کد خبر: ۵۰۱۲۵۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶

حمام خون 3 برادر شمشیر زن در مشهد

سه برادر که با اسلحه و شمشیر به فردی در مشهد حمله کرده و او را کشته بودند پای میز محاکمه نشستند و قاضی مهدی امانی کیفرخواست یکی از این برادران را صادر کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
١٣ روز از تعطیلات نوروز امسال گذشته بود که یک مورد تیراندازی در خیابان حر مشهد به پلیس Police گزارش شد و بلافاصله عوامل انتظامی کلانتری رجایی به محل حادثه Incident واقع در خیابان حر١٣ اعزام شدند.

با حضور مأموران، مشخص شد در پی این نزاع خیابانی، فردی به ضرب گلوله و یک سلاح برنده همچون چاقو مورد هجوم افراد ناشناس قرار گرفته است و مهاجمان نیز از محل گریخته‌اند. اورژانس پیکر نیمه‌جان این فرد را به بیمارستان هاشمی‌نژاد مشهد منتقل کرد اما او در بیمارستان، به علت اصابت گلوله به شکمش و سایر جراحت‌ها، جان می‌بازد. با گزارش این موضوع به بازپرس جنایی، تیمی شامل بازپرس ویژه قتل Murder دادسرای عمومی و انقلاب و کارآگاهان پلیس آگاهی برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.

بررسی‌های اولیه تیم جنایی نشان می‌داد مقتول مجتبی نام دارد و گلوله به شکمش اصابت کرده است. ضرباتی نیز با یک شیء برنده در اندام مقتول دیده می‌شد که جسد برای مشخص شدن علت مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد.

بررسی‌های میدانی نشان از آن داشت که نعیم و دو برادرش به نام‌های حبیب و رحیم از عاملان این درگیری و قتل بوده‌اند و پس از درگیری، این سه برادر، که تبعه کشور افغانستان هستند، از محل متواری شده‌اند.

پس از گذشت چندی از این جنایت، نعیم خود را تسلیم قانون، و در بازجویی‌ها نیز به قتل مجتبی اعتراف می‌کند. او در اظهاراتش اعلام می‌کند: ما قبلا با خانواده مجتبی اختلاف داشتیم و زیاد با هم دعوا می‌کردیم تا اینکه دو روز قبل با برادرم حبیب دعوا و سر و صورت برادرم را زخمی کرده بودند. به علت همین مسئله، من و برادرانم اسلحه شکاری را برداشتیم و رفتیم به سراغش که جلو یک آرایشگاه بود. قصد قتل نداشتیم. آنجا او را دیدیم که با تلفن همراه صحبت می‌کرد. اسلحه را که دست من بود به سمتش نشانه گرفتم. می‌خواستم به پای او شلیک کنم اما پس از شلیک، او افتاد و ما فرار Escape کردیم.

با اظهارات این متهم به قتل، در بازرسی از منزلش، یک قبضه اسلحه شکاری تک‌لول کالیبر١٢ بدون گلوله کشف شد.

اعترافات رحیم

رحیم، دیگر متهم این پرونده، نیز پس از حضور در دادسرا، وقتی مقابل مقام قضایی قرار می‌گیرد، درباره آنچه رخ داده است چنین بیان می‌کند: ما به علت اختلافات قبلی قصد داشتیم مجتبی را بترسانیم و به همراه برادرانم به دنبال او می‌گشتیم که جلو یک آرایشگاه او را دیدیم. اسلحه دست نعیم بود و چون تا به حال با اسلحه کار نکرده بود، نفهمید به کجایش بزند. بعد که شلیک کرد، من از ترس اینکه مبادا بلند شود، با شمشیر چند ضربه به او زدم، و گوشی‌اش را برداشتیم و فرار کردیم.

او درباره سرنوشت شمشیر این دعوا نیز مدعی شد که پس از درگیری، آن را درون چاه انداخته است.

حضور حبیب در دادسرا

متهم سوم این پرونده که برادرانش را در این جنایت Crime همراهی کرده بود نیز درباره آنچه گذشته بود همان چیزهایی را گفت که برادرانش اظهار کرده بودند. او اعلام کرد که او فقط با موتورسیکلت برادرانش را به محل رسانده و در این درگیری نقشی نداشته است.

با اعلام نظریه پزشکی قانونی، که علت مرگ را اصابت گلوله ساچمه‌ای به شکم مقتول و عوارض ناشی از آن اعلام کرده بود، نعیم با عنوان مباشرت در قتل با شلیک اسلحه ساچمه‌ای و برادر دوم (رحیم) با عنوان معاونت در ارتکاب به قتل از طریق ترغیب به انجام فعل مجرمانه، مباشرت در سرقت Stealing مقرون به آزار یک دستگاه گوشی همراه و مباشرت در ایراد صدمه عمدی غیرمسری به قتل مقتول با ضربات شمشیر و برادر سوم (حبیب) نیز با اتهاماتی همچون معاونت در قتل از طریق ترغیب به انجام فعل مجرمانه و معاونت در ایراد صدمه غیرمسری، از سوی دادگاه متهم شناخته شدند و پرونده برای صدور کیفرخواست، به قاضی Judge امانی، دادیار اظهار نظر دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه٢ مشهد، واگذار شد.

درخواست قصاص از سوی اولیای دم

برادران مقتول با حضور در دادسرا با شکایت از متهمان درخواست قصاص خود را تسلیم دادسرا کردند. پس از بررسی پرونده و شنیدن اظهارات متهمان، که فقط قصد ترساندن مقتول را داشته‌اند، دادسرا این موضوع را رد کرد زیرا مقتول یک نفر بوده است و این افراد سه نفر. اگر قصد ترساندن او را داشته‌اند، می‌توانسته‌اند بدون استفاده از اسلحه و چاقو نیز به او حمله کنند اما با توجه به اینکه به محض رسیدن به تیراندازی اقدام می‌کنند و بعد با شمشیر به مقتول حمله می‌کنند، تمام این اتفاقات و اینکه متهم‌به‌قتل می‌دانسته اسلحه‌ پر است و اعتراف کرده که به سمت مقتول شلیک کرده است، تمام این قراین نشان از دلالت بر آگاهی متهم از اثر کار خود دارد.

قاضی مهدی امانی پس از دریافت درخواست قصاص از سوی اولیای دم و پس از بازخوانی دقیق پرونده و مسجل شدن آگاهی متهمان در انجام عمل مجرمانه خود، با تأکید بر اینکه افراد باید اختلافات خانوادگی و فردی را در فضایی آرام و بدون هیاهو پیش از رخداد هر مسئله‌ای حل کنند، با استناد به مواد مطرح‌شده در قانون Law مجازات اسلامی، برای متهمان اشد مجازات را درخواست و کیفرخواست این پرونده را صادر کرد.

رکنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
0
1
تا كي بايد شاهدقتل وجنايات افغاني ها باشيم؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
0
1
وهمچنين افغانه در ايران جنايت مى كنند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین