کد خبر: ۴۹۹۴۳۷
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۷

یک زن باحجاب مسلمان رقیب ولادمیر پوتین در انتخابات شد + عکس و جزئیات

یک زن مسلمان داغستانی رقیب انتخاباتی ولادیمیر پوتین رییس جمهوری فدراسیون روسیه، می شود.
آفتاب‌‌نیوز : یک زن مسلمان داغستانی رقیب انتخاباتی ولادیمیر پوتین رییس جمهوری فدراسیون روسیه، می شود.

آینا گامزتوا بانوی 46 ساله مسلمان برای انتخاباتی آتی ریاست جمهوری روسیه اعلام نامزدی کرده است. او همسر "احمد عبدالله یف" مفتی داغستان است.

داغستان منطقه ای بسیار حساس و امنیتی برای دولت روسیه محسوب می شود و در سال های گذشته به دلیل فعالیت های تروریستی بنیادگرایان اسلامی در این منطقه، صدها نفر در درگیری های بین نیروهای امنیتی روسیه و تروریست ها کشته شده اند.

خانم گامزتوا در یک نشست خبری نامزدی خود را اعلام کرده است. این بانوی محجبه رییس یک مجموعه رسانه ای و نیز یک خیریه در داغستان است. او پیرو یک فرقه صوفیه است که دهها هزار پیرو در داغستان دارد.

یک زن باحجاب مسلمان رقیب ولادمیر پوتین در انتخابات شد + عکس و جزئیات

پیشتر نیز یک زن مدل روس و مجری تلویزیونی مشهور این کشور برای رقابت با پوتین در انتخابات اسفند ماه سال جاری اعلام نامزدی کرده است.

برخی رسانه های غربی پیشتر گزارش داده بودند که ممکن است دولت روسیه برای گرم کردن رقابت‌های انتخاباتی از حضور نامزدهای زن در انتخابات استقبال کند.

حدود 20 میلیون از جمعیت 140 میلیون نفری روسیه، مسلمان هستند.

ستاد انتخابات روسیه هفته گذشته صلاحیت "الکسی ناوالنی" یکی از جدی ترین رقبای انتخاباتی پوتین را به دلیل آنچه که محکومیت قضایی به دلیل پرونده فساد مالی خوانده، رد کرده است. ناوالنی خواستار تحریم انتخابات روسیه شده است.

نظر سنجی ها حاکی از پیشتازی بلامنازع پوتین در انتخابات آتی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین