کد خبر: ۴۹۸۴۴۹
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۶
صمدزاده مطرح کرد:

بهبود شاخص های دهان و دندان با اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور

با اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت، شاخص های دهان و دندان به خوبی بهبود و ارتقا یافته است.
آفتاب‌‌نیوز :
حمید صمدزاده در نشست منطقه‌ای کارشناسان دهان و دندان قطب چهارم منطقه شمال شرق کشور که در بجنورد برگزار شد، گفت: با توجه به زیرساخت‌های خوبی که در دو سال گذشته با اجرای طرح تحول سلامت دهان و دندان ایجاد شده است، تداوم این برنامه و ایجاد تحول گسترده در حوزه دهان و دندان مورد تاکید است.

وی با بیان اینکه در این نشست‌های قطبی به دنبال بررسی مشکلات و موانع در استان‌ها هستیم تا بتوانند برنامه عملیاتی خود را با توجه به امکاناتی که وجود دارد، ترسیم کند، اظهار داشت: در این نشست‌ها ظرفیت‌های همه دانشگاه‌ها مشخص می‌شود تا براساس نیروی انسانی، امکانات، اعتبارات و توانمندی‌ها سال آینده برنامه عملیاتی را در راستای ارائه خدمات به خصوص در مناطق محروم گسترش دهیم .

صمدزاده افزود: بهبود شاخص DMFT(پوسیدگی دندان) و انجام وارنیش فلوراید با پوشش ۹۸ درصدی در خراسان شمالی نسبت به خراسان رضوی ارتقا یافته است و یکی از پتانسیل‌های خوب این استان تعامل و همکاری خوب حوزه آموزش با بهداشت است.

با اجرای طرح تحول بهداشت دهان و دندان، شاخص‌های استانی بهبود یافته است

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز در این نشست با اشاره به اینکه تغییرات خوبی در شاخص‌های دهان و دندان ایجاد شده است، تصریح کرد: قبل از اجرای طرح تحول دهان و دندان وضعیت بهداشتی مردم در استان نامناسب بود و کمبودهایی از لحاظ نیروی انسانی، تجهیزات و مراکز وجود داشت.

علی حق‌بین اضافه کرد: با اجرای طرح تحول بهداشت دهان و دندان، شاخص‌های استانی بهبودیافته و اقدامات خوبی انجام شده که امیدواریم این برنامه تداوم یابد تا افراد بیشتری از این خدمات بهره‌مند شوند و شرایط بهتری در استان فراهم شود.

۴۸ مرکز دارای واحد دهان و دندان هستند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ادامه داد: به برکت طرح تحول سرعت بهبود شاخص‌های دهان و دندان در استان بیشتر شده و این حاصل حمایت‌های دکتر صمدزاده و تلاش همه همکاران ستادی، بهداشتی و به‌ویژه بهورزان بوده است .

سید احمد هاشمی یادآور شد: در حال حاضر از ۷۹ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، ۴۸ مرکز دارای واحد دهان و دندان هستند .

در این جلسه همچنین دکتر ربانی مدیر گروه بهداشت دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه گزارشی از وضعیت ارائه خدمات بهداشت دهان و دندان و اقدامات انجام شده در استان ارائه کرد.
منبع: ایلنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین