کد خبر: ۵۰۳۷۵۱
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۰

در دیدار بشار اسد و کمال خرازی چه گذشت؟

رییس‌جمهو سوریه در دیدار با رییس شورای راهبردی روابط خارجی ایران و هیات همراه در دمشق، گفت: پیروزی بر داعش در عراق و سوریه و مقاومت ایران در پرونده هسته‌ای طرح‌ها و برنامه‌هایی که هدف آن‌ها تجزیه کشورهای منطقه و سیطره بر آن بود را شکست داد.
آفتاب‌‌نیوز :
 بشار اسد  در دیدار با کمال خرازی افزود: حمایت ایران از سوریه در تمام زمینه‌ها و بخصوص در زمینه مبارزه با تروریست‌ها نقش مهمی در پیروزی ارتش سوریه بر تروریست‌ها داشت.

بشار اسد همچنین گفت: تجاوز ترکیه به شهر عفرین سوریه را نمی‌توان جدای از سیاست نظام ترکیه که از همان آغاز بحران سوریه آن را در پیش گرفت و هدف آن حمایت از تروریست‌ها است، دانست.

از سوی دیگر کمال خرازی ریس شورای راهبردی روابط خارجه کشورمان ضمن تبریک پیروزی‌های پی در پی بر تروریست‌ها که آخرین آنها بازپس گیری فرودگاه ابوالضهور است، تاکید کرد: ما مطمئن هستیم که این پیروزی‌های دستاوردهای نظامی و سیاسی زیادی به دنبال خواهد داشت.

خرازی ضمن تاکید بر اهمیت تداوم همکاری مشترک میان ایران و سوریه به منظور مقابله با توطئه‌های خارجی، گفت: انسجام ایرانی ـ سوری نقش مثبتی در این راستا داشت.

کمال خرازی همچنین با ولید معلم وزیر خارجه سوریه دیدار و دو طرف در مورد تقویت روابط دوجانبه، اهمیت همکاری و هماهنگی در مرحله آینده که پیروزی بر تروریست‌ها را افزایش می‌دهد و حمایت از راه‌حل سیاسی برای حل بحران سوریه بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)،در این دیدار فیصل المقداد معاون وزیر خارجه سوریه، احمد عرنوس مشاور وزیر خارجه سوریه، محمدالعمرانی رییس دفتر وزیر خارجه سوریه و جواد ترک‌آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق حضور یافتند.

بر اساس این گزارش، رییس شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان قبل از این نیز با مهندس هلال الهلال، معاون دبیرکل حزب بعث عربی سوسیالیستی سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین