کد خبر: ۴۹۸۰۵۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴
اجازه نمی‌دهیم مردم زیر بار تورم زندگی کنند

نوبخت: سیاست ما این نیست که دمار از روزگار مخالفان دربیاریم/عده‌ای می‌گویند پشیمان هستیم، شما کی رای دادید؟/توضیح درباره حصر، شنود، گرانی تخم‌مرغ، قیمت بنزین، سپرده‌گذاران موسسات مالی و مدیرانی با حقوق نجومی که یارانه هم می‌گرفتند+فیلم

سخنگوی دولت تاکید کرد که سیاست دولت بر کنترل بازار است. من از ۳۰ سال پیش که در دولت بودم هیچ‌گاه حرفی نمی‌زنم که ضمانت اجرایی ندارد. این فضاسازی که ایجاد کرده‌اند که دولت کنترل تورم را کنار گذاشته است درست نیست، سیاست ما کنترل تورم است./عده‌ای شبانه به کشورهای همسایه سفر می‌کنند با چمدان پر از قاچاق کالا بر‌می‌گردند/باید زندگی کارگران خود را هم در نظر بگریم/تصمیم درباره دیدار با محصوران، مربوط به هر ۳ شخصیت بود
آفتاب‌‌نیوز :
محمد باقر نوبخت در نشست هفتگی خود با اصحاب رسانه با اشاره به افزایش قیمت تخم مرغ گفت: می‌دانید قیمت تخم مرغ به عنوان اقلام غذایی یک روال با ثباتی داشته است و حتی در ۴ ماه نخست روال نزولی داشت اما از مرداد ماه با توجه به کاهش تولید داخلی قدرت صادرات خود را از دست دادیم.

به گزارش آفتاب‌نیوز، وی ادامه داد: به دلیل آنفولانزا پرندگان تولیدمان با مشکل برخورد، ما برای سلامت مردم مجبور شدیم ۲۳ میلیون قطعه مرغ تخم‌گذار را معدوم کنیم که این روند تا مهر ادامه داشت و در این ماه ۱۲ میلیون تن دوباره معدوم شد.


مجوز واردات ۱۹ هزار تن تخم مرغ داده شده است

سخنگوی دولت درباره پرداخت خسارت به مرغداران گفت: سال گذشته دولت ۳۰ میلیارد و امسال ۱۰۰ میلیارد تومان پرداخت کرده است.

وی تاکید کرد: وزارت کشاورزی اقدامات به موقعی انجام داد، در حال حاضر مجوز واردات ۱۹ هزار تن تخم مرغ داده شده است و ۱۲۰ هزار تن دیگر در حال مجوز ادامه گرفتن است.

وی افزود: ۱۱۰ هزار تن تخم مرغ ترخیص شده است.

مجلس به طرح تفکیک وزارت‌خانه‌ها التفات کند

نوبخت عنوان کرد: در چنین مباحثی است که بحث تکفیک وزارت‌خانه‌ها اهمیت پیدا می‌کند مخصوصا در کشور ما که کوچکترین تغییر قیمت باعث واکنش‌های اجتماعی می‌شود، انتظار داریم مجلس محترم التفات کند.

وی خاطرنشان کرد: سیاست دولت کنترل تورم است و با عرضه کردن محصولات به قیمت واردات این کار را خواهد کرد.

اجازه نمی‌دهیم مردم زیر بار تورم زندگی کنند

سخنگوی دولت تاکید کرد: دولت اجازه نمی‌دهد مردم زیر بار تورم زندگی کنند، مگر زمانی که دولت بر روی کار آمد تورم ۴۰ درصد نبود؟ مگر تک رقمی نشد. تورم یعنی قدرت خرید خانواده‌ها پائین بیاید و یا پایین آوردن نرخ ارز باعث پائین آمدن ارزش ریال می‌شود، بله عده‌ای این را می‌خواهند اما دولت تاجر نیست، مطمئن باشید در سال ۹۷  دولت خود را برای کنترل موظف می‌داند.

خبر افزایش قیمت‌ بنزین، گمانه‌زنی است

نوبخت تاکید کرد: قیمت‌هایی که برای بنزین گفته می‌شود گمانه‌زنی است، دولت درباره مباحث افزایش قیمت‌ها نهایت کنترل را دارد. همیشه انتخاب بین بد و خوب نیست گاهی اوقات انتخاب در شرایط اضطراری است. من از ۳۰ سال پیش که در دولت بودم هیچ‌گاه حرفی نمی‌زنم که ضمانت اجرایی ندارد. این فضاسازی که ایجاد کرده‌اند که دولت کنترل تورم را کنار گذاشته است درست نیست، سیاست ما کنترل تورم است.

وی در خصوص پیگیری مطالبات سپرده‌گذاران موسسات مالی گفت: از مردم خواهش می‌کنم دقت کنند. چند بار می‌خواهید از یک سوراخ گزیده شوید، بارها به مردم گفتند اما باز هم سپرده‌گذاری کردند، ما پیگیر مطالبات آنان بعد از جلسه روسای سه قوه هستیم، آقای رئیس‌جمهور پیگیر این مسئله هستند.

فقط دوبار قیمت بنزین را افزایش دادیم

نوبخت در خصوص خرج‌کرد منابع حاصل از افزایش قیمت‌های حامل انرژی گفت:  شاید فقط دوبار قیمت بنزین را افزایش دادیم و حتی یک ریال هم به خزانه نیاوردیم حتی مبلغی هم بر رویش گذاشتیم و یارانه دادیم. دولت بنا دارد از این افزایش قیمت حامل‌های انرژی برای تولید و اشتغال استفاده کند. برای سال آینده تصمیم داریم آن ۱۷ هزار میلیارد تومانی که به بنگاه‌ها دادیم به ۷۵ هزار میلیارد تومان افزایش دهیم که بخش کوچکی از این رقم را از افزایش قیمت‌های حامل انرژی تامین می‌کنیم.

وی تاکید کرد: ما قصد داریم در سال آینده یک اشتغال بزرگ فراهم کنیم و آن دسته از بنگاه‌هایی که برای صادرات غیرنفتی کمک می‌کنند از این تسهیلات استفاده کنند.

تمامی امکاناتی که یک محله نیاز دارد را احداث می‌کنیم

نوبخت با اشاره به زلزله‌های اخیر گفت: بخش دیگری از این افزایش قیمت‌ها را برای بافت‌های فرسوده استفاده می‌کنیم، ما تصمیم داریم بافت‌های فرسوده را بازسازی کنیم. ما محله به محله را در نظر خواهیم گرفت و تمامی امکاناتی که یک محله نیاز دارد را احداث می‌کنیم، همین امر فرصت‌های شغلی را ایجاد می‌کند. هم شهر را در برابر زلزله ایمن می‌کنیم و هم ۲۴۰ هزار فرصت شغلی ایجاد می‌شود. بخش دیگر حمل و نقل است .

نمی‌دانم چرا در کشور ما پرداخت مالیات سخت است

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: بعضی‌ها می‌گویند دولت دستش را در جیب مردم کرده است نمی‌دانم چرا در کشور ما پرداخت مالیات سخت است، بله ما باید اشتغالی ایجاد کنیم که خوب باشد و مردم بتوانند مالیات پرداخت کنند.

وی درباره اصلاح تقویم آموزشی گفت: خیر چنین چیزی در دولت مطرح نیست.

مردم هنوز دولت را دوست دارند

نوبخت در خصوص جریان‌سازی علیه رئیس‌جمهور عنوان کرد: دولت باید این را بپذیرد که می‌تواند منتقد داشته باشد، این که میزان  انصاف منتقدین درباره انتقاد چقدر است نمی‌دانم. این تازه نیست، در بحث حقوق‌های نجومی مشاهده کردید چه مطالبی مطرح شد، اما مردم انتخاب خود را کردند مردم به دولت اطمینان دارند.

نوبخت با اشاره به فضای مجازی گفت: اوضاع به این صورتی که در فضای مجازی جلوه داده می‌شود، نیست، مردم هنوز دولت را دوست دارند، عده‌ای عنوان می کنند که پشیمان هستیم شما کی رای دادید؟

با پوپولیستی بودن پاسخ مردم را نمی‌دهیم

نوبخت ادامه داد: اموال دست ما اموال پدری ما نیست، شاید اموال پدری دولت‌های قبلی بود اما اموال پدری ما نیست. دولت خودش را موظف می‌داند از حقوق مردم صیانت کند ما با مردم لج نمی‌کنیم، ما خودمان را عقل کل نمی‌دانیم ما با پوپولیستی بودن پاسخ مردم را نمی‌دهیم.

وی درباره افزایش قیمت عوارض خروج از کشور گفت: در کشورهای دیگر کسی ازر جابه‌جا نمی‌کند کارت دارند اما در کشور ما ۷ میلیارد دلار ارز خرج می‌شود، ما که نفت را نمی‌دهیم و با چمدان پول را تحویل نمی‌گیریم.

عده‌ای شبانه به کشورهای همسایه سفر می‌کنند با چمدان پر از قاچاق کالا بر‌می‌گردند

سخنگوی دولت افزود: عده‌ای شبانه به کشورهای همسایه سفر می‌کنند با چمدان پر از قاچاق کالا بر‌می‌گردند بعد ما می‌گوییم که تولید داخلی رونق پیدا کند، با این روش‌ها می‌شود؟ ما نفس این سفرها را نفی نمی‌کنیم اما باید زندگی کارگران خود را هم در نظر بگریم، بازار از کالاهای قاچاق پر شده است. در خصوص این قانون استثناهایی هم وجود دارد مانند دانشجویان و برخی دیگر از افراد.

طبقه روشنفکر به دولت در اطلاع‌رسانی دقیق کمک کند

سخنگوی دولت درباره رسیدگی دولت بعداز حوادث طبیعی گفت: نگاه کنید اتفاقی که در کنار تهران(زلزله) افتاد علی‌رغم تلاش‌هایی که دولت انجام داد چقدر فضاسازی شد و مردم را ناامید کردند. مشاهده می‌کنید دولت چه فضای بازی را ایجاد کرده است، از طبقه روشنفکر می‌خواهیم به دولت در اطلاع‌رسانی دقیق کمک کند.  

سخنگوی دولت درباره درخواست رئیس‌جمهور مبنی بر زیر نظر گرفتن نهادها در خصوص بودجه اظهار داشت: ما ۵۹ نهاد غیردولتی داشتیم که از بودجه دولت استفاده می‌کردند و شاید در اختیار رسانه‌هایی قرار گیرد که علیه دولت تیتر می‌زدند، ما باید به ۱۵۹ نهاد کمک کنیم، در بودجه سال ۹۷ قرار است بودجه را بر اساس عمکلرد تخصیص دهیم مانند سرکشی به کارگری که کار می‌کند.

وزیر اطلاعات پاسخ روشنی درباره مساله شنود بدهد

نوبخت درباره واکنش سخنگوی قوه قضائیه در خصوص مسئله شنود، گفت: دستگاهی که چنین چیزی را می‌گوید وزارت اطلاعات است من انتظار دارم وزیر اطلاعات در این باره مطالبی را بگویند. همه شما می‌دانید این دولت دنبال اینکه یک شهروند چه صحبتی می‌کند نیست ما به حقوق شهروندان احترام می‌گذاریم، از وزیر اطلاعات می‌خواهیم که پاسخ روشن دهند.

نفس کمک به مراکز علمی حوزی قابل تخطئه نیست

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در واکنش به اظهار نظر بعضی افراد در خصوص مقایسه بودجه حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها گفت: چند نکته را تفکیک کنیم، این که طلاب ما با حداقل رفاه زندگی می‌کنند قابل رویت است، اما این که دولت پول این قشر را قطع کند درست نیست نظام ما یک نظام اسلامی است. نفس کمک به مراکز علمی حوزی قابل تخطئه نیست، اما اینکه دولت بیشتر از این‌ها بدهد امکانش نیست، دولت باید در چگونگی هزینه‌کرد نظارت داشته باشد.

سیاست ما این نیست که دمار از روزگار مخالفان دولت دربیاریم

وی تاکید کرد: باید این را هم بگویم سیاست ما این نیست که اگر کسی با دولت مخالف است دمار از روزگارش دربیاریم .ما بیش از ۶۲۰۰ صفحه سند انتشار داده‌ایم و مردم به صورت آنلاین می‌توانند ببینند، بودجه کاملا شفاف است. در حال حاضر همه می‌دانند چه کسی چقدر گرفته و چگونه خرج کرده است.

سخنگوی دولت درباره انتشار لیستی از سوی رئیس آمار و دیوان محاسبات گفت: اسامی افراد و مدیرانی که حقوق بالای ۱۷ میلیون تومانی دارند و یارانه‌بگیر بوده‌اند را به دولت اعلام کردند و اسامی این افراد از لیست یارانه بگیران حذف شد و آن‌ها جریمه شده و موظف به بازگشت یارانه‌های دریافتی به خزانه شدند و به نظر من این افرادی که با درآمد بالا از یارانه ۴۵ هزار تومانی نمی‌گذرند در مدیریتشان شک است و شان مدیریت هم ندارند.

تصمیم شورای عالی امنیت ملی درباره دیدار با محصوران، مربوط به هر ۳ شخصیت بود

نوبخت در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به عضویت شما در شورای عالی امنیت ملی اخیر شاهد دیدارهایی با حجت‌الاسلام کروبی بودیم دلیل اینکه این دیدارها با میرحسین موسوی صورت نمی‌گیرد چیست؟ آیا در شورای عالی امنیت ملی بحثی صورت گرفته که دیدارهای ایشان هم برقرار شود، گفت: گرچه در این زمینه دبیر شورای عالی امنیت ملی و یا سخنگو نسبت به مصوبات اطلاع‌رسانی می‌کنند، اما من به در حد یک عضو می‌گویم که تصمیمات در این خصوص موردی نبود و برای هر سه شخصت این تصمیم گرفته شد. من فکر می‌کردم این تصمیم درباره دیدار با محصوران برای هر ۳ فرد اجرایی می‌شود.

واکنش دولت به حواشی میزبانی‌ بازی‌های میان ایران و عربستان در جام باشگاه‌های آسیا

نوبخت در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که به دلیل اختلاف‌های موجود بین ایران با عربستان و امارات در موضوع میزبانی بازی‌های جام باشگاه‌های آسیا مشکلاتی ایجاد شده است آیا رایزنی برای حل این مشکل شده است، گفت: موضوع فراتر از یک بازی فوتبال است. مواضع دولت نسبت عربستان در آخرین سخنرانی بیان شد، مشکل ما با مردم عربستان نیست با سیاست غیرانسانی این کشور است. هیچ انسانی نمی‌تواند به وضعیت کودکان یمن بی‌تفاوت باشد، مشاهده کنید به جای دارو بمب بر سر آنان می‌ریزند. آنان درصدد کشورگشایی هستند و جز تخریب زیر بناهای این کشور چه کار کرده‌اند. این‌ها فکر می‌کردند که ظرف ۲ هفته فرد مورد نظر خود را در صنعا روی کار می‌آورند ، اما آیا این کار شد؟ چه کسی جرأت کرد بیاید؟

وی خاطرنشان کرد: تنها یمن نیست، به سوریه نگاه کنید، وضعیت عراق را مشاهده کنید این‌ها از حامیان داعش هستند. همان‌گونه که وزیر خارجه فعلی آمریکا گفت، توان دیپلماسی ایران بالا است، به توان نظامی ما هم ایمان آورده‌اند.  مردان دیپلمات ما کهنه‌کار هستند و برای آرامش منطقه هر کاری انجام می‌دهند و حتی حاضر هستند که در مسئله یمن به عربستان کمک کنند.

منبع: ایلنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
3
6
یگی من رای دادم پشیمونم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
0
3
کاهش بهره تسهیلات بیست و شش در صد به دانشگاهیان در سالهای اخیر را در یابید .
محمدی
|
Switzerland
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
3
4
حضرات پشیمان ها راست میگوند ، از اینکه به رییسی رای دادند پشیمانند !!
اگر به ته موضوع برسید حرکت پشیمان ها از همان اطراف مشهد شروع شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
0
2
من پشیمان نیستم که به روحانی رای دادم
حداقل مانع از ورود ادم های بی کفایت شدم
حسام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
0
4
خواهش می کنم به این دولت اعتماد کنید این دولت با سیاست های مدبرانه در حال انجام کارهای بزرگی هست این دولت آرامش و اطمینان را به کشورمان برگردانده است با سیاست هایش عربستان را از رسیدن به اهداف شومش ناکام گذاشته است این دولت خیز بلندی را برای برداشتن فقر مطلق از کشور برداشته است.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین