کد خبر: ۴۹۹۵۳۵
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶
زندانیان جرایم غیرعمد را دریابیم

ناتوانی در پرداخت نفقه نوه‌ها، پدر بزرگ را روانه زندان کرد

حاج تقی پیرمرد ۸۱ ساله‌ای است که بعد از فوت فرزند ارشد خود به دلیل ناتوانی در تامین مخارج معیشتی نوه‌هایش با طرح شکایت از جانب عروس خانواده راهی زندان شده است.
آفتاب‌‌نیوز : بهمن ماه سال ۹۰ بود که حاج تقی فرزند بزرگش را در سانحه رانندگی از دست داد و در کهولت سن و در شرایطی که وضعیت مالی و اوضاع مزاجی نامناسبی نداشت، ناخواسته سرپرستی همسر و فرزندان او را عهده‌دار شد.

این مددجوی ایلامی که با استناد به مواد ۱۱۹۶ ، ۱۱۹۸ و ۱۲۰۶ قانون مدنی و همچینین با عنایت به مواد ۴ و ۴۷ قانون حمایت خانواده (مصوب سال ۱۳۹۱) به الزام خوانده به پرداخت نفقه‌ای معادل ۴۲ میلیون ریال از تاریخ آذر ۹۱ لغایت خرداد سال ۹۳ شده بود، به دلیل وظیفه قانونی خود در پرداخت ماهیانه مبلغی معادل ۳ میلیون ریال به طور مستمر تا زمان ملائت نوه‌ها تا به امروز یک بدهی ۱۳۷ میلیون ریال بر گرده خود دارد؛ اما به دلیل اینکه مستمری ۹۰۰ هزار تومان در ماه کفاف هزینه‌های زندگی پر جمعیت خود را نمی‌دهد در ایفای این تعهد ناتوان بوده است.

با استناد به گزارش مددکاری زندان مرکزی ایلام این مرد سالخورده به دلیل ابتلا به دیابت و مشکلات حاد گوارشی این روزها حال و روزگار خوشی در زندان ندارد.

بر اساس این گزارش، نیکوکارانی که تمایل دارند یاری‌گر این مددجوی نیازمند باشند، می‌توانند برای واریز کمک‌های نقدی خود با روابط عمومی ستاد دیه کشور به شماره تلفن ۱۵ ــ ۸۸۹۱۶۰۱۲ تماس حاصل نمایند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین