کد خبر: ۵۰۶۱۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱

دانشمند برگزیده دهه اخیر کشور در علوم‌پزشکی کیست؟

دکتر «امیرحسین صاحبکار» عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد موفق به کسب عنوان دانشمند برگزیده دهه اخیر از سوی فرهنگستان علوم‌پزشکی جمهوری اسلامی ایران شد.
آفتاب‌‌نیوز :
فرهنگستان علوم‌پزشکی ایران اعلام کرد که دکتر «امیرحسین صاحبکار»، عضو هیئت‌علمی گروه زیست‌فناوری پزشکی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد به عنوان دانشمند برگزیده دهه اخیر در حوزه علوم‌پزشکی انتخاب و برنده جایزه «استاد دکتر فریدون عزیزی» شد.

دکتر صاحبکار پیش از این نیز در ردیف «دانشمندان یک‌درصد برتر جهان» قرار گرفته بود و تاکنون موفقیت‌های مختلفی را در سطح ملی و بین‌المللی کسب کرده است. قرار است در مراسمی که سوم اسفندماه در تهران برگزار می‌شود، از این دانشمند برجسته تجلیل شود.

تاکنون بیش از ۳۰۰ مقاله از دکتر امیرحسین صاحبکار در پایگاه‌های معتبر علمی بین‌المللی نمایه شده است. بیشتر مقالات او در زمینه بیماری‌های قلبی و عروقی، آتروسکلروز، چربی خون و درمان‌های نوین دارویی بوده و در بخش‌های سلولی، مولکولی و حیوانی موردبررسی قرار گرفته است.

کسب عنوان برگزیده در جشنواره رازی، محقق جوان برگزیده سازمان اسلامی، آموزشی، علمی و فرهنگی «ISESCO»، انتخاب به‌عنوان نماینده کشور ایران (National Lead Investigator) در «کمیته هیپرکلسترولمی فامیلی» انجمن آتروسکلروز اروپا، محقق جوان تقدیرشده از سوی انجمن جهانی قلب، محقق برگزیده بنیاد ملی نخبگان، رتبه اول کشوری اساتید در جشنواره پژوهش‌های قرآنی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی کشور و دریافت فلوشیپ فوق‌دکترای بیماری‌های کاردیومتابولیک از دانشگاه وسترن‌استرالیا از دیگر عناوین علمی کسب‌شده او به شمار می‌رود.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
0
0
کاش فرهنگستان از دانشمند علوم پزشکی تقاضا می کرد , یک راهکار انسان دوستانه ارایه کند , که عده ای از جراحان در بخش خصوصیبا ا بزار کنترل انلاین , یا روش کارشناسی نا محسوس , از عمل های جراحی غیر ضروری به ویژه در قلب , جلوگیری کند .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین