کد خبر: ۵۰۵۸۰۳
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴

کاریکاتور/ نطق سالانه پوتین!

در حالی که مداخله احتمالی مسکو در انتخابات آمریکا جزو جنجالی‌ترین مباحث مطرح شده در عرصه سیاسی ایالات متحده طی یک سال اخیر بوده است، رییس‌جمهوری این کشور ترجیح داد در نطق سالانه خود هیچ اشاره‌ای به این موضوع نکند.
آفتاب‌‌نیوز :
اولین نطق سالانه دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا در حالی ایراد شد که او در این سخنرانی از «روسیه» تنها یک بار نام برد؛ آن هم زمانی که می‌خواست بگوید ایالات متحده در جهان با چالش‌هایی روبرو است و در زمره این چالش‌ها «رقبایی نظیر چین و روسیه» قرار دارند که ارزش‌ها، اقتصاد و منافع آمریکا را به چالش می‌کشند.

دونالد ترامپ در حال ایراد نطق سالانه در کنگره آمریکا - عکس: آسوشیتدپرس

کاریکاتور/ نطق سالانه پوتین!

پرداختن به روسیه در این حد اندک و چشم‌پوشی از موضوع مداخله احتمالی مسکو در انتخابات ایالات متحده آن‌هم در نطقی که بخش عمده‌ای از آن معطوف به ارزش‌ها و مسائل داخلی آمریکا است، از دیدگاه بسیاری از منتقدان کافی نیست؛ منتقدانی که معتقدند ترامپ به طور ویژه هوای روس‌ها را دارد. این منتقدان البته برای اثبات ادعای خود شواهدی نیز در اختیار دارند. به عنوان نمونه، دولت ترامپ روز گذشته اعلام کرد، تحریم‌های اعمال شده بر روسیه را به رغم تصویب قانون جدید برای مجازات مسکو به دلیل دخالت در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا اعمال نخواهد کرد. نمونه دیگر افشای ماجرای پرحاشیه دیدار ناتالیا وسلنیتسکایا، وکیل روسی با ترامپ جونیور و جارد کوشنر، داماد رئیس‌جمهوری آمریکا در برج ترامپ واقع در نیویورک بود؛ دیداری که زمان انجام آن نه به امروز و دیروز، بلکه به ژوئن ۲۰۱۶ برمی‌گردد. رویدادهای متعدد دیگری شائبه‌های بسیاری را مبنی بر وجود روابطی خاص میان سران دولت ترامپ و البته شخص رییس‌جمهوری ایالات متحده با کرملین به وجود آورده است.

جیم مورین، کاریکاتوریست آمریکایی که دو بار جایزه پولیتزر گرفته و دریافت چندین جایزه معتبر دیگر را در پرونده دارد، اثری را با عنوان «دولت متأسف» در روزنامه میامی هرالد منتشر کرده و به این موضوع پرداخته است.

کاریکاتور/ نطق سالانه پوتین!

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین