کد خبر: ۴۹۶۷۹۹
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹

نشر اکاذیب علیه یک مقام رسمی دردساز شد

پلیس در اعلام مهم ترین حوادث 24 ساعت گذشته از دستگیری افردی خبر داد که به دلیل نارضایتی شغل اقدام به انتشار مطالب غیر واقع علیه مدیرعامل یک سازمان کرده بودند.
آفتاب‌‌نیوز :  سروان وحید صاحبکاران مسئول پلیس فتا در استان گلستان با اشاره به تخریب مدیران یکی از ادارات کل استان توسط شهروند گلستانی افزود: اخیرا مرجوعه قضایی به این پلیس واصل شد و نماینده حقوقی یکی از سازمان‌ها اظهار داشت، فرد ناشناسی در یکی از شبکه اجتماعی اقدام به نشر اکاذیب و همچنین تخریب چهره مدیر عامل این سازمان کرده‌ که علاوه بر توهین و افترا سبب تشویش اذهان عمومی‌ نیز شده که در این خصوص خواهان پیگیری هستیم.

وی افزود: پس از انجام تحقیقات اولیه مشخص شد افرادی با راه اندازی کانالی در یکی از شبکه‌ های اجتماعی اقدام به بارگذاری مطالب و محتوای مورد ادعای شاکی می کردند که در نتیجه اقدامات فنی و اطلاعاتی کارشناسان پلیس فتا در استان، نهایتا 2 متهم که از کارکنان همان سازمان هستند، شناسایی‌ و تجهیزات رایانه‌ای و مخابراتی آنها که از آن طریق اقدام به راه‌اندازی کانال مذکور کرده بودند، توقیف شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهمان به همراه پرونده تشکیل شده روانه دادسرا شده و از آن طریق به جرم نشر اکاذیب و توهین به مقامات استانی روانه زندان شدند.

دستگیری رباینده پسر بچه 7 ساله در زاهدان

سرهنگ ابراهیم ملاشاهی رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان از عملیات موفقیت آمیز کارآگاهان پلیس آگاهی در شناسایی و دستگیری عامل آدم ربایی پسربچه 7 ساله خبر داد.

وی گفت: در پی کسب خبری از وقوع یک فقره آدم ربایی و ربوده شدن پسر بچه 7 ساله در شهرستان 'زاهدان' تیمی مجرب از کارآگاهان پلیس آگاهی به منظور شناسایی متهم و آزادی گروگان تشکیل شد و بلافاصله کار خود را آغاز کرد.

ملاشاهی افزود: با توجه به شناخت کامل ماموران از جغرافیای محل وقوع جرم و تحقیق و بررسی مشخص شد، علت و انگیزه این آدم ربایی اختلافات شخصی و مالی بوده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: ماموران با اقدامات پلیسی گسترده و با به کارگیری کلیه امکانات، موفق شدند مخفیگاه عامل این آدم ربایی که جوانی 30 ساله بود را در منزلی در یکی از روستاهای حاشیه زاهدان شناسایی و در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه وی را دستگیر کنند.

کشف محل دپوی کالای قاچاق در ورامین

سردارعبدالرضا ناظری فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران از کشف انبار دپوی حوله خارجی قاچاق به ارزش 10 میلیارد ریال در ورامین خبر داد.

وی گفت: ماموران پلیس آگاهی استان در راستای اجرای طرح عملیات مشترک ذوالفقار 96 و طرح های تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز در پی دریافت اخباری مبنی بر دپوی کالای قاچاق در انباری در شهرستان ورامین، بررسی و رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

سردار ناظری افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از این انبار تعداد یک هزار و 347 کارتن انواع حوله خارجی با مارک های مختلف به ارزش 10 میلیارد ریال را کشف کردند.

سردار ناظری اظهار داشت: با توجه به ارائه نکردن مدارک گمرکی توسط مالک، با هماهنگی مقام قضائی انبار پلمب و در این خصوص پرونده ای تشکیل و به مراجع قضائی ارسال شد.

کشف محموله قاچاق در قم

سرهنگ احمد کرمی رئیس پلیس آگاهی استان قم از کشف محموله 5 میلیارد و 200 میلیون ریالی قاچاق از یک دستگاه کامیون در قم خبر داد.

وی گفت: در پی کسب خبری مبنی بر این که فردی قصد دارد توسط یک دستگاه کامیون محموله قاچاق را از یک استان غربی با عبور از حوزه استحفاظی قم به تهران منتقل کند، موضوع در دستور کار مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان قم قرار گرفت.

سرهنگ کرمی گفت: در ادامه طی هماهنگی های قضائی 2 اکیپ از این پلیس به محورهای مواصلاتی اعزام و خودرو مذکور شناسایی شد.

رئیس پلیس آگاهی استان قم اظهارکرد: راننده کامیون پروانه حمل کالا را ارائه و اذعان کرد محموله شامل لوازم التحریر و ابزارآلات بوده و از گمرک به مقصد تهران بارگیری شده است.

وی افزود: کالاها طبق مدارک ارائه شده شامل 96 کارتن آئینه بدون قاب، 5 کارتن پاور بانک، 585 کارتن خودکار پلاستیکی به تعداد 396 هزار و 420 عدد، 14 کارتن جعبه ابزار است اما کالاهای بارگیری شده شامل 20 کارتن آئینه، 27 کارتن پاور بانک، 585 کارتن به تعداد 600 هزار عدد خودکار، 69 کارتن جعبه ابزار و یک دستگاه ماشین شارژی بوده است.

سرهنگ کرمی در ادامه ارزش محموله مکشوفه را حدود 5 میلیارد و 200 میلیون ریال بیان کرد و گفت: در این زمینه یک نفر دستگیر و پرونده تشکیل شده تحویل تعزیرات حکومتی استان شد.

کشف 115 راس دام قاچاق در تفت

سرهنگ فرهاد بیگلری فرمانده انتظامی شهرستان تفت استان یزد گفت: با توقیف یک دستگاه تریلی 'ولوو' در محور مواصلاتی شهرستان، تعداد 115 راس دام قاچاق و فاقد مجوز دامپزشکی کشف شد.

وی گفت: ماموران پلیس شهرستان تفت، هنگام کنترل محورهای مواصلاتی، یک دستگاه تریلی 'ولوو' را متوقف کردند و در بازرسی از این تریلی، تعداد 115 راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز دامپزشکی را کشف و 2 متهم را نیز دستگیر کردند.

سرهنگ بیگلری ارزش برآورد شده این محموله را توسط کارشناسان یک میلیارد و 350 میلیون ریال بیان کرد و گفت: متهمان احشام فاقد مجوز دامپزشکی را از استان های جنوبی کشور بارگیری و قصد انتقال به 'رباط کریم' داشتند که دستگیر و به مراجع قانونی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان تفت افزود: دام هایی که بدون مجوز از سازمان دامپزشکی وارد کشور می شوند قاچاق تلقی و خودروهای حامل این دام ها توسط پلیس توقیف خواهد شد.

واژگونی سواری پژو 7 مجروح برجای گذاشت

سرهنگ حسین رضایی رئیس پلیس راه استان خراسان جنوبی گفت: واژگونی یک سواری پژو405 در شهرستان 'طبس' 7 مجروح برجای گذاشت.

وی افزود:روز گذشته با اعلام مرکز فوریت های پلیسی 110مبنی بر تصادف در محور 'طبس-یزد' بلافاصله مأموران پلیس راه به همراه گروه امداد به محل سانحه اعزام شدند.

سرهنگ رضایی افزود: مأموران با حضور در صحنه مشاهده کردند که یک سواری پژو 405 به علت نا مشخصی واژگون شده است که در این سانحه، راننده و 6 نفر از سرنشینان مجروح و جهت مداوا به بیمارستان منتقل شدند.

وی با اشاره به بررسی علت حاثه توسط کارشناسان راهنمایی رانندگی خاطر نشان کرد: رانندگان، قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند تا شاهد چنین حوادث ناگوار نباشند.

انحراف به چپ وانت پیکان 2 کشته برجای گذاشت

بر اثر برخورد یک دستگاه وانت پیکان با کامیون در محور سراوان - خاش، راننده و سرنشین وانت پیکان در محل حادثه فوت کردند.

سرهنگ کشواد بهروزی زاده رئیس پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان گفت: (28 آذر ماه ساعت 21:15 شب) در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر برخورد یک دستگاه خودرو وانت پیکان و کامیون در کیلومتر 55 محور 'سراوان - خاش'، بلافاصله گشت تصادفات برای بررسی در محل حادثه حاضر شد.

وی افزود: در این حادثه یک دستگاه وانت پیکان به علت انحراف به چپ با کامیون باری برخورد کرده بود، که بر اثر شدت ضربه وارده راننده و سرنشین وانت در محل سانحه جان خود را از دست دادند.

رئیس پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان با اعلام دوطرفه بودن محورهای شمال، از رانندگانی که قصد تردد در این محورها را دارند خواست که در همه حال توجه کامل به جلو را داشته و با رعایت حق تقدم عبور برای سایر رانندگان سفری ایمن برای خود و دیگران به همراه داشته باشند.

کیف قاپ حرفه ای در پاکدشت دستگیر شد

سردارعبدالرضا ناظری فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران از دستگیری کیف قاپ حرفه ای با 36 فقره سرقت در پاکدشت خبر داد.

وی گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به کلانتری 11 مرکزی شهرستان پاکدشت با طرح شکایت مبنی بر وقوع کیف قاپی در یکی از محلات این شهرستان، بررسی موضوع و دستگیری سارق در دستور کار ماموران قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: ماموران انتظامی با استفاده از شگردهای خاص پلیسی و تحقیقات میدانی انجام شده موفق به شناسایی و کشف محل اختفای متهم شدند.

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: ماموران پس از شناسایی مخفیگاه متهم و کسب دستور قضائی، به محل اعزام و با اشراف اطلاعاتی کامل نسبت به کنترل رفت و آمد متهم در یک عملیات پلیسی موفق به دستگیری وی شدند.

سردار ناظری اضافه کرد: متهم دارای سابقه کیفری و تحت تعقیب تهران بزرگ بوده که با اعتراف به 36 فقره کیف قاپی و شناسایی مال باختگان به مراجع قضائی معرفی شد.

دستگیری سارق داخل خودرو با 28 فقره سرقت در بهارستان

سردار محسن خانچرلی فرمانده انتظامی غرب استان تهران از دستگیری یک سارق حرفه ای داخل خودرو و کشف 28 فقره سرقت در شهرستان بهارستان خبر داد.

وی گفت: در پی چند فقره سرقت داخل خودرو در شهرستان موضوع به صورت تخصصی در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

سردار خانچرلی افزود: ماموران با رصد جرایم و کنترل سارقان سابقه دار، در نهایت یکی از سارقان حرفه ای را شناسایی که طی یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر و بلافاصله به پلیس آگاهی منتقل کردند.

وی ادامه داد: متهم در بازجویی ها به 28 فقره سرقت لوازم داخل خودرو از قبیل (زاپاس، ضبط و باند ) فروش آنها به مالخر اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران با اشاره به اینکه سارق دستگیر شده با تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد بیان داشت: به منظور پیشگیری از سرقت خودرو شهروندان با توجه به برودت هوا و تردد کم شهروندان در کوچه های فرعی و احتمال سرقت خودروهای پارک شده در این گونه مکان ها حتی المقدور خودروی خود را در پارکینگ قرار دهند و در صورتی که امکان این کار وجود نداشت حتما از سیستم ضد سرقت و قفل های ایمنی استفاده کنند.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین