاتر برگزار می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
دبیرخانه «ششمین جشنواره تئاتر شهر» با هدف شناسایی، معرفی و تقدیر از هنرمندان و منتقدان جوان و با رویکرد آموزشی و نشر نقد آثار، دو بخش مسابقه صحنه‌ای و تئاتر کودک و نوجوان جشنواره را در ایام برگزاری با حضور منتقدان حرفه‌ای و جوان نقد می‌کند.

بر این اساس کلیه متقاضیان علاقه‌مند «نقد تئاتر» می‌توانند با تکمیل فرم ثبت‌نام و تحویل به دبیرخانه این جشنواره، به عنوان یکی از منتقدان شرکت‌کننده در بخش «نقدتئاتر» شرکت کنند.

 با ارزیابی و اولویت‌بندی ستاد جشنواره گروه‌های نقد تئاتر با ترکیب منتقدان شناخته‌شده و جوان انتخاب و در ایام برگزاری جشنواره نقد مکتوب آثار نمایشی را در ویژه نامه ای با عنوان«نقد صحنه» منتشر خواهد کرد.

 همچنین براساس ارزیابی و نظر کمیته نقد نمایش منتقدان برگزیده در مراسم اختتامیه معرفی و مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

 در متن فراخوان آمده است که گروه منتقدان منتخب می‌بایستی نقد نمایش‌های اجراشده را پس از دیدن آثار در همان شب اجرا نوشته و تا ساعت 23 همان شب به شورای کارشناسی نقد صحنه ارائه دهند تا پس از ارزیابی و تأیید نهایی سردبیر در نشریه روزانه نقد صحنه منتشر شود.

به سه نفر از منتقدان برگزیده در هر یک از بخش‌های صحنه‌ای و تئاتر کودک و نوجوان به انتخاب شورای نقد و سردبیری نقد صحنه، در مراسم اختتامیه، لوح تقدیر و جوایز ارزنده‌ای اهدا می‌شود.

همه نقدهای منتشر شده در نشریه روزانه نقد صحنه در مراسم اختتامیه در قالب کتاب نقد صحنه ششمین جشنواره تئاتر شهر منتشر خواهد شد.

علاقه‌مندان به حضور در این بخش می توانند فرم تکمیل شده فراخوان را تا 25 آذرماه به دبیرخانه تحویل دهند. جلسه هماهنگی منتقدان 27 آذرماه برگزار خواهد شد.

دبیرخانه جشنواره در بلوار کشاورز – نبش خیابان شهید دائمی- سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران –طبقه نهم واقع شده و شماره تلفن  88981675  نشانی پست الکترونیکی f.t.city@chmail.ir برای ارتباط با این دبیرخانه اعلام شده است.

ششمین جشنواره تئاتر شهر به عنوان بزرگترین رویداد تئاتری شهر تهران توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری و با دبیری شهرام کرمی از 27 آذر ماه تا 7 دی ماه 1396 برگزار می‌شود.
منبع: ایلنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین