کد خبر: ۵۰۲۶۴۹
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۳

سردار عبداللهی: در صورت تأمین اعتبار، فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس را تا پایان سال تحویل می دهد

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: در صورت تأمین اعتبار، فاز دوم پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس تا پایان امسال تحویل خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
سردار سرتیپ پاسدارعبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)  در حاشیه بازدید از پالایشگاه ستاره خلیج فارس اظهار داشت: از زمان راه‌اندازی مرحله نخست پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس (نهم اردیبهشت ماه امسال) تاکنون 4 میلیارد لیتر فرآورده‌های نفتی تولید شده که یک میلیارد و 700 میلیون لیتر آن بنزین یورو پنج است.

وی افزود: با بهره‌برداری از مرحله دوم این پالایشگاه، ظرفیت تولید بنزین یورو پنج از 12.5 به 20 میلیون لیتر در روز افزایش می‌یابد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: در صورت تأمین اعتبار ما می‌توانیم فاز دوم و سوم این پالایشگاه را ظرف مدت یک سال وارد مدار کنیم که با بهره‌برداری از مرحله دوم و تکمیل مرحله سوم پالایشگاه، کشور در تولید بنزین خودکفا می‌شود.

شایان ذکر است پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان و نخستین پالایشگاه طراحی‌شده بر اساس خوراک میعانات گازی کشور با ظرفیت پالایش ۳۶۰ هزار بشکه در روز در قالب سه فاز 120 هزار بشکه‌ای با هدف تولید بنزین، گازوییل، گاز مایع و سوخت جت در 25 کیلومتری غرب بندرعباس در زمینی به مساحت ۷۰۰ هکتار احداث شده است.

تولید روزانه محصولات این پالایشگاه در صورت تکمیل شامل 36 میلیون لیتر بنزین با مشخصه اکتان 90  و 95، 14 میلیون لیتر گازوییل سبک و سنگین، بیش از 3 میلیون لیتر سوخت جت، بیش از 4 میلیون لیتر گاز مایع (LPG) ، 130 تن گوگرد جامد و 425 تن هیدروژن می‌باشد.

ایسنا 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین