کد خبر: ۵۰۶۷۶۱
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷

بورس تهران به نوسانات نرخ ارز واکنش نشان داد

در حالی در هفته‌های گذشته بورس تهران به افزایش قیمت دلار بی‌توجه بود که امروز روند قیمت سهم‌ها با رشد قیمت دلار همگام شد. سهم‌های خودرویی امروز توانستند تا نزدیک پنج درصد رشد در قیمت پایانی مواجه شوند.
آفتاب‌‌نیوز :
با اینکه قیمت دلار در هفته گذشته با تلاطم‌هایی همراه شد و در روزهایی مرز ۴۷۰۰ تومان را شکست، بورس تهران چندان تحت تاثیر این افزایش قرار نگرفت و روند کاهش قیمت سهم‌ها ادامه پیدا کرد. اما در این هفته با تداوم رشد قیمت‌ها شاخص کل بورس روند افزایشی به خود گرفته است. امروز  شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۲۲۵ واحد رشد کرد و به رقم ۹۸ هزار و ۳۳ واحدی رسید.

شاخص کل‌ هم‌وزن نیز با ۱۰۲ واحد رشد به عدد ۱۷ هزار و ۶۱۲ دست یافت. شاخص آزاد شناور طی معاملات امروز ۲۲۹ واحد رشد کرد و به رقم ۱۰۵ هزار و ۱۹۰ رسید. شاخص بازار اول و بازار دوم هر یک به ترتیب ۲۰۳ و ۲۴۹ واحد رشد کردند.

بانک کارآفرینی، آسان‌پرداخت پرشین، گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان و سرمایه‌گذاری غدیر هر یک به ترتیب ۱۵۹، ۲۹، ۱۹ و ۱۶ واحد در کاهش دماسنج بازار موثر بودند. در طرف مقابل ملی صنایع مس ایران، مدیریت سرمایه‌گذاری امید و ایران‌خودرو به ترتیب با ۸۵، ۷۱ و ۳۲ واحد تاثیر، سعی کردند شاخص‌ها را نسبت به روز گذشته تقویت کنند.

امروز در گروه خودرو و ساخت قطعات، روند قیمت بسیاری از سهم‌ها افزایشی بود به طوری که تقریبا تمام سهم‌های اصلی رشد بیش از ۴ درصدی را نسبت به روز گذشته تجربه کردند. این گروه امروز تاثیر بسزایی در روند شاخص کل بازار داشت. خودرویی‌ها امروز شاهد معامله ۲۳۳ میلیون سهم به ارزش نزدیک به ۲۹ میلیارد تومان بودند.  

در گروه فلزات اساسی نیز ۶۷ میلیون سهم به ارزش بیش از ۲۱ میلیارد تومان جابه‌جا شد. در این گروه تعداد زیادی از سهم‌ها با افزایش در قیمت پایانی روبرو شدند اما درنهایت سهم‌هایی که روند کاهشی را تجربه کرده‌اند نیز کم نبودند.

گروه نفت، کک و سوخت هسته‌ای نیز امروز با روند رشد در قیمت‌های پایانی‌اش مواجه شد و تنها سه نماد در این گروه افت قیمت را تجربه کردند. نیمی از سهم‌ها در گروه محصولات شیمیایی نیز با افزایش قیمت روبرو شدند.

در گروه استخراج کانه‌های فلزی روند قیمت سهم‌ها عمدتا کمتر از دو درصد به سمت بالا یا پایین بود. در این گروه نزدیک به ۳۱ میلیون سهم به ارزش ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

ارزش معاملات بورس تهران به حدود ۱۷۵ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۸۰۶ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۷۲ هزار و ۳۲۵ نوبت داد و ستد بود.

آیفکس نیز با رشد ۶.۹ واحدی روبرو شد و به رقم ۱۰۹۲.۵ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران رقم ۲۱ میلیارد تومان را تجربه کرد و حجم معاملات به عدد ۴۳۱ میلیون سهم و اوراق مالی رسید. از جمله نمادهای تاثیرگذار روی آیفکس پتروشیمی مارون، پتروشیمی زاگرس و پالایش نفت لاوان بود.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین