کد خبر: ۵۰۵۳۰۴
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۶

بازتاب بارش برف سنگین ایران در رسانه‌های جهان

برف تهران و استان‌های شمال و غرب ایران بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت.
آفتاب‌‌نیوز :
خبر بارش سنگین برف در شهرهای مختلف ایران از جمله تهران بازتاب زیادی در رسانه‌های خارجی داشت. 

«فاکس نیوز» در گزارشی با اشاره به بارش برف سنگین در تهران نوشت: «رسانه‌های ایران از بارش اولین برف سنگین در زمستان خبر دادند که این برف فرودگاه‌های بین‌المللی را در پایتخت تعطیل کرد.»

در این گزارش به لغو همه پروازها در فرودگاه مهرآباد و امام خمینی اشاره و گفته شده بارش برف مدارس را در بخش‌هایی از کشور تعطیل کرد و گفته می‌شود بسیاری از اتومبیل‌ها ساعت‌ها در ترافیک ناشی از برف گیر کرده‌اند. 

فاکس نیوز به پیام توییتری شهردار تهران هم اشاره کرده که از شهروندان خواسته در برف‌روبی درخت‌ها در معابر و خیابان‌ها به کارگران شهرداری کمک کنند و از شکستن درخت‌ها جلوگیری کنند.

«اسوشیتدپرس» هم در گزارشی با اشاره به تعطیلی فرودگاه‌های تهران تا اطلاع ثانوی در اثر بارش برف سنگین نوشت: «۲۰ استان در غرب و شمال ایران شاهد بارش برف سنگینی بوده‌اند که این سامانه بارشی  از روز پنجشنبه وارد ایران شده است. »

این گزارش به اسکی‌بازهای ایران هم اشاره کرده که بیشترین منفعت را از این برف خواهند بود چرا که تا امروز پیست‌های اسکی در پایتخت ایران بازگشایی نشده بود. 

یک دیپلمات غربی در مصاحبه با این خبرگزاری گفت که «این(بارش برف) فوق العاده است. یک متر برف آمده و هنوز هم برف در حال بارش است. اتومبیل من تا آیینه‌هایش زیر برف مدفون شده است. ما بی صبرانه منتظر باز شدن پیست دیزین بودیم. »

در این گزارش گفته شده صدها نیروی هلال احمر برای کمک‌رسانی بسیج شده اند. شرکت ملی گاز هم اعلام کرده که با افزایش شدید تقاضا به دلیل کاهش درجه برودت هوا تا منفی ۲۰ درجه مواجه شده‌اند. 

به گزارش ایلنا، رسانه ها در تهران از خرابی اتومبیل‌ها در اثر سقوط درخت و قطعی برق خبر داده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین