کد خبر: ۵۰۱۶۹۳
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۵

دلفین‌ها زودتر از کودک انسان، تصویر خود را در آینه باز می‌شناسند

بر اساس یک مطالعه علمی مشخص شده است که دلفین‌های پوزه‌بطری قادرند زودتر از حیوانات دیگر و حتی زودتر از کودک انسان، تصویر خود را در آینه بشناسند.
آفتاب‌‌نیوز :
دانشمندان کالج هانتر آمریکا با پژوهش روی دو دلفین جوان در آکواریوم بالتیمور به این نتیجه رسیده و روز جمعه ۲۲ دی حاصل پژوهش خود را در نشریه علمی PLoS One منتشر کردند.

آنها طی این پژوهش که سه سال به طول انجامید همچنین دریافتند که به جز دلفین پوزه‌بطری، حیوانات دیگری که می‌توانند تصویر خود را در آینه تشخیص بدهند، شامپانزه، فیل و زاغ هستند.

به طور کلی کودک انسان از سن ۱۲ ماهگی خودشناسی را آغاز می‌کند. این سن برای شامپانزه‌ها دو سال است و دلفین‌ها از سن هفت ماهگی، یعنی بسیار زودتر از کودک انسان، تصویر خود را در آینه باز می‌شناسند و به آن حمله می‌کنند.

دکتر ریس، رئیس تیم پژوهشی دلفین‌ها می‌گوید: «دلفین پوزه‌بطری می‌تواند با نزدیک کردن چشمش به آینه و در حالی که در سکوت به تصویر خود نگاه می‌کند، زبانش را تکان داده، حرکت زبان خود درون دهانش را هم در آینه ببیند و به آن واکنش نشان دهد.»

از دیگر نتایج جالب این پژوهش آن است که انسان‌ها معمولا بعد از پنجاه سالگی وقتی که صبح خود را در آینه می‌بینند، در اولین نگاه تصویر مبهمی از خود در آینه مشاهده می‌کنند. دانشمندان همچنین تشخیص چهره خود در آینه در هنگام بعدازظهر را به عنوان یکی از شاخصه‌های هوش انسان مطرح کرده‌اند.

منبع: یورونیوز
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین