کد خبر: ۵۰۳۹۱۵
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵

ویژگی‌های شربت سرماخوردگی کودکان

سرماخوردگی یکی از بیماری‌های متداول در دوران کودکی است که داروهای مختلفی برای درمان آن وجود دارد. اغلب کودکان از خوردن دارو اجتناب کرده و والدین را به دردسر می‌اندازند.
آفتاب‌‌نیوز :
چه ویژگی‌هایی شربت سرماخوردگی کودکان را منحصر به فرد می‌کند؟ سرماخوردگی یکی از بیماری‌های متداول در دوران کودکی است که داروهای مختلفی برای درمان آن وجود دارد. اغلب کودکان از خوردن دارو اجتناب کرده و والدین را به دردسر می‌اندازند. یکی از این داروها شربت سرماخوردگی کودکان است. شربت سرماخوردگی می‌تواند با مزه و بسته‌بندی فریبنده، بیشتر مورد توجه کودکان قرار گیرد. در این مطلب، ویژگی‌های اصلی شربت سرماخوردگی کودکان را بیان کرده‌ایم.

مزه شربت سرماخوردگی کودکان

وقتی کودک بیمار است باید برای درمان او از داروهایی استفاده کنیم که اغلب بد مزه هستند. بنابراین کودکان از خوردن آنها سر باز زده و درمان با موفقیت انجام نمی‌شود. اگر شما هم در دارو دادن به کودک خود با یک جنگ واقعی روبهرو هستید باید از داروهایی استفاده کنید که حساسیت کودکان را در نظر گرفته‌ باشند.

ویژگی‌های شربت سرماخوردگی کودکان

چنانچه شربت سرماخوردگی کودکان مزه خوبی داشته باشد، کودک برای خوردن آن مشتاق می‌شود. به این ترتیب با خوردن تمامی دوز مورد نیاز دارو در طول روز، کودک سریع‌تر از چیزی که انتظار دارید بهبود پیدا می‌کند. خوشمزگی شربت سرماخوردگی باعث می‌شود کودک به درمان‌های دارویی بعدی نیز متمایل شود.

دوز شربت سرماخوردگی کودکان

به دلیل همکاری نکردن کودکان، اشتباه در مصرف دارو برای آنها بسیار متداول است. باهوش‌ترین والدین نیز در اندازهگیری دوز مربوط به سن و وزن کودک دچار مشکل می‌شوند. در صورتی که از دوز داروی مورد نیاز کودک خود اطمینان ندارید، دستورالعمل شربت سرماخوردگی را مجدداً مطالعه کنید. دوز کمتر موجب تداوم علائم می‌شود و مصرف دوز بیشتر نیز گرچه علائم کودک را درمان می‌کند ولی مقاومت بدن در برابر دارو را بالا می‌برد. بنابراین باید شربت سرماخوردگی کودکان حاوی دستورالعمل دقیق و قابل درکی برای والدین باشد.

پیمانه مخصوص

برای اینکه بتوانید به طور دقیق از شربت سرماخوردگی کودکان استفاد کنید باید از پیمانه مخصوص استفاده نمایید. یک شربت سرماخوردگی خوب همراه با پیمانه اندازهگیری دقیق عرضه می‌شود.

ترکیبات شربت سرماخوردگی کودکان

شربت سرماخوردگی کودکان باید حاوی دوز مناسبی از ترکیباتی باشد که بتوانند علائم بیماری در کودک را درمان کنند. برخی از این ترکیبات عبارتند از:

استامینوفن

استامینوفن به کاهش تب و درد در کودک کمک میکند. به این ترتیب احساس درد و ناراحتی را کاهش می‌دهد ولی نمی‌تواند علت اصلی سرماخوردگی را درمان کند. مصرف استامینوفن تغییری در دوره بیماری اصلی، شدت و بروز آن ایجاد نمی‌کند.

دیفن هیدرامین

به طور کلی هیستامین به عنوان مکانیزم دفاعی در بدن تولید شده و در ماستسلها و بافت‌های بدن ذخیره می‌شود. وقتی یک عامل حساسیتزا یا یک عامل بیگانه مانند گرده گل وارد بدن می‌شود، ذخایر هیستامین در بدن ترشح می‌شوند. به این ترتیب بینی، چشم‌ها و راه‌های هوایی ملتهب می‌شوند.

دیفن هیدرامین گیرنده‌های هیستامین را مسدود می‌کند اما نمی‌تواند از ترشح هیستامین توسط ماستسلها جلوگیری کند. به این ترتیب دیفن هیدرامین میتواند علائم ناشی از موارد زیر را درمان کند:

سرماخوردگی
تب یونجه
بیخوابی
سرفه
حساسیت

فنیل افرین

فنیل افرین برای از بین بردن تب یونجه، حساسیت، احتقان سینوس و علائم سرماخوردگی مناسب است. فنیل افرین علائم این بیماریها را از بین میبرد ولی نمیتواند علت بیماری را درمان کند یا فرآیند بهبودی را تسریع نماید. فنیل افرین یک ضد احتقان است که اتساع عروق خونی را کاهش می‌دهد.

اگر میخواهید بدانید که شربت سرماخوردگی کودکان چگونه باید مصرف شود، کلیک کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین