کد خبر: ۴۹۹۸۷۰
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۱

سیدحسن نصرالله: وضعیت ایران نگران کننده نیست/آرزوهای ترامپ و نتانیاهو و مقام های سعودی بر باد رفت

«سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله در گفت و گو با شبکه تلویزیونی المیادین گفت که وضعیت در ایران نگران کننده نیست و مسئولان این کشور رفتار خوبی با رخدادهای اخیر داشتند و معترضان را از آشوبگران جدا کرده اند.
آفتاب‌‌نیوز :
وی در این گفت و گو که چهارشنبه شب انجام شد افزود: آنچه در ایران رخ داده است به خوبی تحت کنترل است و با آنجه در سال 2009 (1388) اتفاق افتاد قابل مقایسه نیست و سیاسی نیست.

نصرالله گفت: مشکل در داخل نظام ایران نیست و همه جریانات سیاسی به طور کامل با هم وحدت پیدا کردند. بلکه مشکل از ورشکستگی بانک ها و شرکت ها ناشی می شود. مشکل سیاسی نیست بلکه به مسائل مالی برمی گردد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره طرح برخی شعارها علیه سیاست خارجی ایران در ناآرامی های اخیر افزود: بیشتر مردم ایران با سیاست خارجی که رهبران ایران اتخاذ می کنند، همراه هستند و رهبران ایران همواره سیاست خارجی کشور را به مردم تشریح می کنند.

نصرالله تاکید کرد که اگر از ملت ایران کمک های مردمی برای مقاومت طلب شود، آنها به سرعت به این ندا لبیک می گویند.

دبیرکل حزب الله با اشاره به دخالت های خارجی در رخدادهای اخیر ایران گفت: آرزوهای ترامپ، معاونش، دولتش، نتانیاهو و اسرائیل و مسئولان سعودی در ایران بر باد رفت.

نصرالله گفت: به طرفداران مقاومت درباره رویدادهای ایران اطمینان می دهم. آنها نباید تحت تاثیر آنچه رسانه های غربی از ایران می گویند، قرار بگیرند.

دبیرکل حزب الله به «ارزیابی های اطلاعاتی» آمریکا و اسرائیل اشاره کرد که بر اساس آنها بحران در ایران پایان یافته است.

نصرالله در پاسخ به سؤالی درباره میزان کمک های ایران به حزب الله گفت: نظری ندارم و این از سؤالاتی است که پاسخی برای آن وجود ندارد.

*تحولات فلسطین

دبیرکل حزب الله لبنان در بخش دیگر گفت و گو با شبکه المیادین در پاسخ به پرسشی درباره تصمیم اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی گفت: اعلام تصمیم ترامپ درباره قدس به معنای پایان اسرائیل است.

به گزارش ایرنا، نصرالله تاکید کرد که تصمیم ترامپ به طور مطلق ضربه ای به روند سازش بود و این روند را پایان داد.
وی افزود: ترامپ در حالی دست روی قدس گذاشت که این یک نقطه اجماع است و به صدها میلیون مسلمان و مسیحی مربوط می شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین