کد خبر: ۵۰۱۶۸۳
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۰
"از خداوند می‌خواهیم ملت اسلامی را از غفلت بیدار کنند"

واکنش امام جمعه اصفهان به شعار "نه اسلام نه قرآن جانم فدای ایران"

امام جمعه اصفهان گفت: خرسندیم که مردم ایران با آگاهی در مقابل دشمنان ایستادند، زیرا کسی برای گرانی، اسلام و قرآن را کنار نمی‌گذارد./پایگاه های بسیج و انتظامی مکانی نیست که به آن حمله کنید و زنده بیرون آید/حکم کسی که برای ترساندن مردم کاری کند اعدام است/ایران آمریکا را به ذلت کشانده است
آفتاب‌‌نیوز :
سید یوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان، اظهار کرد: غفلت یعنی فراموشی و یاد رفتن خدا و اگر انسان به مسائل دنیا توجه کند، از آخرت و خداوند غافل می شود.
 
وی با بیان اینکه راه غرب و شرق دو راه مختلف است و اگر راه شرق انتخاب شود، نمی‌توان از راه غرب رفت و اگر از مسیر غرب رفتید نمی توان به شرق رفت، افزود: پیامبر (ص)در خطبه ای درباره توجه به خداوند فرمودند که دنیا و آخرت دو راه جدا از هم هستند و محبت این دنیا و آخرت با هم جمع نمی شود.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه عقل و انسانیت همه به یک معنا اشاره دارد و برای هیچ موجودی غیر از انسان نیست و آیاتی از خداوند که به هر کدام اشاره دارد، همه یکی است، تصریح کرد: تشریفات و دلدادگی به دنیا باعث غفلت از خداوند می شود و چراغ درون انسان با غفلت تاریک و خاموش می شود.
 
طباطبایی نژاد افزود: ایرادهای فراوانی به حکومت است اما اگر حتی به صورت مادی هرکس به شهر خود بنگرد و مقایسه کند که چه میزان بیمارستان، پل هوایی، جاده و ... در گذشته بوده و اکنون ساخته شده است متوجه می شود که کارهایی انجام شده و تنها نباید نیمه خالی لیوان را دید زیرا در دوران انقلاب کارخانه ها و جاده های کنونی وجود نداشت.

وی خاطرنشان کرد: جمعیت ایران از انقلاب تاکنون یک و نیم برابر شده و بیش از ۵۰ میلیون نفر رشد جمعیت داشته ایم که تنها پنج میلیون بیکار هستند و ۴۵ میلیون دیگر سر کار هستند.
 
طباطبایی نژاد با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم اظهار کرد: انسانها عقل و گوش دارند اما نمی شنوند و چشم دارند اما نمی بینند؛ زیرا یاد خدا نیستند و از او غافل هستند. امیرالمومنین (ع) می فرمایند وقتی انسان غفلت کرد چراغ قلب خاموش می شود. ممکن است راه برود و زندگی کند اما از نظر انسانی مرده است و غفلت هرکس طولانی شود و به دنبال دانستن نرود به هلاکت نزدیک می شود. از خداوند می خواهیم همه ملت اسلامی را از غفلت بیدار کنند.
 
امام‌جمعه اصفهان در خصوص حجت الاسلام و المسلمین حاج مهدی مظاهری، اظهار کرد: وجود این افراد نعمتی برای جامعه است، انسانی که مردم را با عرفان الهی آشنا می کرد. ایشان شخصیت علمی و عملی بسیار مفیدی بودند که عمر با برکت داشتند.
 
  وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری به این اشاره داشتند که اینکه فتنه انجام خواهد شد به ذهن ما نیز رسیده بود و احساس می کردیم که دشمن در حال کار است، افزود: دشمن به دروغ می‌گوید حقوق نمایندگان مجلس ۷۵ میلیون تومان می‌شود و یا برای حوزه‌های علمیه فلان تومان داده شده است در صورتی که همه دروغ است. می‌دانم در این چند سال اخیر هیچ پولی برای عمران در حوزه علمیه پرداخت نشده است.
 
امام‌ جمعه اصفهان گفت: مقام معظم رهبری فتنه را فتنه ای نامیدند که دست غربی ها و حتی عربستان در کار بود و غربی ها تنها نقشه کشیده و پول آن را اسرائیلی ها و عربستان پرداخت می کنند. افرادی نیز که فرار کرده اند به دروغ سخن هایی را می گویند و جنبش های مختلفی را درست کرده اند.
 
آیت الله طباطبایی نژاد اظهار کرد: کسی بالاتر از عربستان سعودی تابع آمریکا نیست در حالی که در این 40سال که ما رشد کرده ایم، آن کشور چقدر رشد کرده است؟ کدام کارخانه عربستان اسلحه را خود درست کرده است بلکه تنها پول می دهد و از آمریکا اسلحه می گیرد و هر طور آمریکا بگوید آن را به کار می بندد.
 
وی تصریح کرد: با اشاره به شعار "نه اسلام نه قرآن جانم فدای ایران" که گروهی آن را بر زبان آوردند، اظهار کرد: اگر بوی اسلام به آنها خورده باشند نمی گویند نه اسلام و نه قرآن و این واقعاً چیزی است که من را متاثر کرد. این دروغ است که کسی که اسلام و قرآن را کنار بگذارد برای ایران جان  می‌دهد. بسیار دردناک است که چنین شعارهای را سر می‌دهند و عده‌ای به دنبال آن‌ها می‌افتند.
 
امام‌جمعه اصفهان گفت: خرسندیم که مردم ایران با آگاهی در مقابل آنها ایستادند زیرا کسی برای گرانی، اسلام و قرآن را کنار نمیگذارد. مردم فهمیدند که بحث دیگری است و دشمنان بودند که می گفتند چه کنند و می‌خواستند زیاد کشته بدهند برای همین دستور حمله به پایگاه های نظامی را داده بودند در حالی که پایگاه های نظامی در کشور و دنیا خط قرمز هستند.
 
آیت الله طباطبایی نژاد اضافه کرد: از بصیرت نیروهای نظامی، انتظامی، بسیج و سپاه سپاسگزاریم که می دانستند اینها به دنبال کشتار هستند و صبوری کردند، کتک خوردند و دم نزدند و تنها در جایی که لازم بود ایستادند و قدرت را نشان دادند زیرا پایگاه های بسیج و انتظامی مکانی نیست که به آن حمله کنید و زنده بیرون آید. اگر کسی سلاح بر دارد و به این مکان ها حمله کنند و زنده بیرون آید حکم او اعدام است. زیرا در اسلام حکم مفسد فی الارض و کسی که برای ترساندن مردم کاری کند اعدام است.
 
امام‌جمعه اصفهان اظهار کرد: ایران آمریکا را به ذلت کشانده است. ایران هرگز ترسی از دشمن ندارد و به گفته مقام معظم رهبری نه تنها از ایران بلکه شما را از منطقه بیرون کردیم و کسانی که در مقابل شما می ایستند اگر کشته شوند شهید و اگر بکشند رزمنده هستند.
 
آیت الله طباطبایی نژاد گفت: دشمنان برای حمایت از این ها، داستان را به سازمان ملل بردند در حالی که  پاسخی خوب گرفتند مسائل هر کشور به خود آن مربوط است و خودشان باید آن را حل کنند. با این کارها نمی توانند به حکومت دینی و ملی ما ضربه بزنند. خوشحالیم که خوشحالی آنان به جایی نمی رسد و همچنان غضبناک هستند.

منبع: ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین