کد خبر: ۴۹۵۲۴۷
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۷
"مردم آرامش خود را حفظ کنند"

کرمان همچنان می‌لرزد/آخرین اخبار از زلزله ۶.۱ ریشتری "هجدک"/ ۷ زمین‌لرزه؛ از ۴ تا ۶.۱ ریشتر /۵۸ مصدوم تاکنون/تقاضای زیاد نفت/هجوم مردم به پمپ‌بنزین‌ها+فیلم و عکس

زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۶.۱ در مقیاس امواج درونی زمین، حوالی هجدک کرمان را لرزاند. سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی کرمان: از زمان زمین‌لرزه ۶.۱ ریشتری بامداد چهارشنبه تاکنون ۵۴۰ هزار لیتر فراورده از انبارهای شرکت نفت خارج شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در ساعت ۰۱:۱۱:۲۹ ثانیه بامداد امروز چهارشنبه ۲۲ آذر ماه این زمین‌لرزه را ثبت کردند.

به گزارش آفتاب‌‌نیوز، مختصات این زمین‌لرزه که در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده، ۳۰.۷۸ درجه عرض شمالی و ۵۷.۲۸ درجه طول شرقی ثبت شده است.

این زمین‌لرزه در فاصله ۲۸ کیلومتری هجدک،۴۱ کیلومتری چترود، ۴۸ کیلومتری کاظم آباد در استان کرمان به ثبت رسیده است.

۳۷ مصدوم غیر مستقیم در زلزله ۶.۱ ریشتری بامداد امروز

مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کرمان با اشاره به زلزله ۶.۱ ریشتری بامداد امروز ۲۲ آذرماه هجدک کرمان گفت: تعداد مراجعه کنندگان به بیمارستان های شهر کرمان در پی وقوع این زلزله ۳۷ نفر بوده است.

دکتر سید محمد صابری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به زلزله ۶.۱ ریشتر بامداد امروز ۲۲ آذرماه هجدک کرمان گفت: تعداد مراجعه کنندگان به بیمارستان های شهر کرمان در پی وقوع این زلزله ۳۷ نفر بوده است.

وی ادامه داد: ۱۵ نفر در بیمارستان شهید باهنر کرمان، ۹ نفر در بیمارستان پیامبر اعظم(ص) کرمان و ۱۳ نفر در بیمارستان شفا کرمان پذیرش شده اند، قابل ذکر است که همه مصدومین به دلیل آسیب های غیر مستقیم ناشی از ترس و فرار دچار جراحت شده اند.

آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده

علی حسی‌زاده‌مهرابی، مدیر کل مدیریت بحران و حوادث غیر مترقبه استانداری کرمان با اشاره به زلزله 6.1 ریشتر بامداد امروز، گفت: نکته قابل توجه اینکه تا این لحظه در منطقه زلزله‌زده هیچ مصدومی نداشته‌ایم.

وی با بیان این مطلب که تا کنون بر اثر  این زلزله هیچ خسارت جانی و مالی گزارش نشده است، اظهار کرد: این زلزله فقط باعث وحشت و نگرانی مردم شده است.

مدیر کل مدیریت بحران و حوادث غیرمترقبه استانداری کرمان تصریح کرد: تاکنون یک پس لرزه بالای 5 ریشتر، دو پس زلزله بالای 4 ریشتر منطقه هجدک کرمان را لرزانده است.

زلزله امروز کرمان پس لرزه نبود/نظمی بر زمان وقوع پیش لرزه‌ها حاکم نیست

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان: زلزله 6.1 ریشتری بامداد امروز، زلزله ای مستقل به نظر می رسد و نمی‌توان آن را پس لرزه دانست. نظمی بر زمان وقوع پیش لرزه ها حاکم نیست. لزوما پیش لرزه ها چند روز یا چند ساعت قبل از زلزله اصلی رخ نمی‌دهند، بلکه ممکن است در برخی حالات چند سال یا چند ماه قبل از زلزله اصلی رخ دهند. لذا حتی اگر فرض شود زلزله های اخیر پیش‌لرزه باشند، باز نمی‌توان مطمئن شد که زلزله اصلی چه زمانی و با چه اندازه‌ای رخ خواهد داد.

ریزش سقف 2 مدرسه در چترود در پی زلزله کرمان

فرماندار کرمان: پس از رخداد زلزله 6.2 ریشتری اولیای دانش آموزان به دلیل نگرانی به سمت مدارس فرزندان خود حرکت کردند لذا باعث ترافیک سنگین در شهر شد که 17 مورد تصادف در مرکز شهر کرمان رخ داد. برخی از واحدهای مسکونی در چترود دچار خسارت شدند. همچنین سقف دو مدرسه در چترود ریزش کرده است. به شبکه‌های آب و گاز خسارتی وارد نشده است.

کرمانی‌ها امشب پس از زلزله صدها هزار لیتر بنزین خریدند!

سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی کرمان: از زمان زمین‌لرزه ۶.۱ ریشتری بامداد چهارشنبه تاکنون ۵۴۰ هزار لیتر فراورده از انبارهای شرکت نفت خارج شده است. با وجود ترس ناشی از زلزله و هجوم مردم به جایگاه‌ها، برخی از جایگاه‌ها خالی شده است.فرایند تخلیه نفتکش‌ها حدود ۳۰ دقیقه زمان می‌برد و مردم در جایگاه‌ها منتظر بمانند تا این فرایند تمام شود. مردم آرامش خود را حفظ کنند؛ فراورده نفتی به میزان بیش از مصرف استان در انبارها موجود است.

تقاضای زیاد نفت در پی وقوع زلزله در کرمان

مدیر شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه کرمان با بیان اینکه مشکلی در عرضه وجود ندارد؛ مردم در جایگاه های سوخت بمانند تا مخازن جایگاه ها پر شود، اعلام کرد: اگر جایگاه سوختی دچار این وقفه شده است دلیل بر کمبود فراورده های نفتی نیست بلکه به دلیل وقفه تخلیه فراورده از نفتکش به مخزن جایگاه سوخت است.

"جعفر سالاری نسب" افزود: 540 هزار لیتر فراورده نفتی از انبارها خارج شده است. با توجه به تقاضای زیاد لذا مخزن‌ها خالی می شوند پس از خالی شدن مخزن مرحله تخلیه فراوده های نفتی داخل مخزن آغاز می شود که این مرحله به زمانی حداکثر حدود نیم ساعت نیاز دارد.

مدیر شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه کرمان مشکلی در عرضه وجود ندارد مردم در جایگاه های سوخت بمانند تا مخازن جایگاه ها پر شود، اعلام کرد: اگر جایگاه سوختی دچار این وقفه شده است دلیل بر کمبود فراورده های نفتی نیست بلکه وقفه تخلیه فراورده از نفتکش به مخزن جایگاه سوخت است.

۵۸ تن آخرین شمار مصدومان زلزله 6.1 ریشتر بامداد امروز «هجدک»

مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کرمان گفت: تا ساعت 8 صبح امروز تاکنون ۵۸ مصدوم(غیر مستقیم) بر اثر زلزله 6.1 ریشتری هجدک کرمان داشته‌ایم.

دکتر «سیدمحمد صابری» با اعلام این خبر اظهار کرد: 25 نفر در بیمارستان شهید باهنر کرمان، 17 نفر در بیمارستان پیامبر اعظم(ص) کرمان، 15 نفر در بیمارستان شفا کرمان و یک نفر در بیمارستان علی بن ابیطالب(ع) شهرستان راور تا ساعت 8 صبح امروز 22 آذرماه پذیرش شده‌اند.همه مصدومان به‌علت آسیب‌های غیر مستقیم ناشی از ترس و فرار دچار جراحت شدند.




کرمان همچنان می‌لرزد/آخرین اخبار از زلزله ۶.۱ ریشتری

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین