کد خبر: ۴۹۹۳۱۸
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵
رئیس شورای شهر مشهد در واکنش به صحبت های آیت ا... علم الهدی:

متفاوتیم اما باطل نیستیم

محمدرضا حیدری در جلسه شورای شهر مشهد افزود: از اینرو ما متفاوتیم اما غیر نیستیم، متفاوتیم اما باطل نیستیم و به اصول پایبندیم. ما متفاوتیم چون سرمایه گذار را زالوصفت نمی دانیم بلکه مجاهد در راه توسعه کشور می دانیم.
آفتاب‌‌نیوز : رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مشهد در واکنش به صحبت های هفته گذشته آیت ا... علم الهدی در خصوص انتخابات امسال شورای اسلامی شهر مشهد و علل عدم پیروزی اصولگرایان در این آوردگاه گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا مشروعیت خود را از مردم و قانون دریافت می کنند. انتخابی که صورت می گیرد بر مبنای تفاوتهایی است که مردم را به جمع بندی می رساند به یک گروه رای و به گروهی رای ندهند. اگر بنا به تفاوت نباشد دلیلی بر این انتخاب وجود ندارد.

به گزارش آفتاب نیوز به نقل از برنا، محمدرضا حیدری در جلسه شورای شهر مشهد افزود: از اینرو ما متفاوتیم اما غیر نیستیم، متفاوتیم اما باطل نیستیم و به اصول پایبندیم. ما متفاوتیم چون سرمایه گذار را زالوصفت نمی دانیم بلکه مجاهد در راه توسعه کشور می دانیم. معتقد به رعایت حقوق شهروندی هستیم. متفاوتیم چون در شهر امام مهربانیها رواداری فرهنگی و دفاع از حقوق اقلیتهای دینی و مذهبی را داریم.

آیت ا... علم الهدی سه‌شنبه گذشته در نشست تشکل‌های مردمی - دانشجویی انقلاب اسلامی« دیده بان استقلال» که در حسینیه قرآن و عترت مشهد برگزار شد، گفته بود که ما شورای شهر را به دلیل اختلاف داخلی خودمان از دست دادیم. سقف آرای ما در شورای شهر 450 هزار رأی بود و سقف جریان رقیب ما 250 هزار رأی و چون ما با هشت فهرست وارد انتخابات شدیم، باختیم. چه اشکالی داشت آن عزیزی که یک فهرست جداگانه ارائه داده است یک فهرست دیگر به جای آن وارد شورای شهر می‌شد؟ به‌صرف این که یک آقایی را کمتر و یکی را بیشتر قبول دارید به آن می‌ارزید که پایگاه قدرت را از دست بدهیم؟ جواب خدا را چه می‌دهید؟وی ادامه داد: یکی از دوستان آمد و نامه ای به بنده داد و گفت می‌گویند چون با آقای فلانی به جمع‌بندی نرسیدیم، تصمیم گرفتیم خودمان فهرست بدهیم. این نامه با امضای سه نفر  از سه جریان و تشکل بود که بنده جواب نامه را ندادم و گفتم جواب بنده شفاهی است؛ برو به این سه نفر بگو شما بروید زنای محصنه بکنید، عرق بخورید و انواع فسق و فجور را بکنید بعد هم توبه  کنید، خدا شمارا می‌بخشد اما این گناهی که شما در حال ارتکاب آن هستید که ممکن است سرنوشت اسلام و مسلمین در دست غیر بیفتد حتی اگر تا روز قیامت انواع عبادت‌ها را انجام دهید، جهنمی مسلم هستید، زیرا خیانت به اسلام و مسلمین کردید .هرچه کربلا بروید، هرچه مکه بروید، هرچه جبهه بروید و نماز مستحبی بخوانید آن چه مسلم است شما جهنمی هستید و باعث شدید سرنوشت اسلام و مسلمین دست غیر بیفتد.

آیت ا... علم الهدی ادامه داده بود: حالا این که چون یک نفر 100درصد آن چه بنده می‌خواهم نیست، اجازه دهیم قدرت دست جریان باطل بیفتد، یک حرکت‌ شیطانی است و شیطان این کار  را می‌کند که قدرت دست جریان‌های دینی نباشد و قدرت را بفرستد آن‌طرف، طرفی که با خود رهبری زاویه دارد، همه حرکت‌های رهبری را قبول ندارد، آقا را دوست دارد ولی به‌عنوان یک مقتدا دنبال او نمی‌رود و به‌عنوان پسر پیامبر  او  را دوست دارد. وی تصریح کرد: دوست داشتن رهبری فایده‌ای ندارد  و کسی که حجت امام زمان است اگر اندازه یک اپسیلون با او زاویه پیدا کنیم، از امام زمان جداشده‌ایم. نماینده ولی‌فقیه در استان درباره موضوع امربه‌معروف اظهار کرد: قانون حمایت از آمر به معروف و ناهی از منکر تصویب شد و زحمت اصلی در این حوزه را نمایندگان مشهد انجام دادند و رئیس مجلس نیز رسماً این مهم را ابلاغ کرد. این قانون به نحوی تنظیم‌شده که امربه‌معروف و نهی از منکر وارد تشکل‌ها می شود و قانون نیز از تشکل‌ها در این زمینه حمایت می‌کند. یکی از مسائل مهم در این حوزه، حرکت تشکیلاتی است.

اما رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه صحن علنی شورای امروز ادامه داد: جنایتکاران مستکبر دندانهایشان را برای پاره کردن ایران تیز کرده اند لذا باید با اتحاد و صبوری به دولت منتخب کمک کنیم تا این شرایط را سپری شود

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد متذکرشد: ترویج خشونت به نفع مردم نیست. ترامپ، بن سلمان و جنایتکارانی که دستشان به خون جوانان این ملت آغشته است نمی توانند دایه بهتر از مادر برای ما باشند.

وی به تجمعات اخیر اشاره و بیان کرد: دولت در آستانه یک شتاب اقتصادی و رسیدن به رشد پنج درصدی می باشد که نقطه قوتی است لذا از همه جوانان و مردم می خواهیم با صبوری مسیر را برای تحقق این مهم هموار کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: با توجه به مستندات و تحلیلهایی که در خصوص آغاز شروع این اعتراضها در شهر مشهد وجود دارد از استاندار خراسان رضوی می خواهیم این مستندات را در اختیار مردم قرار دهند تا بدانند ریشه اعتراضات در کجا قرار دارد.

وی گفت: نقش مردم در جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی چه در بعد انتخاب مدیران کشور و چه در بعد نظارت مهم و اساسی است.

تقویت نهادهای مدنی از اصول اساسی در هر کشوری است زیرا انتظارات و خواسته های مردم با وجود چنین نهادهایی است که به کف خیابان کشیده نمی شود.

حیدری افزود: با تقویت نهادهای مدنی و تشکلهای مردمی بیان ناراضایتیهای مردم به خشونت و تخریب اموال عمومی کشیده نمی شود لذا طبق اتفاقات روزهای اخیر در کشور باید از این ظرفیت قانونی برای تقویت نهادهای مردمی استفاده کرد تا اقشار مختلف دیدگاه خود را از مسیر مسالمت آمیز و قانونی به مدیران منتقل کنند.

وی ادامه داد: اعضای شورای شهر به عنوان متنخبان مردم در شرایط موجود با حفظ همدلی و اتحاد ملی پیگیر خواسته های برحق مردم از مجاری قانونی برای دفاع از ایران اسلامی هستند.

حیدری ادامه داد: معتقدیم دختران و جوانان ما در مجامع عمومی و برنامه های فرهنگی هنری چنانچه کنار هم قرار گیرند حتما شئونات را رعایت می کنند و بر حقوق زنان به عنوان نیمی از پیکره جامعه تاکید داریم. باید همه در کنار هم ضمن حمایت از دولت و توجه و رسیدگی به مطالبات مردم، زمینه را برای رشد و توسعه کشور فراهم کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین