کد خبر: ۵۰۷۲۴۱
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴
در آینده نزدیک سوریه به طور کامل آزاد می‌شود

فرمانده سپاه: مدل اداره کشور باید تغییر کند/فساد و فقر از چالش‌های اساسی کشور است

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی دارای دو بعد خارجی و داخلی است تصریح کرد: انقلاب اسلامی در بعد خارجی بسیار قوی و موفق بوده و با پیشرفت در حال توسعه در این بعد است که بار این پیشرفت نیز بر دوش حاج قاسم سلیمانی است.
آفتاب‌‌نیوز :
سردار سرلشکر "محمدعلی جعفری" شامگاه چهارشنبه 18 بهمن ماه در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان با تبریک ایام الله دهه فجر و تقدیر از فعالیت های جهادی استاندار کرمان گفت: استاندار کرمان با روحیه جهادی و دلسوزی بسیار خالصانه برای مردم شهید پرور استان کرمان شبانه روز زحمت می کشد و با وجود همه سختی ها و بروکراسی ها ی اداری و عدم تفویض اختیارات به استان ها به صورت خستگی ناپذیر به تلاش جهادی خود در جهت آبادانی استان ادامه می دهند و این مهم انتظار از استاندار کرمان داریم و امیدواریم موانع را با جهش بزرگ عبور کنند.

به گزارش آفتاب‌نیوز، وی ادامه داد: رزمندگان در دوران مقدس هیچ مانعی در پیش روی خود متصور نمی کردند و با تلاش از آن، همواره از موانع عبور می کردن و آن روحیه هم اکنون در استان کرمان جاری و ساری شده است و شاهد اقدامات بسیار خوب در استان کرمان هستیم و امیدواریم این الگوسازی که در استان کرمان آغاز شده و امیدواریم در آینده نزدیک شاهید تعمیم این الگو به کل کشور باشیم و استان کرمان به عنوان استان نمونه در استقرار عدالت در توسعه معرفی شود.

فرمانده سپاه: مدل اداره کشور باید تغییر کند/فساد و فقر از چالش‌های اساسی کشور است

جعفری عدم عدالت در توسعه کشور را یک چالش دانست و بیان کرد: این بی عدالتی توسعه توسط استاندار کرمان در حال برطرف شدن است و این الگو سازی یک نیاز برای توسعه کشور است که برای اجرایی شکردن آن نیاز به روحیه جهادی دارد.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی دستاوردهای بزرگی در ابعاد مادی داشته است اما دستاوردهای معنوی آن بسیار بیشتر بوده که انی دستوردها شامل امنیت کامل و بی نظیر با وجود همه توطئه های داخلی و خارجی، استقلال و آزادی بوده است.

وی ترویج فرهنگ مقاومت در منطقه و جهان که با شکست پی در پی دشمنان در منطقه بوده را از دیگر دستاوردهای معنوی انقلاب اسلامی برشمرد و بیان کرد: شکست هیمشگی دشمنان و ابر قدرت های شرق و غرب یکی از این دستاوردها بوده که این مهم توسط انقلاب اسلامی و به برکت ایستادگی ملت ایران با محوریت انقلاب اسلامی بوده است.

جعفری اضافه کرد: اگر به آموزه های رهبر انقلاب توجه کنیم، موضوع ایستادگی در برابر ظلم و ظلم ستیزی را از نکات اصلی انقلاب اسلامی می بینیم که باید انقلاب اسلامی آن را دنبال کند که تا کنون به خوبی دنبال شده است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی؛ با بیان اینکه انقلاب اسلامی دارای دو بعد خارجی و داخلی است عنوان کرد: انقلاب اسلامی در بعد خارجی بسیار موفق و با شتاب و سرعت بسیار بالا در حال پیشرفت است که بار اصلی آن بر دوش حاج قاسم سلیمانی است، و وقتی این قدرت به جهانیان ثابت شد که دیدند ایران با دست خالی در برابر دشمنان ایستاده و به تبع آن مردم لبنان، عراق، سوریه و ... نیز در برابر دشمنان خود ایستادگی کردند.

وی با تاکید بر اینکه آزادی کامل سوریه را در آینده نزدیک شاهد خواهیم بود، اظهار کرد: دستاورد بعد داخلی انقلاب اسلامی در عرصه های سازندگی و تکمیل زیرساخت ها بوده اما چالش اساسی کشور اقتصاد و معیشت مردم است که معضل بزرگی است و دشمنان از این راه تحریم و فشارهای اقتصادی می خواهند مانع دستاوردهای معنوی شوند.

جعفری ادامه داد: ما براین باور هستیم که مسایل اقتصادی، بیکاری، تورم، فساد اداری، تبعیض و ... قابل حل است اما متاسفانه تاکنون حل نشده و اگر قبول کنیم که با روحیه جهادی می توانیم مسایل و مشکلات را حل کنیم، می توانیم بر این چالش ها نیز چیره شویم.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه غلبه بر بحران های اقتصادی کشور آسان تر از بحران جنگ است اظهار کرد: با مدیریت جهادی، تلاش و با اعتقاد و باور و با استفاده از توانمندی های خود و روحیه جهادی و متمرکز شدن روی توان های داخلی توانستیم که بحران جنگ را حل کردیم بنابراین می توانیم با الگوگیری از این روش، مشکلات امروز کشور را نیز حل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه با این نوع مدیریت جهادی و تفکرات انقلابی توانستیم از بحران جنگ عبور کنیم، تصریح کرد: امروز شاهد هستیم که در استان کرمان با وجود اختیارات حداقلی که داده شده اما با روحیه و همان تلاش های جهادی دوران جنگ، مدل اقتصادی در استان کرمان طراحی و در پیش رو گرفته شده است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه اعتمادی که استاندار کرمان در بین مردم پیدا کرده است در استان های دیگر وجود ندارد، تصریح کرد: این الگوسازی اثر خود را در کشور خواهد گذاشت و در دو سال آینده باید به ناچار باید در کشور ترویج پیدا کند. تبعیض در امر توسعه و شکافی که بین محرومین ایجاد شده قابل حس است این در حالی بوده که ما انقلاب کرده ایم که این تبعیضات را برطرف کنیم و امیدواریم این حرکت عدالت محوری توفیقات زیادی شامل حال مردم ایجاد کند.

جعفری مدیریت جهادی را لازمه همه سطوح مدیریت دانست و عنوان کرد: با مدیریت جهادی می توانیم مشکلاتی که مردم از آن رنج می برند را برطرف کنیم زیرا معتقدیم اخلاص و سخت کوشی همواره با مخالفت روبرو بوده که این موضوع نیز از مهمترین شاخص های کارهای جهادی است.

وی افزود: عادت به روش های جاری یکی از معضلات بزرگ در انجام کارها است. تغییر و تحول و کار جدید همواره با مخالفت روبرو بوده است، لذا کشور ما به کار و تلاش مضاعف نیاز دارد تا بر مشکلات غلبه کند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه ما در حل بحران ها و مشکلات بزرگ کشور تا زمانی که به مردم نقش واقعی ندهیم مشکل حل نخواهد شد اظهار کرد: باید مردم باید را در کارها مشارکت دهیم و مدل اداره کشور و روش توسعه در کشور را باید تغییر داده و در آن تجدید نظر کنیم زیرا با روش کنونی روز به روز دولت سنگین تر خواهد شد.

جعفری با بیان اینکه مدل استان کرمان یک مدل مشارکت دادن مردم است خطاب به استاندار و مسئولین استانی گفت: باید با قدرت و شدت بیشتری این الگو را ادامه دهید تا با سرعت این مدل در کشور تعمیم یابد و شاهد عبور کشور از بحران معیشت، تبعیض و فقر باشیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: فساد، فقر، تبعیض و بی عدالتی از چالش های اساسی کشور است که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بارها به آنها اشاره کرده و مسئولین کشور باید برای رفع این چالش ها گام های اساسی بردارند

منبع: خبرگزاری ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین