کد خبر: ۵۰۴۶۵۰
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۳:۴۰

نفت برنت به ۷۱ دلار صعود کرد

نفت برنت روز پنج‌شنبه بدنبال سقوط ارزش دلار آمریکا و کاهش ذخایر نفت خام این کشور، برای نخستین بار از سال ۲۰۱۴ به ۷۱ دلار در هر بشکه صعود کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
بهای معاملات آتی نفت برنت که قیمت پایه بازار جهانی است، با ۴۶ سنت یا ۰.۷ درصد افزایش نسبت به قیمت نهایی روز چهارشنبه، به ۷۱.۰۵ دلار در هر بشکه صعود کرد که بالاترین قیمت از دسامبر سال ۲۰۱۴ بود.

همچنین بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با یک درصد افزایش نسبت به روز گذشته، به ۶۶.۲۶ دلار در هر بشکه صعود کرد، در حالیکه اوایل معاملات تا مرز ۶۶.۳۵ دلار نیز صعود کرده بود. هر دو قیمت پایه از اواسط سال میلادی گذشته تاکنون، تقریبا ۶۰ درصد افزایش داشته‌اند.

بر اساس گزارش رویترز، قیمت‌های نفت از توافق کاهش تولید میان تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک تحت پشتیبانی قرار گرفته‌اند. این توافق به رهبری عربستان و روسیه، از ژانویه سال میلادی گذشته آغاز شد و قرار است تا پایان سال ۲۰۱۸ اجرا شود.

به گفته مک کنا، استراتژیست بازار ارشد شرکت "اکسی تریدر"، افت ارزش دلار آمریکا و همچنین کاهش ذخایر نفت این کشور، قیمتهای نفت را بالا برد.

طبق آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا، ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به ۱۹ ژانویه، ۱.۱ میلیون بشکه کاهش یافت و به ۴۱۱.۵۸ میلیون بشکه رسید که پایین‌ترین سطح فصلی از سال ۲۰۱۵ و پایین متوسط پنج ساله ۴۲۰ میلیون بشکه بود.

در بازارهای مبادلات ارزی، دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای بزرگ به پایین‌ترین حد از دسامبر سال ۲۰۱۴ سقوط کرد.

ضعیف شدن دلار باعث می‌شود معامله‌گران مالی سرمایه‌های خود را از بازارهای ارزی خارج کرده و به بازارهای معاملات آتی کالا مانند نفت خام سرازیر کنند.

در این باره فریدون فشراکی، رییس شرکت مشاوره "فکتس گلوبال انرژی" به رویترز گفت: قیمت‌های نفت ممکن است همچنان افزایش بیشتری پیدا کند.

به گزارش ایسنا، تحلیلگران می‌گویند افزایش قیمت‌های نفت احتمالا تاثیرات تورمی را بدنبال خواهند داشت.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین