کد خبر: ۴۹۹۰۰۱
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۵

آیت‌الله مکارم‌شیرازی: نسل جوان را باید شهادت‌طلب تربیت کرد‌

مرجع تقلید شیعیان گفت: نسل جوان امروز صحنه‌های شهادت خواهی نسل ابتدای انقلاب را ندیده که لازم است تا فرهنگ شهادت‌طلبی را برای حوادث احتمالی آینده در نسل جوان آموزش داد تا از این طریق هراسی نیز در دل دشمنان به وجود آید.
آفتاب‌‌نیوز : آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در نخستین کنگره یک هزار شهید روحانی استان قم که در سالن جلسات مدرسه علمیه امام کاظم (ع)برگزار شد، اظهار داشت:نخستین کنگره یک هزار شهید روحانی امری ارزشمند و پسندیده است.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم درباره شهادت افزود: براساس آیات الهی افرادی که در راه خداوند متعال جهاد کرده و به شهادت رسیدند را مرده مپندارید چراکه این افراد زنده بوده و در نزد خداوند متعال متنعم هستند.

مرجع تقلید شیعیان گفت: در منطق قرآن کریم شهدا زندگان جاویدان بوده و هرگز مرگ بر روی آن‌ها دست دراز نکرده و در نزد پروردگار خود در مقام قرب ذات پروردگار روزی داده می‌شوند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان ویژگی‌های قرب در نزد پروردگار ادامه داد: انسان‌هایی که قرب در نزد پروردگار دارند مدام در نزد پروردگار خود مشغول عبادت بوده و از عبادت خود نیز هرگز حالت استکبار و سرکشی به خود راه نمی‌دهند.

استاد برجسته حوزه علمیه تصریح کرد: منظور از رزقی که شهدا در نزد پروردگار خود از آن متنعم بوده شامل تمام‌ روزی‌های مادی و معنوی بوده همچنین شهدا از آنچه خداوند از فضل خود به آن‌ها داده خوشحال و خرسند هستند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان ویژگی‌های دیگر شهدا در نزد خداوند متعال ابراز کرد: شهدا به افرادی که هنوز به آن‌ها ملحق نشدند بشارت می‌دهند که نگران حال ما نباشید و در حالتی به سر می‌برند که غم و اندوهی نسبت به گذشته و ترسی هم از آینده ندارند همچنین شهدا به کسانی که در آینده می‌خواهند قدم در راه شهادت بگذارند نیز بشارت و تبریک می‌گویند.

وی خاطرنشان کرد: منطق پیشرفت و توفیق در اسلام از ابتدا تا دوران انقلاب اسلامی با منطق شهادت‌طلبی و ایثارگری جلو رفته چراکه در ابتدای انقلاب تمام سازمان‌ها و نهادهای کشور فرو می‌ریزد و در این زمان بوده که امام راحل منطق شهادت و ایثارگری را در بین جوانان ترویج کرد که سبب پایداری و استحکام انقلاب شد چراکه اگر این منطق در آن زمان در کشور پیاده نمی‌شد انقلاب از دست می‌رفت.

استاد برجسته حوزه علمیه ادامه داد: از نظر تناسب قشری در کشور شهدای روحانی بیشترین تعداد را از دیگر اقشار مردم دارد که به‌نوبه خود به علت تفهیم و آموزش شهادت در بین اساتید حوزه‌های علمیه در بین دیگر روحانیون حوزه‌های علمیه در دوران جنگ تحمیلی بود.

آیت‌الله مکارم شیرازی عنوان کرد: مهم‌ترین و بزرگ‌ترین دعوت به امر خیر دعوت عملی بوده و شهدای روحانی نیز در عرصه عمل این حقیقت را نشان دادند، روحانیون باید در عرصه‌های مختلف دعوت‌های گفتاری خود را در عرصه عمل ثابت کنند، شهادت صلاح مخصوصی بوده که تنها مختص به سربازان اسلامی است در حالی‌که سربازان و نیروهای کشورهای دیگر از جنگ و درگیری یا احساس ترس و هراس دارند یا از آثار زیان‌بار جنگ دچار افسردگی و مشکلات روحی روانی می‌شوند.

مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: نسل جوان امروز صحنه‌های شهادت خواهی نسل ابتدای انقلاب را ندیده که لازم است تا فرهنگ شهادت‌طلبی را برای حوادث احتمالی آینده در نسل جوان آموزش داد تا از این طریق هراسی نیز در دل دشمنان به وجود آید.

منبع: تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین