کد خبر: ۴۹۷۶۶۵
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۶

انفجار بیش از یک هزار کپسول گاز در دزفول/علل حادثه در دست بررسی/ کسی زیر آوار نمانده است

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی دزفول با اشاره به مهار کامل حریق حادثه انفجار در شرکت پرسی‌گاز گفت: به منظور حصول اطمینان از پایداری شرایط، همچنان عملیات نشت‌گیری گاز ادامه دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
عبدالحسین معظم‌فر با اشاره به حادثه انفجار گاز و آتش‌سوزی در شرکت پرسی‌گاز واقع در جاده شهرک حمزه دزفول اظهار کرد: با وجود مهار کامل حریق تا پیش از ساعت ۱۹، همچنان نیروهای آتش‌نشانی به منظور ایمن‌سازی محل، خنک‌سازی مخازن و رفع نشتی گاز در محل حادثه حضور دارند.

وی با رد اخبار مبنی بر انفجار مخزن یا مخازن گاز در این حادثه، تصریح کرد: هم‌اکنون عملیات نشت‌گیری تانکر سیار گاز در حال انجام است و همچنان در نقاطی نشتی گاز را شاهد هستیم که البته خطر کاملا رفع شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی دزفول با بیان این‌که علت این حادثه در دست بررسی است، عنوان کرد: در این حادثه بیش از ۲۲۰۰ کپسول گاز مایع در شعله‌های آتش سوختند که حدود نیمی از این تعداد کپسول گاز منفجر شد.

معظم‌فر ادامه داد: با تلاش آتش‌نشانان مخازن ثابت گاز مایع با ظرفیت ۶۰ تن،  از خطر انفجار رهایی یافتند.

وی درخصوص برخی شایعات مبنی بر وجود خانواده سرایدار شرکت پرسی‌گاز زیر آوارهای ناشی از ابن حادثه، گفت: در این حادثه تنها یک نفر زیر آوار محبوس شده بود که توسط آتش‌نشانان خارج شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی دزفول ادامه داد: مسئولان شرکت پرسی‌گاز با حضور در محل حادثه وجود خانواده سرایدار این شرکت زیر آوار را تکذیب کردند.

فرماندار دزفول شایعات منتشرشده مبنی بر وجود افرادی زیر آوار ناشی از حادثه انفجار گاز ال پی جی را تکذیب کرد.

حبیب آصفی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به حادثه انفجار گاز ال پی جی در شرکت پرسی‌گاز واقع در جاده شرکت حمزه دزفول اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش آتش‌نشانان آتش‌سوزی به طور کامل مهار شده و کار خنک‌سازی مخازن در حال انجام است.

وی تصریح کرد: برخلاف آنچه که ابتدا اعلام شد، در این حادثه هیچ مخزن گازی منفجر نشد، بلکه به علل نامعلوم به دلیل نشتی گاز انفجار و آتش‌سوزی رخ داد.

فرماندار دزفول با ابراز بی‌اطلاعی از تعداد دقیق مصدومان این حادثه عنوان کرد: جراحت حدود شش مصدوم این حادثه سوختگی یا آسیب‌دیدگی بر اثر ریزش آوار بوده است که دو نفر از این تعداد به بیمارستان سوانح و سوختگی آیت‌الله طالقانی اهواز اعزام شدند.

آصفی ادامه داد: همچنین پنج مصدوم دیگر از جمله آقای عیسی‌زاده معاون فرمانداری دزفول تنها دچار گازگرفتگی شدند که به بیمارستان گنجویان دزفول انتقال یافتند.

وی با اشاره به انتشار شایعات فراوان در خصوص این حادثه، بیان کرد: در حال حاضر هیچکس زیر آوار نیست و شایعاتی که در این زمینه منتشر می‌شود کذب است.

فرماندار دزفول اظهار کرد: همچنین اخباری در زمینه علل این حادثه که از جانب من در برخی کانال‌های تلگرامی و سایت‌های خبری انتشار یافته کذب است.

آصفی بیان کرد: اکنون ابعاد و علل این حادثه در دست بررسی است و در این فرصت کوتاه نمی‌توان علت دقیق حادثه را مشخص کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین