کد خبر: ۵۰۴۸۰۸
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰

دلواپسی يهويی و نقشه جديد!

به نظر مي‌رسد شكست‌هاي فراواني كه محافظه‌كاران در محافل مختلف سياسي و اجتماعي از مردم مي‌خورند و رقابت‌هايي كه در آينده وجود دارد، سبب شده است تا برخي سران اين جريان به اين نكته پي ببرند كه به قدرت مردم نياز دارند و بايد هرگونه كه هست اين قدرت را به سمت خود متمايل كنند.
آفتاب‌‌نیوز :
گهمواره در محافل سياسي و اجتماعي منتقدان معتقد بودند كه محافظه‌كاران توانايي برقراري ارتباط با جامعه و مردم را ندارند و در اين زمينه با مشكل روبه‌رو مي‌شوند. افراد و رسانه‌هاي منتسب به جريان اصولگرايي نيز براين نكته تاييد مي‌كردند و بارها به اين مشكل انتقاد كردند.

به گزارش آفتاب‌نیوز، البته اين نوع نگاهي كه محافظه‌كاران داشتند به دليل قدرتي بود كه سال‌ها در دستان آن‌ها وجود داشت و سبب شده بود تا جريان‌هاي قدرت طلب نگاهي بالابه پايين نسبت به مردم داشته باشند و تصور كنند كه راي و نظر مردم در معادلات سياسي و اجتماعي كشور جايگاهي ندارد. اما زماني كه ملت بارها اين جريان را با قدرت فراواني كه داشتند زمين زدند، اين جريان از خواب بيدار شدند و دريافتند كه نمي‌توان قدرت ملت را حذف كرد و ناديده گرفت.

اعتراف به نقص

اين روند سبب اعتراض‌هاي جماعت حامي اين جريان به ناكارآمدي سران آن نيز شده بود. در همين راستا سايت فردا از رسانه‌هاي اصولگراي نزديك به قاليباف بعد از شكست سنگين هم‌طيف‌هايش در انتخابات مجلس سال 94 در گزارشي با عنوان:« اصولگرایان باید مردم داری را یاد بگیرند» نوشته بود كه اصولگرایی بارها به ناحق، حق مردم را به بهانه دفاع از نظام نادیده گرفته است. مردم چنین جریانی را نماینده خود نخواهند کرد. نماینده مردم باید نگران مردم باشد، پشت و پناه مردم باشد و مردم در تمامی مشکلات آن‌ها را همدرد خودشان بدانند‌. اصولگرایی چنین نبوده است. مردم این را می‌فهمند و در رای‌شان اعمال می کنند. حتی در این انتخابات ناصداقتی اصولگرایان با مردم در اقتصاد به سقف خودش رسید. کسانی که چهار سال نماینده بودند و نام اصولگرایی را یدک می کشیدند و یک بار هم نگران یارانه مردم و مسکن مهر و افزایش حقوق نبودند به یکباره در انتخابات نگران این مشکلات مردم شدند . یکی از این آقایان محترم از مخالفان سرسخت مسکن مهر بوده و حالا نگران مردم شده‌است. ملت ایران فهمیدند و این طور برخورد پوپولیستی با اقتصاد را متوجه می‌شوند و برای همین باور نمی کنند.

به نظر مي‌رسد شكست‌هاي فراواني كه محافظه‌كاران در محافل مختلف سياسي و اجتماعي از مردم مي‌خورند و رقابت‌هايي كه در آينده وجود دارد، سبب شده است تا برخي سران اين جريان به اين نكته پي ببرند كه به قدرت مردم نياز دارند و بايد هرگونه كه هست اين قدرت را به سمت خود متمايل كنند. به همين دليل تمام سعي‌شان را مي‌كنند تا به نوعي خودشان را به مرد نزديك نشان دهند و فاصله را كمتر كنند.

تناقض‌هاي آشكار

براي مثال برخي از اين افراد كه در دولت احمدي‌نژاد مردم را به قناعت تشويق كرده بودند و اشكنه خوردن و كم‌خوري را براي آن‌ها تدريس مي‌كردند، ناگهان امروز با تغيير منش و روش دلواپس مردم شده‌اند و در بيانات يوميه خود از ملت و دردهاي خلق بارها سخن به زبان مي‌آورند. از طرف ديگر در نقشه‌‌هاي متفاوت براي جذب مردم در حالي كه خودشان با چندين تن محافظ حتي در محل كار خود رفت و آمد مي‌كنند به صورت خودجوش و ناگهاني(!) درخواست مي‌كنند كه نرده‌های حائل مردم و مسئولان در صفوف نماز جمعه شهرشان برداشته شود. اين جماعت از مسئولان امنیتی استان‌شان درخواست مي‌كنند كه این مساله را بررسی کنند و در صورت مصلحت این موانع میان مردم و مسئولان در صف نماز جمعه مشهد برداشته شود كه اساس نماز جمعه بر صف واحد بودن همه مومنان است(احمدعلم الهدي در نماز جمعه مشهد). اين جماعت كه نقش تاثيرگذاري در نااميدي مردم از اقدامات صورت گرفته در كشور دارند به گونه‌اي خود را دلسوز مردم نشان مي‌دهند و مدعي مي‌شوند كه مردم را باید امیدوار کنیم كه گويي در اين روزها، ملت خودشان عامل دلسردي خودشان بودند. البته تناقض آشكار در حرف و عمل اين افراد موج مي‌زند زيرا بلافاصله بعد از ادعاي اينكه بايد مردم را اميدوار كرد سخني نقض به كار برده و تلاش‌هاي مسئولان براي اميدواري ملت را زير سوال مي‌برند و مي‌گويند:«مردم باید روند اقتصادی جامعه را از نظر نرخ ارز و طلا و مشکلات معیشتی در یک سراشیب ببینند که در حال برطرف شدن است، مردم با ان‌شاء ا... و ماشاءا... و حرف امیدوار نمی‌شوند». يا برخي مسئولان ديگركه مدام عليه خواسته‌هاي مردم در زمينه فضاي مجازي سخن مي‌گويند و خودشان عاملي براي دوري مردم از مسئولان هستند، از سمت ديگر مدعي مي شوند كه دشمنان دنبال ايجاد اخلاف ميان مردم و مسئولان هستند! ادعاهايي كه هر بند از آن ناقض بخشي ديگر است و اين موضوع بي‌شك قابل قبول نيست.

به درك مردم توهين نكنيد

كساني كه براي راي و نظر مردم اهميتي قائل نيستند و بر خلاف ميل آن‌ها اقدامات فراواني را در دستور كار قرار مي‌دهند، براي جمع كردن راي ژست دموكراتيك مي‌گيرند تا مردم را به سمت خود بكشانند. اين در حالي است كه مردم ما بارها نشان دادند براي اظهاراتي كه جنبه انتخاباتي دارد اهميتي قائل نمي‌شود و اين نوع رفتار توهين به درك مردمي فهيم است. اين جماعت بايد بدانند كه گوش مردم از ديالوگ‌هاي خوش خط وخال پر است و نيازي ديگر به اين الفاظ ندارند و اگر درك كنند كه جرياني سعي دارد تا مشكلات‌شان را حل كند بي‌شك به آن‌ها سوق پيدا كرده و حمايت مي‌كنند ولي اگر جرياني بخواهد براي مردم نمايش بازي كند ملت آن‌ها را بيش از پيش پس خواهد زد.همان‌گونه كه برخي كانديداهاي اين جريان در انتخابات سال 96 سعي كردند با عكس‌هاي يادگاري و بازي‌هاي سياسي خود را به مردم نزديك نشان دهند ولي همان مردم به دليل آنكه درك و آگاهي بالايي دارند دست رد به سينه‌هاي شان زدند و تاريخ براي اين جماعت درس‌هاي عبرت فراوان دارد.

منبع: روزنامه قانون
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین