کد خبر: ۵۰۶۰۸۰
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۹

پوجدمون شکست را پذیرفت

رهبر جدایی طلب منطقه کاتالونیا به رغم اعتراف به پیروزی مادرید و پایان مبارزه برای کاتالونیا متعهد شد تا به مبارزه برای استقلال کاتالونیا ادامه دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
کارلس پوجدمون، رهبر جدایی طلب منطقه کاتالونیا در پیامک‌هایی به تونی کومین، قانون‌گذار تبعیدی و وزیر بهداشت سابق تاکالونیا نوشت: با دستان خودم خود را قربانی کردم.

پوجدمون که رهبری جنبش استقلال کاتالونیا را برعهده دارد، یکسری پیامک به کومین که در یک رویداد سیاسی در بلژیک حضور داشت، ارسال کرد. متن این پیامک‌ها توسط دوربین‌ها ضبط شده‌اند.

پوجدمون در این پیامک‌ها گفت: ما شاهد آخرین روزهای جمهوری کاتالونیا هستیم.

اوایل روز سه‌شنبه هنگامی که راجر تورنت، رییس پارلمان کاتالونیا برای مدت نامحدود رفراندوم در خصوص استقلال کاتالونیا را به حالت تعلیق درآورد، پوجدمون ضربه سنگینی خورد.این اقدام عملا مانع پوجدمون از تشکیل یک دولت می‌شود . این تصمیم همچنین باعث اختلاف شدید در میان طرفداران حامی استقلال کاتالونیا شده و ظاهرا پیروزی برای مادرید به حساب می‌آید.

پوجدمون در یکی دیگر از این پیامک‌ها به کومین که او نیز از ترس بازداشت در اسپانیا به بلژیک فرار کرده، نوشت: فکر می‌کنم کاملا متوجه هستید که ماجرا تمام شده است. ما خود را با دستهای خودمان قربانی کردیم یا دستکم من این کار را با خودم انجام دادم.

وی افزود: این اقدام توسط دولت مرکزی مادرید به عنوان یک پیروزی توصیف شده است، اما امیدوارم این خبر صحت داشته باشد که به لطف این اقدام رهبران بازداشت‌ شده کاتالونیا آزاد می‌شوند.

پوجدمون در ادامه افزود: تنها امیدوارم رهبران بازداشت شده کاتالونیا از زندان آزاد شوند چرا که اگر آنها آزاد نشوند تاریخ به ما خواهد خندید.

تصاویر گرفته شده از صفحه این تلفن همراه حاوی هیچ نشانه‌ای از اینکه کومین به این پیام‌های پوجدمون پاسخی داده، نبودند.

این پیامک‌ها در مراسم برگزار شده توسط حزب ناسیونالیست فلمیش ثبت شده‌اند؛ جایی که پوجدمون قرار بود در آن سخنرانی کند اما پس از آنکه در آخرین لحظه حضور خود در این رویداد را لغو کرد، کومین به جای وی در آن مراسم حضور یافت.

پس از آنکه این پیام‌های تلفنی به صورت علنی منتشر شدند پوجدمون در توئیتر بر تعهد خود برای ادامه فعالیت سیاسی تاکید کرد ، اما ارسال این پیام‌ها را نیز رد نکرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری دویچه وله، وی گفت: من نیز انسان هستم و گاها با شک و تردید روبه‌رو می‌شوم. من نیز رییس جمهور هستم و هرگز از احترام گذاشتن به حق شناسی‌هایی که از جانب مردم مشاهده کرده‌ام، هراسی نداشته‌ام.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین