کد خبر: ۵۰۶۲۹۶
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰

ناامیدی غول‌های چینی از موفقیت در بازار آمریکا

هوآوی که امیدوار بود گوشی هوشمند جدید مجهز به فناوری ۵Gاش را برای نخستین بار در بازار آمریکا به فروش برساند، حالا تحت تاثیر فشارهای سیاسی و نگرانی‌های امنیتی دولت این کشور از موفقیت در فروش این محصول ناامید شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از وب سایت اندروید هدلاین، ورایزن بعنوان یکی از بزرگترین اپراتورهای فعال در ایالات متحده آمریکا که قصد داشت با فروش گوشی‌های جدید پرچمدار شرکت چینی هوآوی (میت ۱۰ پرو) را در بازار آمریکا به فروش برساند، حالا مجبور شده به خاطر فشارهای سیاسی و افزایش نگرانی‌های مربوط به امنیت سایبری گوشی‌های چینی، همکاری و معامله خود را با هوآوی به هم بزند و از برقراری نسل پنجم اینترنت ۵G با استفاده از گوشی‌های جدیدی که از این فناوری پشتیبانی می‌کنند، مایوس شود.

به تازگی جریاناتی به رهبری دونالد ترامپ در آمریکا ایجاد شده که موجب شده است حدود دو هفته پیش قانون‌گذاران آمریکا به منظور افزایش امنیت سایبری و حفاظت اطلاعات سازمان‌های دولتی ایالات متحده، تمامی کارمندان و مقامات مربوطه را از خرید گوشی‌های چینی منع کنند.

در سالهای اخیر اطلاعات محرمانه بسیاری از کارمندان و مدیران فعال در کاخ سفید و سایر دستگاه‌های دولتی ایالات متحده آمریکا افشا شد و دولت این کشور را با مشکلات بسیاری مواجه کرد، از این رو قانون‌گذاران این کشور لایحه‌ای را به منظور افزایش امنیت سایبری و جلوگیری از افشای اطلاعات محرمانه گوشی‌های کارمندان دولت ارائه دادند که در آن خریداری وسائل الکترونیکی بخصوص گوشی‌های ساخت شرکت‌های هوآوی و زد تی ای توسط تمامی کارمندان، کارکنان و مدیران در سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی، ممنوع اعلام شد.

طبق این لایحه، تمامی دستگاه‌های دولتی از خرید و استفاده گوشی‌های همراه چینی که به گفته آنها از امنیت سایبری کمتری در قبال افشای اطلاعات محرمانه برخوردار است، منع خواهند شد.

حالا آرزوی هوآوی برای موفقیت در فروش گوشی هوشمند و جدید خود یعنی هوآوی میت ۱۰ پرو، به نظر می‌رسد دست نیافتنی و محال شده و از آن طرف نیز همکاری و معامله شرکت ورایزن (Verizon) بعنوان یکی از مهم‌ترین و بزرگترین اپراتورهای مخابراتی فعال در ایالات متحده با شرکت هوآوی، به شکست برخورده است. 

از آنجا که اخبار نسل جدید اینترنت ۵G در گوشه و کنار جهان منتشر شده و کاربران بسیاری نیز در انتظار اجرای آن هستند، کشورهای زیادی با همکاری اپراتورهای اینترنت در جهان درصدد برقراری این نسل جدید از اینترنت هستند. اپراتورهای مختلفی همچون وودافون، ورایزن، AT&T  و غیره همگی در تلاشند تا هر چه سریعتر نسل پنجم اینترنت پرسرعت ۵G  را راه‌اندازی کنند و همانطور که بسیاری از آنها اعلام کرده‌اند، بسترهای لازم و زیرساخت‌های مربوطه تا سال ۲۰۱۹ میلادی در بیشتر این کشورها فراهم خواهد شد.

حالا برهم خوردن معامله و همکاری شرکت چینی هوآوی با اپراتور ورایزن هنوز توسط این دو شرکت عظیم تکنولوژی تایید نشده است چراکه هنوز هوآوی در مورد این شایعات اظهار نظری نکرده و ورایزن نیز در این خصوص پاسخی نداده است.

یکی دیگر از اپراتورهای فعال در ایالات متحده آمریکا، AT&T است که در اوایل ماه جاری میلادی از قراردادی برای فروش هوآوی میت ۱۰ پرو خبر داده بود و حالا این قرارداد تحت تاثیر نگرانی‌های امنیت سایبری و فشارهای سیاسی قرار خواهد گرفت و احتمالا بهم خواهد خورد.

هوآوی در نمایشگاه CES ۲۰۱۸ در این رابطه به‌شدت از اپراتور مخابراتی AT&T انتقاد کرد ؛شرکت هوآوی که از لحاظ میزان فروش گوشی‌های هوشمند، سومین تولیدکننده‌ بزرگ گوشی همراه در جهان محسوب می‌شود، علاقه بسیار زیادی برای حضور فعالانه و موفقیت در بازار فروش آمریکا دارد. همه این اتهامات در حالی به سمت هوآوی و سایر شرکت‌های چینی نشانه رفته است که این غول‌های تکنولوژی چینی تمامی این اتهامات و همکاری با دولت چین برای جاسوسی از گوشی‌های افراد آمریکایی و کارکنان کاخ سفید را رد کرده‌اند.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین