کد خبر: ۴۹۶۶۲۹
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۸

شهردار تهران: طبیعی است که مشکل آلودگی هوا با صحبت کردن حل نمی شود!

شهردار تهران گفت: در بودجه حمل نقل تهران در سال 97 دولت نکاتی را پیش‌بینی کرده که کافی نیست.
آفتاب‌‌نیوز :
با اشاره به دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این جلسه برای رائزنی در مورد مسائل مهم تهران تشکیل شد که یکی از این مسائل آلودگی هوا این شهر است.

شهردار تهران با بیان اینکه در سال‌های اخیر در مورد آلودگی هوا صحبت‌های بسیاری شده است، اظهار کرد: طبیعی است که با صحبت مشکل حل نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این جلسه گزارشی در مورد آلودگی هوای تهران به آقای لاریجانی دادیم، تصریح کرد: مقرر شد بر اساس قانون هوای پاک که مجلس تصویب کرد و نیز بر اساس مصوبات دولت برنامه‌های عملیاتی و کارهای اجرایی که متاسفانه بر روی زمین مانده را با تعیین میزان منابع مالی لازم برای اجرای این برنامه‌ها مشخص کرده و به مجلس و دولت تقدیم کنیم.

نجفی با اشاره به اینکه حمل و نقل عمومی تهران به نسبت جمعیت و نیاز این شهر بسیار ضعیف است، اظهار کرد: هم اکنون تنها 13 درصد سفرهای شهری توسط مترو و 16 درصد آن توسط اتوبوسرانی انجام می‌شود و مابقی توسط خودروهای شخصی و یا تاکسی‌ها صورت می‌گیرد.

وی  تصریح کرد: ما باید حمل ونقل عمومی تهران را تقویت کنیم و در این خصوص گزارشی به رئیس محترم مجلس داده شد.

شهردار تهران با بیان اینکه آقای لاریجانی قول مساعدت دادند افزود: در بودجه سال 97 دولت نکاتی را پیش‌بینی کرده است، اما کافی نیست مقرر شد تا با تایید آقای لاریجانی و مشورت با نمایندگان به ویژه کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون تلفیق بودجه بخشی از این مسائل در بودجه سال 97 دیده شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین