کد خبر: ۴۹۸۶۷
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۱:۴۴

هشدار لبنان نسبت به نقض آتش‌بس

آفتاب‌‌نیوز :


 به گزارش خبرگزاری فرانسه، لبنان هشدار داده است اگر سازمان ملل نتواند اسرائیل را به محترم شمردن قطعنامه شورای امنیت برای پایان بخشیدن به جنگ متقاعد کند، استقرار نیروهای خود در جنوب لبنان را متوقف خواهد کرد.
"الیاس مور" وزیر دفاع لبنان پس از گفت‌وگو با فرستادگان سازمان ملل اعلام کرد می‌توانم از کابینه بخواهم استقرار نیروها در لبنان را متوقف کند. 

در عین حال سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل در  مدعی شد این اقدام نیروهای اسرائیلی به خاطر این بود که مواردی دال بر نقض قطعنامه شورای امنیت وجود داشت. "مارک رگو" افزود: اگر آقای سینیوره نیروهایی را در مرز سوریه برای ممانعت از ورود تسلیحات به خاک لبنان و دستیابی حزب‌الله به آنها مستقر کرده بود، ما این عملیات را انجام نمی‌دادیم. 

سخنگوی وزارت دفاع اسرائیل هم با موفقیت‌آمیز خواندن عملیات روز گذشته گفت: در صورت فقدان کنترل‌های مرزی (بین سوریه و لبنان) اسرائیل باز هم برای ممانعت از انتقال تسلیحات به حزب‌الله وارد عمل خواهد شد. 

در عین حال کوفی‌ عنان دبیرکل سازمان ملل با هشدار در مورد نقض قطعنامه 1701 از سوی اسرائیل اعلام کرد حوادث مشابهی از سوی نیروهای سازمان ملل در منطقه حاکی از تجاوزات هوایی هواپیماهای نظامی اسرائیل گزارش شده است. 

وی همچنین از دو طرف خواست نسبت به اجرای قطعنامه شورای امنیت که با هدف پایان بخشیدن به جنگ در خاورمیانه تهیه شده، مسئول باشند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین