کد خبر: ۴۹۹۷۸۰
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳
بررسی ناآرامی‌‌های اخیر در کمیسیون امنیت ملی با حضور مقامات ارشد

تفویض بخشی از اختیارات رییس‌جمهور به وزیر کشور برای رسیدگی به اعتراض‌های مردمی/انتقاد از رویکرد صداوسیما درباره اعتراض‌ها/تلگرام و اینستاگرام تا روز جمعه رفع فیلتر می‌شوند؟

یک عضو اصلاح‌طلب کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به تشریح جلسه روز دوشنبه این کمیسیون درباره حوادث اخیر پرداخت و از رفع انسداد تلگرام و اینستاگرام در روز جمعه این هفته خبر داد./نحوه برخورد صداوسیما در این حوادث مورد انتقاد و گلایه دستگاه‌های مختلف بود.
آفتاب‌‌نیوز :
علیرضا رحیمی، عضو هیات رییسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در یادداشتی با عنوان «بررسی حوادث اخیر در کمیسیون امنیت ملی» که در کانال تلگرامش منتشر کرد، نوشت: در جلسه دوشنبه کمیسیون امنیت ملی همه مسئولین ارشد از دستگاه‌های مختلف حضور یافتند و دوساعت مبسوط حوادث اخیر مورد یحث و ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش آفتاب‌نیوز، این نماینه مجلس افزود: ارزیابی بخش سایبری حوادث، تحریکات خارجی و داخلی،  رویکرد و مواضع امریکایی‌ها و تحرکات عربستان سعودی، نحوه برخورد و عملکرد رسانه ملی از آغاز حوادث، هماهنگی‌های لازم بین دستگاه‌های مختلف، سناریوهای مختلف طراحی شده حوادث اخیر، و ارزیابی تحولات بعدی از اهم موارد بحث شده در این جلسه بود.

برخی مطالب قابل توجه از گزارش دستگاه‌های مختلف:

جلسات شورای امنیت کشور (شاک) بی‌وقفه درحال برگزاری است و رییس‌جمهور بخشی از اختیارات لازم را به وزیر کشور تفویض کرده است.

مسدود کردن تلگرام و اینستاگرام  مقطعی است و احتمالاً در روز جمعه رفع انسداد شوند.

هیچکدام از جریان‌ها و تشکل‌های دانشجویی کشور در حوادث و اعتراض‌های خشونت بار حمایت و همراهی نداشته‌اند.

مردم در هیچ‌کدام از شهرها و مناطق با خشونت‌طلبان و آشوبگران همراهی نکرده‌اند و مردم علی‌رغم مطالبات عدیده در بخش‌های مختلف اقتصادی اجتماعی قضایی به‌طور مطلق گرایشی برای آشوب و ناامنی ندارند.

باتوجه به کنترل شرایط توسط نیروی انتظامی و روند عادی شدن وضعیت نیازی به حضور و مداخله نیروهای سپاه پاسداران برای مدیریت میدانی در مناطق نبوده است.

نحوه برخورد صداوسیما در این حوادث مورد انتقاد و گلایه دستگاه‌های مختلف بود.

نماینده شهرستان دورود گزارش وقایع و مشاهدات خود و وضعیت شهر را به کمیسیون ارائه داد و خواستار برخورد قاطع با عوامل آشوب و رفع نگرانی فوری از خانواده‌ها و مردم شد.

منبع: ایلنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین