کد خبر: ۵۰۱۸۶۵
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱
فاطمه هاشمی گفته است که "حوله پدرم آلوده به رادیو اکتیو بود"

افزایش شبهه‌ها و شایعه‌ها درباره علت مرگ «آیت‌الله هاشمی»

درست یک سال پس از درگذشت، آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی فرزندان او خبر از ارجاع دوباره پرونده مرگ آیت‌الله به شورای عالی امنیت ملی داده‌اند. همچنین فاطمه هاشمی گفته است "حوله پدرم آلوده به رادیو اکتیو بود." پیش از این نیز فائزه هاشمی، اعلام کرده بود که اعضای خانواده نیز به مواد رادیواکتیو آلود هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- فاطمه هاشمی، فرزند رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌گوید حوله‌ای که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را با آن به بیمارستان بردند به رادیواکتیو آلوده بوده است. پیش از این فائزه هاشمی، دختر دیگر آیت‌الله اعلام کرده بود که فاطمه، خواهرش و عفت مرعشی، مادرش به مواد رادیواکتیو آلود هستند.

به گزارش آفتاب‌نیوز، فاطمه هاشمی در گفتگویی که متن آن روز جمعه ۲۱ دی ماه در رسانه‌ها(اینجا) منتشر شد، تأکید کرد که چون جواب آزمایش‌ها را ندارند نمی‌توانند برای درمان به پزشک مراجعه کنند. وی در این زمینه گفته است: «این گزارشی بود که شورای عالی امنیت ملی داد و چندین بار هم از آن‌ها خواستیم که حداقل برای معالجه اطلاعات به ما بدهند تا بتوانیم به متخصص مراجعه کنیم. برای آن یک سری آزمایش‌های خاصی هست که هر جایی آن را انجام نمی‌دهند و بیشتر هم مکان‌های امنیتی این آزمایش‌ها را انجام می‌دهند و به همین خاطر ما هیچ اقدامی انجام ندادیم.» وی یادآوری کرد که وجود رادیو اکتیو در بدن او و مادرش با پیگیری شورای عالی امنیت ملی و با آزمایش در یک مرکز ویژه انجام شده است.

افزایش شبهه‌ها و شایعه‌ها درباره علت مرگ «آیت‌الله هاشمی»

چند روز پیش نیز یاسر هاشمی، فرزند دیگر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، از ارجاع دوباره پرونده آیت‌الله به شورای عالی امنیت ملی خبر داده بود. وی به رسانه‌ها گفته بود این پرونده که بسته شده بود بار دیگر به درخواست حسن روحانی، رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی امنیت ملی در این نهاد عالی کشور گشوده شده است.(جزئیات بیشتر)

همچنین گفته شده بود که محسن هاشمی، که ریاست شورای شهر تهران را بر عهده دارد، قرار است برای رؤیت پرونده مرگ آیت‌الله به محل شورای عالی امنیت ملی برود.

خانواده آیت‌الله نسبت به سرنوشت وصیت‌نامه وی نیز اظهار بی‌اطلاعی کردنده‌اند. محسن هاشمی گفت مشغول جستجوست اما هنوز وصیت‌نامه جدیدی از پدرش پیدا نشده است. فاطمه هاشمی نیز در مهرماه گذشته اعلام کرد که خانواده وصیت‌نامه او را پیدا نکرده‌اند. به گفته خانم هاشمی، آیت‌الله چهار یا پنج سال پیش نوشتن وصیت‌نامه خود را آغاز کرده بود، اما اکنون اثری از آن نیست.

ناگفته‌های مهم محمد هاشمی

محمد هاشمی، برادر آیت‌الله نیز اخیرا در همین‌باره گفته بود: «پزشکان اعلام کردند علت ایست قلبی است اما [...] ایست قلبی علل و عواملی دارد که هیچ‌کس آن را اعلام نکرد و کمیته‌ای که در شورای عالی امنیت ملی تشکیل شد برای بررسی همین موضوع بود. بعد از انجام بررسی‌ها [...] خانواده را دعوت کردند تا گزارش نهایی را بدهند و در آن گزارش گفتند که در بدن ایشان اشعه رادیواکتیو ۱۰ برابر حد مجاز بوده است. اما اینکه چگونه این میزان از حد مجاز فراتر رفته را کسی نمی‌داند و من هم در آن جلسه حضور نداشتم.»

به نوشته یورونیوز، وی در مورد این که آیا خانواده از همان شب واقعه درخواست کالبدشکافی کردند یا نه، گفت: «نه. تا جایی که من می‌دانم ایشان به جایی منتقل نشدند و کالبدشکافی هم انجام نشد و معاینه بیشتری هم از سوی کسی بعد از فوت ایشان ندیدم. در واقع من وقتی بالای سر ایشان رسیدم دیدم که پزشکان مشغول تنفس‌رسانی و ایجاد شوک در بدنش هستند تا جایی که حتی استخوان‌های سینه ایشان در اثر فشار پزشکان خون مرده شده بود و وقتی من این صحنه را دیدم برایم شوک بزرگی بود و حالت بهت‌زدگی به من دست داد. مدام چشمم را به مانیتور می‌انداختم تا علائم حیات در بدن ایشان را ببینم که وقتی با علائم موقتی روبه‌رو شدم و از پزشک پرسیدم، گفت که این علائم صرفا برای وارد کردن شوک است و حتی از ایشان پرسیدم زمانی که آیت‌الله هاشمی به بیمارستان رسید علائم حیات داشت یا نه که پاسخش منفی بود. [...] تیم احیا بررسی‌های لازم را انجام دادند و گفتند امیدی به بازگشت ایشان نیست و همانجا پیکر را از بیمارستان به جماران منتقل کردند و دو روز بعد هم مراسم خاکسپاری انجام شد. اما به هر حال از آنجا که علت ایست قلبی اعلام شده و دلیلی برای آن ذکر نشده است جای شبهه وجود دارد و منشأ برخی گمانه‌زنی‌ها می‌شود.»(جزئیات بیشتر)

افزایش شبهه‌ها و شایعه‌ها درباره علت مرگ «آیت‌الله هاشمی»

مرگ هاشمی مشکوک است

مسیح مهاجری مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی نیز که روابط نزدیکی با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی داشته، گفته است: «من در این سال‌های آخر عمر آقای هاشمی هر هفته چهارشنبه یک جلسه خصوصی با ایشان داشتم که نزدیک ظهر برگزار می‌شد و تا ظهر طول می‌کشید. آخرین دیدار من با آقای هاشمی روز چهارشنبه قبل از فوت ایشان بود. یعنی ایشان یکشنبه فوت کرد، من چهارشنبه ایشان را دیده بودم. شرایط جسمی آقای هاشمی حداقل برای ١٠،١٥سال دیگر مناسب بود».

مسیح مهاجری افزوده است: «بنابراین اصلا نمی‌شد احتمال مرگ در آینده نزدیک را برای ایشان داد. اما یک‌باره، روز یکشنبه عصر، ما در روزنامه بودیم که خبر رسید ایشان حالشان خوب نیست. اول نگفتند فوت، گفتند بیمارستان هستند، بعد گفتند از دنیا رفته. برای ما خیلی غیرعادی بود و اصلا نمی‌شد باور کنیم که ایشان فوت کردند اما اینکه واقعا علت فوت چه بوده این را باید کسانی که سررشته‌ای دارند بگویند. ما هم مثل بقیه افراد شنیده‌ایم که شورای عالی امنیت ملی تحقیق کرده و در آن به این نتیجه رسیده که مواد رادیواکتیو در بدن ایشان ١٠ برابر حدمجاز بوده و در بدن بعضی از اعضای خانواده ایشان هم بیش از حد مجاز بوده و از اینجا این احتمال را دادند که ممکن است این عامل فوت ایشان بوده باشد. این را هم شنیدیم که وقتی گزارشش را به آقای روحانی دادند و خواستند نتیجه بگیرند و پرونده را ببندند که شاید این عامل فوت نباشد، آقای روحانی قبول نکردند و گفتند بیشتر تحقیق کنید. این خودش معنایش این است که این ماجرا مشکوک است و هنوز روشن نیست. اینکه واقعا طبیعی یا غیرطبیعی بوده و یا دستی در کار بوده هنوز معلوم نیست».(جزئیات بیشتر)

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، در تاریخ ۱۹ دی ۱۳۹۵ در سن ۸۲ سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
0
9
همه چيز مشكوك است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
0
4
پیش بینی عمر افراد یک قدرت پیشگویی فوق العاده است. به نظر من بقیه رو هم ویزیت کنید.
فردوس توسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
3
7
روحش شاد واقعا در عمل و رفتار و حتی گویا در مرگ هم شبیه امیرکبیر بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
0
6
این پرونده زمانی بافشارمردم بازخواهدشد
تینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
1
0
چه کسی جز خدا می داند که کسی چقد ر زنده می ماند روزی هزاران نفر در جهان ناگهانی فوت میکنند
محمد
|
United States of America
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
0
1
خدا رحمتشون کنه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین