آفتابنیوز : 
این استراتژی تبلیغاتی به رغم محاسنش البته معایبی هم دارد. مهمترین عیب آن هم این است که بازار شایعات و گمانهزنی غیر رسمی را داغ میکند. البته گویا این پیامد دقیقاً یکی از اهداف چنین تاکتیکی است تا اثرگذاری خبر را بیشتر کند. اما نه به این بها که مثلاً پیش از اعلام خبرهای خوش هستهای ا و 2 در بخشی از افکار عمومی و وبلاگها شایع شده بود که ایران به بمب اتمی دست پیدا کرده است و این موضوع خبر خوش هستهای است! یعنی شایعهای دقیقاً بر خلاف سیاست رسمی و راهبرد امنیت ملی جمهوری اسلامی.
این بار هم در بازار داغ شایعات موارد متعددی دست به دست میشود. از موفقیتی دیگر در زمینه سلولهای بنیادین تا خبر «دستیابی پژوهشگران ایرانی به واکسنی برای درمان بیماری ایدز». عدهای میگویند این آخری دقیقاً همان خبر خوش پزشکی دولت است که قرار است در روز جشن نیمه شعبان توسط محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اعلام شود.
در صورت صحت این خبر، به نظر میرسد که رییس جمهور باید کمی در اعلام خبر خوش خود تعجیل کند، چرا که روز دوشنبه، سیزدهم شهریور ماه خبری مبنی بر دستیابی دانشمندان انگلیسی به مادهای که میتواند ویروس اچ آی وی یا عامل بیماری ایدز را منهدم کند منتشر شد.