کد خبر: ۵۰۶۵۷
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۸۵ - ۱۳:۰۱

انجمن بازار: نگران تحریم نیستیم

آفتاب‌‌نیوز : کریمی اصفهانی درگفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب، افزود: «بحث تحریم و تهدید مرتب غرب به تحریم اقتصادی ایران، خاصیت خود را از دست داده است، بازار هم هیچ اهمیتی به این شایعات نمی‌دهد چه برسد به آنکه بخواهد خود را در برابر آنها مقاوم نماید». 

وی پس از شرایط کنونی اقتصاد ایران را به «بازی کودکان فلسطینی در زیر بمباران اسرائیلی‌ها» تشبیه کرد وگفت: «همانطور که کودکان فلسطینی بدون توجه به بمب‌های اسرائیلی در کوچه و خیابان به بازی خود ادامه می‌دهند، اقتصاد و بازار ایران هم می‌تواند بدون توجه به بمباران تبلیغاتی غرب به فعالیت‌های خود ادامه دهد». 

کریمی در پاسخ به این پرسش که «آیا نگرانی در بازار ایران درباره اثرات تحریم اقتصادی وجود ندارد؟»، اظهار داشت: «خود آن کشورها احتیاج به بازار ایران دارند تا بتوانند تولیدات خود را در آن به فروش برسانند». 

دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف بازار با بیان این مطلب که «بخش عمده اختلافات 1+5 ریشه در مسائل اقتصادی دارد» خاطر نشان کرد: «بسیاری از این کشورها ارتباطات عمیق اقتصادی با ایران دارند و از بازار مناسبی هم در داخل کشور برخوردارند بنابراین نه حاضرند این بازار را از دست بدهند و نه در این ماجرا دنباله‌رو آمریکا می‌شوند». 

وی یکی از دلایل مخالفت‌ بخشی از کشورهای 1+5 با تحریم اقتصادی ایران را آگاهی آنان نسبت به تسلیم نشدن جمهوری اسلامی ایران در برابر تهدیدها دانست. 

کریمی همچنین درباره عملکرد دولت نهم در خصوص بازار و تولیدکنندگان داخلی، گفت: «هنوز زمان نقد مسائل اقتصادی دولت چه به صورت مثبت و چه به صورت منفی فرا نرسیده است وی با تاکید بر «زود هنگام بودن نقد برنامه‌های کلان اقتصادی دولت نهم» اظهار داشت: «اقتصاد با سیاست متفاوت است و نتایج آن در دراز مدت مشخص می‌شود ولی درباره اقتصاد جزء باید از مردم پرس‌وجو کرد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین