کد خبر: ۴۹۴۵۰۷
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۷

احتمال حذف ۵ روز تعطیل از تقویم

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در تقویم جدید تعطیلات رسمی کشور، به ‌احتمال ‌زیاد ۵ روز از روزهای تعطیل فعلی از تقویم تعطیلات کشور حذف خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
احمد امیرآبادی فراهانی عصر امروز در جلسه شورای بخش خصوصی با دولت که در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: بهتر است کمیته‌ای تخصصی مجزا و خارج از شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی با دولت تشکیل شود تا مصوبات شورا و موارد پی‌جویی در آن با دقت و سرعت بهتری اجرایی شود.

وی با اشاره به برخی کارکردهای شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی با دولت افزود: محور بحث‌های ارائه‌ شده در این شورا باید بر حل مشکلات و معضلات پیش روی واحدهای تولیدی باشد همچنین بخشی از مشکلات موجود بر سر راه تولید و واحدهای تولیدی استانی بوده که در قالب همین قبیل جلسات قابل ردگیری بوده و برای مشکلات  ملی نیز قانون تمهیداتی لازم را در نظر گرفته است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: در شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی با دولت نمایندگان قوای سه‌گانه حضور داشتند که مصوبات جلسه شورای گفت‌وگوی استان نیز می‌تواند مشکلات و معضلات پیش روی خود را به دبیرخانه شورای ملی ارجاع دهد تا مشکلات حاکمیتی که در این زمینه وجود دارد نیز از این طریق برطرف شود.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به‌احتمال بازنگری در تعطیلات رسمی کشور عنوان کرد: بحث بررسی مجدد تعطیلات رسمی کشور در کمیسیون  اجتماعی مجلس در دست پیگیری بوده که احتمال می‌رود در قانون جدید تعطیلاتی از قبیل 12 فروردین، 15 خرداد و 29 اسفندماه از روزهای تعطیلی در سال‌های آینده حذف شود.

امیرآبادی با اشاره به اینکه تعطیلی روز8 ربیع‌الاول مصوبه مجلس بوده و در اصلاح برخی روزهای تعطیل سال قرار نخواهد گرفت، تأکید کرد: در تقویم جدید تعطیلات رسمی کشور به‌ احتمال‌ زیاد 5 روز از روزهای تعطیل فعلی از تقویم تعطیلات کشور حذف خواهد شد.

وی با تأکید بر اهمیت حمایت از بخش خصوصی و واحدهای تولیدی ابراز کرد: اگر قرار است محصول داخلی ما  با مشابه خارجی خود  رقابت کند باید هزینه‌های تولیدی را کاهش داد در حالی‌که واقعیت امروز واحدهای تولیدی افزایش هزینه‌های تولیدی و افزایش قیمت تمام‌شده و از طرفی نیز فشارهای اقتصادی برای تولیدکنندگان است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از هزینه‌های سرسام‌آور واحدهای نظارتی عنوان کرد: دریافت 3 میلیون پول برای نیم ساعت بازدید کنترل کیفیت و مباحث دیگر کاملاً اجحاف در حق تولید است که ضرورت دارد تا این قانون مورد بازنگری قرار گیرد.

منبع: تسنیم

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۸
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
0
0
در عوض کاهش تعطیلات یک فکری برای بیکاری جوانان بکنید همه روزای تعطیلی رو بردارید اما تو رو به خدا جلوی تعطیلی کارخانه ها و تولیدی ها رو بگیرید شما تو مجلس نماینده مردم هستید چرا توجه ای به مشکلات عدیده مردم نمیشه و به حاشیه ها میپزدازید
تعطیلی برداشتن هنر نیست یک فکر برای افزایش بازدهی کارکنان در ساعات اداری بکنید اون کارمندانی که تعطیلات و روزهای کاری فرقی براش نمیکنه چون اصلاً فکر کار کردن نیست و داره خوش میگذرونه رو براش مصوبه ای بیارید لطفاً
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
0
0
500 هزار نفری را که به دروغ احمدی نژاد استخدام شدند ناراحت نمی شوند که تعطیلیهای دو تا دوتا که می افتاد سر پنج شنبه و جمعه کلی حال می کردند با ویلاهایشان در شمال را از آنها گرفتید
ما که با خانواده در خانه زندانی می شویم و باید در یک اتاق کوجک جند نفر جند روز بیکار بیکار به هم نگاه کنیم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
0
3
به نظر میرسد هدف اصلی فقط حذف تعطیلی 29 اسفند روز ملی شدن صنعت نفت است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
0
2
این همه تعطیلی بی دلیل .۲۹ اسفندو دست نزنید
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
0
0
کاهش تعطیلات خوبه ، اما مهمتر افزایش بهره وری است ، کاهش تعطیلات باید اول از تصویب قانون منع افزایش تعطیلات شروع بشه! و دوم باید تعطیلات از پنجشنبه و جمعه به جمعه و شنبه تبدیل بشه ! سوم تعطیلاتی که متوالی هستند و باعث تعطیلی دو روز در هفته میشوند حذف و اصلاح شوند. و در نهایت خروجی هر سازمان تولیدی ، خدماتی، بر اساس کارسنجی و زمان سنجی محاسبه و ارائه شود مخصوصا سازمانهای دولتی، نظامی، شبه دولتی و خصولتی و....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
0
1
خیلی از کشورها تعطیلاتشان از ما بیشتر است در حالیکه عده ای بدنبال حذف روزهای حساس تاریخ کشورمان هستند.لطفا کارهای مهم تر را پیگیری نمایید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
0
1
عاقلانه است :
همه پنجشنبه ها و جمعه ها تعطیل باشد .
مراسم ویژه ایام هر هفته در تعطیلات اخر هفته اجرا شود .
فواید :
برنامه ریزی پایدار در امور حقیقی حقوقی شخص و سازمان.
سامان گرفتن تصمیم در سفر خانواده ها .
کاهش هجوم به جاده ها وکاهش حوادث جاده ای .
افزایش کمیت و کیفیت تولید خدمات و کالا .
.......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
دلسوز شیعه و ایران عاقلانه عمل می کند.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین