کد خبر: ۵۰۰۸۰۰
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷
معاون رئیس جمهور در توئیتی اعلام کرد:

تاکید رییس‌جمهور بر آزادی دانشجویان و رسیدگی به خانواده‌های آسیب‌دیده در اعتراض‌های اخیر/قول وزیر اطلاعات

" دیشب در مورد آسیب حوادث اخیر در دولت صحبت کردم. رییس جمهور بر آزادی مابقی دانشجویان بازداشت شده و رسیدگی به خانواده‌های آسیب دیده تاکید داشتند."
آفتاب‌‌نیوز :
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده می‌گوید حسن روحانی در جلسه اخیر هیات دولت بر رییس جمهور بر آزادی مابقی دانشجویان بازداشت شده تاکید کرده است.

به گزارش آفتاب‌نیوز، معصومه ابتکار در توییتر خود نوشت: دیشب در مورد آسیب حوادث اخیر در دولت صحبت کردم. رییس جمهور بر آزادی مابقی دانشجویان بازداشت شده و رسیدگی به خانواده‌های آسیب دیده تاکید داشتند.

تاکید رییس‌جمهور بر آزادی دانشجویان و رسیدگی به خانواده‌های آسیب‌دیده

قول وزیر اطلاعات برای آزادی دانشجویان بازداشتی

همچنین سخنگوی فراکسیون امید گفت: وزیر اطلاعات قول داد دانشجویان بازداشتی آزاد شوند.

بهرام پارسایی، سخنگوی فراکسیون امید مجلس در مورد پیگیری وضعیت دانشجویان بازداشتی اخیر به عصر ایران گفت: «معتقدم ما تاکنون نتوانستیم اصل ۲۷ قانون اساسی را اجرا کنیم یعنی اگر دانشجویان، نهادهای مدنی و اقشار مردم راجع به موضوعی اعتراض داشته باشند، ما طبق اصل ۲۷قانون اساسی مجوزی به آنها برای بیان این اعتراض نداده‌ایم و شاید در جامعه ما هنوز نحوه اعتراض نهادینه نشده است. ممکن است گروهی اعتراض کنند و گروهی دیگر بیایند و از آن فضا سوءاستفاده کنند.

نماینده مردم شیراز در مجلس ادامه داد: اگر اعتراض قانونمند باشد و ما طبق قانون مجوز بدهیم و امنیت آن را تامین کنیم، مردم حرفشان را می‌زنند و ما یا مسئولان می‌شنوند یا نمی‌شنوند. اگر این شرایط فراهم نباشد ممکن است عده‌ای اعتراض کنند و عده‌ای به تبع آن ممکن است سوءاستفاده و اغتشاش کنند. دانشجویان جز گروه اول هستند یعنی ممکن است آنها معترض باشند اما هرگز اغتشاشگر نیستند. دانشگاه و دانشجویان کشور مسائل کشور را به خوبی درک می‌کنند و طبیعی است که اعتراض کنند و ما نیز باید اعتراضات آنها را بشنویم.

سخنگو کمیسیون اصل نود ادامه داد: بخشی از دانشجویانی که در حوادث اخیر دستگیر شده‌اند، جزو گروه اول هستند یعنی آنها جز اغتشاشگران نیستند و به مصلحت کشور است که آنها آزاد شوند.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس با اشاره به صحبت‌های خود با وزیر اطلاعات برای پیگیری وضعیت این دانشجویان گفت: آقای علوی نظر مساعد نسبت به آزادی دانشجویان بازداشتی داشتند و گفتند که تعداد زیادی از آنها در حال حاضر آزاد شده‌اند و قول مساعد دادند که سایر دانشجویانی نیز که در بازداشت هستند، آزاد شوند.

نماینده مردم شیراز خاطرنشان کرد: ما معتقدیم باید کرامت دانشجویان در زمان بازداشت در قالب حقوق شهروندی حفظ شود و این موضوع را نیز به آقای علوی گوشزد کردیم.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین