کد خبر: ۵۰۱۸۴۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲
جعبه سیاه نفتکش ایران و جسد دو نفر دیگر پیدا شد

آخرین خبرها از عملیات تجسس نفتکش ایرانی/تکاوران ایرانی به «سانچی» رسیدند/بررسی نحوه ورود به نفتکش+تصاویر

نفتکش سانچی حامل 136 هزار تن میعانات گازی صادراتی ایران به کره جنوبی عصر شانزدهم دیماه و پس از تصادم یک کشتی باری با آن، طعمه حریق شد و عملیات برای اطفای حریق و تعیین سرنوشت 32 خدمه این کشتی همچنان تداوم دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که به نمایندگی از رییس‌جمهور برای پیگیری امدادرسانی به شانگهای چین سفر کرده است، با مقامات چینی برای تسریع امدادرسانی و اطفای آتش نفت‌کش سانچی دیدار و رایزنی کرد.

به گزارش آفتاب‌نیوز، علی ربیعی به محض ورود به شانگهای به جلسه کمیته ویژه اتاق بحران رفت. در این جلسه فرماندهان عملیات نجات و امداد چین، سفیر ایران در چین، سرکنسول ایران در شانگهای ، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، مدیرعامل شرکت نفتکش و رئیس سازمان بنادر کشور حضور داشتند.

آخرین جزییات عملیات تجسس خدمه نفت‌کش سانچی+تصاویر

ربیعی سپس به اتاق مانیتورینگ ساختمان بحران رفت و مستقیما از آخرین تحولات مرتبط با عملیات نجات و امداد نفتکش مطلع شد. فرمانده چینی  عملیات نجات و امداد و نماینده نیروی دریایی چین گزارشی از آخرین تحولات مرتبط را ارائه دادند.

پیکر دو خدمه به همراه جعبه سیاه از سوی چینی‌ها از کشتی خارج شد

وزیر کار و تعاون و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران گفت: بنده به اینجا آمدم که با سرعت بیشتری کارها را دنبال کنم و از نزدیک بر موضوع نظارت داشته و پیگیری کنم.

وی افزود: اکنون تحول رخ داده و کارها با سرعت بیشتری دنبال می‌شود.

ربیعی با اشاره به اینکه امروز سفیر ایران و فرمانده کل دریانوردی تفاهمنامه همکاری برای رفتن به کشتی سانچی امضا کرده‌اند، تصریح کرد: چینی‌ها چند ساعت قبل به کشتی رفتند و پیکر دو تن از خدمه را در نزدیک موتورخانه پیدا کرده و آنها را به کشتی چینی منتقل کردند.

وی افزود: قرار است نیروهای ایرانی هم با چینی‌ها به سمت کشتی اعزام شوند و من فکر می‌کنم که به عرشه برسند.

وزیر کار خاطرنشان کرد: باید حرارت کنترل شود تا به نتیجه نهایی برسیم.

آخرین جزییات عملیات تجسس خدمه نفت‌کش سانچی+تصاویر

درخواست فوری کرده‌ایم که اطلاعات جعبه سیاه در اختیار ما نیز قرار گیرد

وی با اعلام اینکه جعبه سیاه کشتی پیدا شده است، اظهار داشت: ما درخواست فوری کرده‌ایم که اطلاعات جعبه سیاه در اختیار ما نیز قرار گیرد تا کمیته مشترک آن را بررسی کند.

ربیعی همچنین گفت:‌ ما در خواست کرده‌ایم که با خدمه و کاپیتان کشتی چینی تصادف کرده هم ملاقات داشته باشیم تا از همین حالا ابعاد قضیه روشن شود.

نگران تعطیلی کار اطفای حریق در شبها بودیم

وی یادآور شد: بنده تصور می‌کنم به نتیجه نهایی نزدیک می‌شویم و تا ساعاتی دیگر کار نهایی شده و  شرایط برای رفتن به نفتکش فراهم می‌شود.

وی افزود: آنچه ما را نگران کرد تعطیلی کار اطفای حریق در شبها بود ما با کوچکترین احتمال زنده ماندن دریانوردان وظیفه می دانستیم تمام تلاش خود را بکار گیریم.

بدون هماهنگی با دولت چین به شانگهای آمده‌ام

ربیعی با بیان اینکه به دلیل ضرورت موضوع بدون هماهنگی با دولت چین به شانگهای آمدم، تصریح کرد: سختی کار را درک می کنم و می دانم زحمت کشیدند اما انتظار مردم ایران این بود که هرچه در توان بود برای این کشتی بکار گرفته شود.

برای خرید فوم جهت اطفای حریق هیچ مشکل نداریم

وی با بیان اینکه برای خرید فوم جهت اطفای حریق هیچ مشکل نداریم و از هر سازمان و شرکتی که دارد درخواست خرید می‌کنیم، اظهار داشت: امیدوارم تیم نجات ایرانی صبح فردا روی کشتی باشند و هر نتیجه‌ای برای روشن شدن موضوع برای ما مهم است.

غرق شدن کشتی مصادف با از بین رفتن امید مطلق است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: از بین رفتن و غرق شدن کشتی مصادف با از بین رفتن امید مطلق است بنابرابن خواسته ما جدیت در اجرای عملیات امداد و نجات است.

وی تاکید کرد: خاطره ملت ایران نسبت به این موضوع تاریخی خواهد بود و در اذهان ملت ایران خواهد ماند لذا ما می‌خواهیم هر چه از دستمان بر می‌آید را انجام دهیم.

مجلس و دولت با جدیت کارها را دنبال می‌کنند

ربیعی تصریح کرد: همکاران ما از مجلس و دولت در کنار مردم نگران این موضوع هستند و با جدیت آن را دنبال می‌کنند.

رییس کمیته ویژه رسیدگی به وضعیت نفتکش حادثه دیده ایرانی سانچی با بیان اینکه من احساسات خودم و انتظاری که مردم دارند را یادآور می‌شوم ، گفت: به دلیل ضرورت موضوع بدون هماهنگی با دولت چین به شانگهای آمدم.

آخرین جزییات عملیات تجسس خدمه نفت‌کش سانچی+تصاویر

خواهان مصاحبه با خدمه کشتی کریستال هستیم

وی اظهار داشت: ما خواهان آن هستیم که همکاران من از کشتی کریستال بازدید و با خدمه آن مصاحبه کنند تا با مصاحبه با آنها اطمینان بخشی به مردم بدهیم.

ربیعی اظهار داشت: هدف ما از این کار این نیست که دنبال مقصر باشیم بلکه هدف این است که موضوع روشن شود.

انتقال پیکر دو تن از خدمه نفتکش سانچی

فیلم زیر مربوط به انتقال پیکر دو تن از خدمه نفتکش سانچی است که صبح امروز توسط نیروهای چینی نزدیک موتورخانه پیدا شده است.

طبق آخرین اخبار به دست آمده، چینی‌ها پس از کشف جعبه سیاسی کشتی، عرشه نفتکش سانچی را ترک کرده‌اند.

علی ربیعی با حضور در اسکله «یانگ شن» شانگهای وارد کشتی سازمان ایمنی دریایی چین که گروه نجات و امداد ایرانی را به محل حادثه اعزام می‌کند، شد و با تیم گروه امداد و نجات دقایقی پیش از عزیمت به محل حادثه دیدار و گفت‌وگو کرد.

آخرین جزییات عملیات تجسس خدمه نفت‌کش سانچی+تصاویر

گروه امداد ایران تا ۱۵ ساعت آینده به سانچی نزدیک می‌شوند

علی ربیعی در بدرقه گروه امداد و نجات ایران به کشتی آسیب‌دیده اعلام کرد که گروه امداد ایران تا ۱۵ ساعت آینده به سانچی نزدیک می‌شوند.

وی افزود: ما با گروه امداد و نجات صحبت کرده‌ایم خوشبختانه آنها با قدرت تمام و پر از روحیه، تجربه، دانش کار و ریسک‌پذیری بالا هستند، امیدواریم که وارد کشتی شده و ما را از نتیجه مطلع کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: با چینی‌ها هم هماهنگی لازم صورت گرفته امیدوارم که چینی‌ها هم تمام تلاش خود را بکنند که آتش کشتی کنترل شده باشد تا گروه امداد به کار خود ادامه دهند و  وضعیت ثابتی که در چند ساعت گذشته داشتیم، ادامه پیدا کند.

 وی یادآور شد: ما باید به طور مداوم با چینی‌ها مذاکره داشته باشیم که وضعیت کشتی را با ثبات نگه دارند تا گروه امداد قادر به انجام کار باشند.

بدرقه گروه امداد و نجات ایرانی از سوی وزیر کار

 نفتکش ایرانی حامل ۱۳۶ هزار تن میعانات گازی صادراتی ایران به کره جنوبی عصر شانزدهم دی ماه پس از برخورد یک کشتی باری با آن، طعمه حریق شد.

کشتی فله بر هنگ کنگی به نام «کریستال» با مالکیت یک شرکت لجستیکی در استان «جه جیانگ» چین حاوی ۶۴ هزار تن غله بود که از آمریکا به مقصد استان «گوانگ دونگ» در جنوب چین می رفت و در بین راه به کشتی نفتکش «سانچی» با مالکیت شرکت «برایت» از جمهوری اسلامی ایران برخورد کرد.

این حادثه سبب انفجار و آتش سوزی در کشتی نفتکش با ۳۲ سرنشین شد.

آخرین جزییات عملیات تجسس خدمه نفت‌کش سانچی+تصاویر

تکاوران، ۴ صبح فردا به سانچی می‌رسند/ نمی‌توانیم با قطعیت اظهارنظر کنیم

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که هم‌اکنون برای پیگیری روند تجسس خدمه نفت‌کش سانچی در چین به سر می‌برد دقایقی پیش در گفت‌وگوی زنده تلفنی با شبکه خبر عنوان کرد: امروز تکاوران ارتش ایران را به همراه نیروی چین اعزام کردیم و آنها فردا داخل کشتی می‌روند تا بتوانند در موتورخانه را که احتمال می‌دهیم برخی از خدمه آنجا باشند، باز کنند.

وی افزود: الان به شانگهای برمی‌گردیم میزان سوختگی جسدهای پیدا شده را ندیدیم اما این مساله قطعا مشخص می‌کند که عمق این مساله چقدر است. این پیکرها در حال انتقال به شانگهای است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: امیدواریم تا فردا وضعیت روشنی را ترسیم کرده باشیم. از دو ساعت قبل تکاورها رفتند و باید آن را جز ۱۵ ساعت حساب کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا از امداد هوایی در این حادثه استفاده نمی‌شود، گفت: اگر قرار بود هلی‌کوپتر اعزام کنیم فاصله زیاد بود و باید در سه سکو سوخت‌گیری می‌کرد از طرفی به ساعتی خوردیم که امکان رفتن هلی‌کوپتر نبود ما حاضر شدیم کشتی‌های خودمان را بیاوریم ولی عملا نمی‌شد چون وضعیت آب و هوا غیرقابل پیش‌بینی بود. در حال حاضر یک کشتی تندرو اعزام شد. خودم این کشتی را دیدم که کاملا مناسب این کار بود. با کاپیتان کشتی هم مذاکره کردیم و من فکر می کنم  فردا ۷ صبح به وقت منطقه نیروها اعزام می شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه من فکر می‌کنم فردا ۷ صبح به وقت منطقه و ۴ صبح به وقت ایران تکاوران و نیروهای امداد و نجات وارد منطقه می‌شوند، گفت: کشتی‌های زیادی دور سانچی حضور دارند اما ۲ کشتی به صورت عملیاتی کار می‌کنند. این‌ها دلایل فنی می‌آورند که در شب کار امکان‌پذیر نیست اما بامداد امروز قابلیت این کار را داشتیم و این مساله خیال ما را راحت کرد و پیش‌بینی هواشناسی هم می‌گوید هوای فردا مثل امروز است و امکان امدادرسانی وجود دارد.

ربیعی در پاسخ به این سوال که آیا همچنان احتمال زنده بودن خدمه کشتی وجود دارد، گفت: هیچ کسی نمی‌تواند اظهارنظری کند. من با کاپیتان‌های متخصص صحبت کردم گفتند ۱۳ متر در عمق کشتی مکان‌هایی وجود دارد اما هیچ کارشناسی با قطعیت نتوانست اظهارنظر کند. اجازه بدهید من هم با قطعیت چیزی نگویم.

ضرورت دسترسی و اطلاع هر چه سریعتر از وضعیت خدمه ایرانی نفتکش/ لزوم ارائه گزارش‌های مستمر و مستقیم به رییس‌جمهور

رئیس جمهور در مکالمه تلفنی با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن اخذ گزارش وی از آخرین وضعیت مهار آتش سوزی نفتکش سانچی تاکید کرد: تمام اقدامات و امکانات لازم برای اطلاع سریعتر از وضعیت و دسترسی به خدمه ایرانی نفتکش بسیج شود.

حسن روحانی در تماس تلفنی با علی ربیعی که به نمایندگی از رئیس جمهور مامور رسیدگی به وضعیت نفتکش ایرانی و خدمه آن شده و هم اینک در چین حضور دارد، افزود: ضروری است با ادامه مذاکرات و پشتیبانی بیشتر وزارت امور خارجه، تمام نیازها و امکانات لازم برای دسترسی سریعتر و اطلاع از وضعیت خدمه نفتکش از کشورهای همجوار و تسریع همکاریهای دولت چین به کار گرفته شود.

رییس جمهور از وزیر کار خواست ضمن ارائه مستمر و مستقیم گزارش پیگیری حادثه، اطمینان یابد که در اولین فرصت ممکن نیروهای ایرانی و چینی برای اقدامات تکمیلی و امدادی وارد نفتکش شوند.

رییس کمیته ویژه رسیدگی به وضعیت نفتکش حادثه دیده سانچی نیز در این تماس تلفنی گزارشی را از نشست کمیته اضطراری رسیدگی به حادثه نفتکش سانچی در شانگهای چین ارائه کرد و گفت که به نمایندگی از دولت ایران از مقامهای چینی خواسته است ضمن بکارگیری تمام توان خود برای نجات دریانوردان ایرانی، در اجرای عملیات امداد و نجات بر میزان تلاشهایشان بیفزایند.

یاد آوری می شود دکتر روحانی در اولین روز پس از حادثه، ضمن تشکیل جلسه ای ویژه این حادثه دستورات لازم را به وزرای نفت، امور خارجه و راه و شهرسازی برای رسیدگی به وضعیت نفتکش حادثه دیده و پیگیری جبران خسارت های وارده و بویژه رسیدگی به خانواده خدمه ایرانی نفتکش سانچی صاد کرده بود.

همچنین دکتر علی ربیعی از سوی رئیس جمهور ماموریت ویژه یافت تا بر روند رسیدگی به این حادثه رسیدگی کند. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از روز اول ستاد رسیدگی به بحران را تشکیل داد و پس از جلسه با خانواده کارکنان ایرانی نفتکش و نیز سفرای چین و ژاپن، برای هماهنگی و مدیریت مستقیم عملیات اطفای حریق عازم چین شد.

در همین راستا دکتر ربیعی روز گذشته (جمعه) در اتاق بحران حادثه در شانگهای حضور یافته است. وزارت امور خارجه نیز با فعال ساختن تمام مسیرهای دیپلماتیک، مشغول پشتیبانی لازم است و دکتر ظریف امروز در تماس با همتای چینی خود آخرین هماهنگی ها را برای تسریع در همکاریهای طرف چینی انجام داد.

نفتکش سانچی حامل 136 هزار تن میعانات گازی صادراتی ایران به کره جنوبی عصر شانزدهم دیماه و پس از تصادم یک کشتی باری با آن، طعمه حریق شد و عملیات برای اطفای حریق و تعیین سرنوشت 32 خدمه این کشتی همچنان تداوم دارد.

تکاوران ایرانی به «سانچی» رسیدند/بررسی نحوه ورود به نفتکش

معاون سازمان بنادر و دریانوردی، از رسیدن ١٢ تکاور ایرانی به محل حریق نفتکش سانچی خبر داد و گفت: تکاوران و گروه چینی در حال برگزاری جلسه و بررسی نحوه ورود به نفتکش هستند.

هادی حق‌شناس در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه "تکاوران در 1000 متری نفتکش مستقر شده‌اند"، افزود: تصاویر حاکی از آن است که دود غلیظی در نفتکش وجود دارد. چنانچه شرایط مهیا شود، تکاوران وارد نفتکش خواهند شد.

وی ادامه داد: تکاوران ایرانی روی شناوری مستقر شده‌اند که روز گذشته تیم چینی از طریق آن وارد نفتکش شد.

حق شناس به این پرسش که "آیا فقط ١٢ تکاور ایرانی وارد سانچی خواهند شد؟" پاسخ داد: هنوز این موضوع مشخص نیست. تیم ایرانی و تیم چینی در حال بررسی هستند.

بر اساس این گزارش، روز شنبه ١٦ دی‌ماه یک نفتکش ایرانی با کشتی چینی برخورد کرد که باعث حریق نفتکش و مفقود شدن ٣٢ پرسنل آن شد. تاکنون پیکر سه پرسنل پیدا شده است. تکاوران ایرانی با هدف تجسس در داخل نفتکش به محل حادثه اعزام شده‌اند.

اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال می‌شود...

منبع: ایلنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
1
1
دنبال نمایش هستند بعد از 9 روز!!!!!!!!!!!!
یه خرده عقل
|
Germany
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
0
0
یک هفته بعد از آتش گرفتن کشتی تازه رفتن کمک بعد هم میگن امکان نزدیک شدن به کشتی وجود نداره؟ دست انداختین؟هر کس این حادثه رو از اول دنبال کرده باشه میدونه اول فقط یه بخش از کشتی آتش گرفته حتی توی یکی از عکسهای بالا هم مشخصه بعد اومدن یه هفته بعد حادثه یه فیلم از لحظات آخر آتش سوزی گرفتن که همه کشتی در حال سوختن که بگن نتونستیم عمق آتش سوزی بالا بود؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
0
1
سلام .جناب رییس اول سریع تر اقدام میکردین بعد یک هفته دوم باید چین تمام خسارت رو بده
سینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
0
0
صبح بخیر.احیانا زود نرفتید کمک؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
0
0
با سلام امیدوارم هنوز این دریا دلان دریانورد زنده باشند من که یه حسی بهم میگه زند ه اند خدا را چه دیدی امیدتان به خدا
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین