کد خبر: ۵۰۴۶۸۶
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰

آغاز بررسی بودجه ۹۷ در صحن مجلس/ ماجرای مصوبه مجلس که می‎تواند علیه حزب‎الله باشد

مجلس شورای اسلامی در جلسات علنی هفته آینده خود رسیدگی به لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور را در دستور کار دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی مبنی بر رد تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دوران تصدی فرهادی، گزارش کمیسیون ویژه حمالیت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی در مورد اجرای قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار، گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد عملکرد اجزاء 1 و 2 بند (ز) تبصره(1) قانون بودجه سال 1396 کل کشور و گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد عملکرد قانون هدفمندی یارانه‌ها و تبصره‌های مربوط به آن در قوانین بودجه سنواتی طی سال‌های 1389 لغایت 1395 نیز در جلسات علنی مجلس بررسی می‌شود.

اعلام خطر نماینده اصولگرا درباره یک مصوبه مجلس علیه حزب الله

همچنین مهر نوشت: حجت الاسلام مجتبی ذوالنور درباره موضوع الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی (پالرمو) و حواشی بررسی آن در جلسه علنی اخیر مجلس اظهار داشت: من معتقدم که مجلس نباید به این لایحه رأی می داد و یک اشتباه و خبط آشکار اتفاق افتاد.

وی افزود: شاید مهمترین علت اشتباه مجلس در رأی دادن به این لایحه، این بود که مفهوم این کنوانسیون به خوبی برای نمایندگان شرح داده نشد و یا برعکس ماهیت آن برای نمایندگان جا افتاد؛ به گونه ای که تلقی می شد اگر این لایحه را تصویب نکنیم منزوی خواهیم شد، در حالی که اصلاً چنین چیزی نیست.

ذوالنور ادامه داد: عیوب و اشکالات الحاق به این کنوانسیون برای نمایندگان آشکار نشد و این لایحه به تصویب مجلس رسید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در توضیح مهمترین دلایل خود برای عدم الحاق به کنوانسیون پالرمو، اظهار داشت: یکی از مسائل این است که تعاریف و مفاهیم ما با کنوانسیون مورد پذیرش باید مشترک باشند اما واقعیت این است که آنها در مسائلی مانند تروریسم و جرایم سازمان یافته تعریف ما را نمی پذیرند.

ذوالنور افزود: به عنوان مثال اخیراً ترامپ حزب الله لبنان را به قاچاق مواد مخدر متهم کرد و قاچاق مواد مخدر نیز یک جرم سازمان یافته است؛ به این ترتیب با همین اتهام می توانند علیه حزب الله اقدام کنند، آن هم در شرایطی که جمهوری اسلامی نیز عضو این کنوانسیون است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر اینکه شروط اعلامی فقط یک «گول زنک» تلقی می شود، تصریح کرد: اینها واقعیتی است که متأسفانه برخی همکاران ما در مجلس متوجه نشدند و رأی دادند و این یک خطای محض بود و فکر می کنم که در شورای نگهبان این مصوبه رد شود.

وی همچنین با بیان اینکه الحاق به کنوانسیون پالرمو یک حلقه از الحاق به FATF است، عنوان کرد: در حال حاضر ۶ کنوانسیون بین‌المللی پیش روی ماست که هر کدام از اینها یک قطعه از یک پازل بزرگتر را تشکیل می دهد و ما را کاملاً در منگنه دلخواه آمریکا قرار خواهد داد.


ایسنا 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین