کد خبر: ۴۹۸۷۵۲
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴

فرماندار سرعین: آبگرم گاومیش ‌گلی به عنوان میراث طبیعی به ثبت ملی برسد

فرماندار سرعین گفت: آبگرم معدنی گاومیش گلی در سرعین با توجه به ویژگی‌های منحصر بفرد بای به عنوان میراث طبیعی باید به ثبت ملی و حتی جهانی برسد.
آفتاب‌‌نیوز :
«عاطف ناصری» در جلسه صیانت از آب‌های گرم معدنی در سرعین اظهار کرد: به دلیل تعمیراتی که در آبگرم گاومیش گلی انجام می‌شد به مدت یک ماه این مجموعه تعطیل بود که در هفته آینده با تمام تعمیرات این آبگرم بازگشایی خواهد شد.

وی با بیان این‌که آبگرم معدنی گاومیش گلی به دلیل شرایط خاص و خواص ویژه طرفداران بیشماری دارد ،خاطرنشان کرد: در صیانت از این آبگرم طبیعی باید تلاش فراگیری از سوی همه دستگاه‌ها انجام شود تا شکل طبیعی و سنتی آن در کنار رعایت موارد بهداشتی و درمانی مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار سرعین به برخی ساخت و سازهای ناموزون در کنار این مجموعه گردشگری اشاره کرد و گفت: باید شهرداری و دستگاه‌های مرتبط از بلندمرتبه‌سازی در اطراف این آبگرم ممانعت کنند تا نما و سیما و منظر این آبگرم با مشکلی روبرو نشود.

ناصری با یادآوری اینکه نباید با احداث آبگرم‌های جدید از حقابه گاومیش گلی کاسته شده و یا نسبت به فعالیت آن اختلال ایجاد شود تصریح کر: باید از صدور محوزهای جدید برای احداث آبگرم‌های مدرن از منشا گاومیش گلی پرهیز شود تا با خطر کم‌آبی در این آبگرم به نوعی جلوگیری به عمل آید.

وی شناسنامه و هویت سرعین به آب‌های گرم و معدنی این منطقه دانست و اظهار داشت: جشنواره زمستانی سرعین این بار نیز با همکاری بخش خصوصی در بهمن‌ماه برگزار خواهد شد و قرار است تورهای داخلی و خارجی از جاذبه‌های متنوع سرعین به ویژه آب‌های گرم آن بهره‌مند شوند.

وی به ضرورت صیانت از آب‌های گرم و معدنی و سیمای سنتی شهر سرعین اشاره کرد و افزود: برای تعطیلات نوروزی و تابستان آب‌های گرم سرعین مجهز به امکانات مناسب‌تری خواهند شد که امیدواریم رضایتمندی گردشگران داخلی و خارجی ورودی به سرعین را با این کار شاهد باشیم.
منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین