کد خبر: ۴۹۶۵۰
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۸:۳۲

روزهای نا آرام بوش

آفتاب‌‌نیوز :
بوش که امسال به دلیل شرایط بحرانی منطقه خاورمیانه، تعطیلات تابستانی کوتاه‌تری را که چندان نیز از دغدغه‌های سیاسی دور نبود نسبت به سال‌های قبل گذراند؛ از مزرعه محبوب خود در تگزاس به واشنگتن بازگشته است. 

به گزارش آسوشیتدپرس، بوش روز دوشنبه در اولین روز آتش‌بس بین اسرائیل و حزب‌الله لبنان، در جلسه‌ای با حضور دیپلمات‌های ارشد کاخ سفید و مشاوران نظامی خود به بررسی فهرست مسائل و چالش‌های پیش روی آمریکا فراتر از بحران خاورمیانه پرداخت. 

براساس این گزارش اگر چه جنگ خونین لبنان تیتر اصلی اخبار را به خود اختصاص داده و بیشترین توجه تیم سیاستمداران دولت آمریکا را به خود جلب کرده بود، موج خشونت‌های فرقه‌ای در عراق نیز همچنان ادامه دارد و بسیاری معتقدند بزرگترین تهدید برای ثبات این کشور از زمان سقوط صدام‌حسین است.
بیش از 12 هزار سرباز آمریکایی و عراقی برای مقابله با این خشونت‌ها به بغداد اعزام شده‌اند.

 در همین حال، تلاش‌های آمریکا برای محدود ساختن فعالیت‌های هسته‌ای ایران و کره‌ شمالی نیز همچنان بی‌نتیجه باقی مانده است. 
به نوشته این گزارش، این مسأله از جمله مهمترین محورهای گفت‌وگوهای بوش در نشست روز جمعه پنتاگون خواهد بود که طی آن او با دونالد‌ رامسفلد، وزیر دفاع و دیگر مشاوران نظامی خود تشکیل جلسه می‌دهد. او سپس آن طور که کاخ سفید اعلام کرده است جلسه‌ای با هیأتی از کارشناسان امور عراق خواهد داشت. اگرچه جزئیات بیشتری در مورد این جلسه اعلام نشده است. 

پس از آن، بعدازظهر دوشنبه بوش در وزارت خارجه با کاندولیزا رایس و تیم سیاست خارجی خود گفت‌وگو می‌کند. او برنامه‌ای نیز برای شرکت در کنفرانس خبری با حضور خبرنگاران رسانه‌ها دارد. 

بوش روز سه‌شنبه نیز جلسه‌ای با تیم امنیت داخلی خود در مرکز ضد تروریسم مک‌لین خواهد داشت و سرانجام روز جمعه در نشستی با مشاوران اقتصادی خود در کمپ‌دیوید شرکت می کند. 

رئیس جمهوری آمریکا معمولا در ماه اگوست نشست‌ها و جلسات خود را در مزرعه خود در کرافورد تگزاس برگزار می‌کرد ولی امسال به دلیل بحران‌های فراوان بین‌المللی و نگرانی از دست دادن اکثریت در کنگره در انتخابات ماه نوامبر، ترجیح داده است بیشتر در کاخ سفید حضور داشته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین