کد خبر: ۴۹۹۸۸۴
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۴:۵۹

متلاشی شدن 15 باند قاچاق اشیای تاریخی در مازندران

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: 15باند قاچاق اشیای عتیقه در مازندران متلاشی شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
 دلاور بزرگ نیا در جمع خبرنگاران از انهدام 15 باند قاچاق اشیای تاریخی و دستگیری سه متهم  خبر داد و گفت: در سه ماهه اخیر 16 دستگاه فلزیاب و یکصد و 11 شئی تاریخی و فرهنگی از متهمان کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به وجود 15 موزه فعال در استان مازندران گفت: دومین فصل کاوش تپه باستانی وستمین، تعیین حریم و کاوش محوطه پیش از تاریخ  گورستان جنت رودبار رامسر و تعیین حریم کاوش و مردم نگاری غار کمیشان از جمله پروژه های میراث فرهنگی است که تا پایان آذرماه سال جاری صورت گرفته است.

بزرگ‌نیا با اشاره به برگزاری دوره های آموزش شاغلین صنایع دستی افزود: دو تفاهم‌نامه همکاری با اداره کل آموزش و پرورش و همچنین سازمان فنی و حرفه ای استان منعقد شد و مفاد آن در دستور کار این معاونت قرار دارد.

وی با بیان اینکه 68 هزار و 761 گردشگر خارجی در سال 95 در مازندران اقامت کردند، افزود: در 6 ماهه نخست سال جاری 51 هزار و 775 نفر گردشگر خارجی وارد استان شدند و چهار شب در مجموعه های اقامتی مازندران اقامت کردند.

بزرگ نیا از برگزاری 76 دوره آموزش گردشگری در سه ماهه سوم سال جاری خبر داد و گفت: 12 پروانه بهره برداری جدید پنج واحد اقامتی و هفت واحد پذیرایی و سرگرمی در سه ماه سوم سال صادر شد که با اضافه شدن پنج واحد جدید، مجموع واحدهای اقامتی استان به 971 واحد و ظرفیت رسمی اقامت در تاسیسات گردشگری به 74 هزار و 471 نفر شب رسید.

به گزارش ایسنا،مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه در سه ماهه سوم سال جاری 26 موافقت اصولی به ارزش 2 میلیون و 688 هزار و 360 میلیون ریال و پیش بینی 660 فرصت اشتغال صادر شده است، گفت: 118 طرح  به ارزش سرمایه گذاری 48 هزار و 410 میلیون ریال در مازندران در دست ساخت است که 74 طرح متقاضی تسهیلات به بانکهای عامل معرفی شده‌اند.

وی همچنین گفت: در بخش یگان حفاظت میراث فرهنگی استان که یکی از پرتحرک ترین بخش های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است و بیش از 17 هزار و 740 بازدید در سه ماهه سوم سال جاری جهت مراقبت از اماکن تاریخی و فرهنگی صورت گرفت.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین