کد خبر: ۵۰۸۷۶۷
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲

هشدار؛ بروز بحران اقتصادی در اسپانیا

بانک گلدمن ساکس در گزارشی اعلام کرد که مساله کاتولونیا کماکان خطری برای اقتصاد اسپانیا به شمار می رود.
آفتاب‌‌نیوز :
اکسپرس گزارش داد، بانک آمریکایی گلدمن ساکس در گزارش تجزیه و تحلیل سیستم بانکی اسپانیا نوشت: رویدادهای سیاسی مربوط به بحران کاتولونیا، ریسک مهمی را به اسپانیا تحمیل می کند. با وجود ادعاهای نگران کننده، این بانک اعلام کرده است خطرات پیش روی اقتصاد اسپانیا به نسبت قبل کاهش یافته است.

هزینه پروژه های سرمایه ای برای تمامی بانک های اسپانیایی از زمان قبل برگزاری همه‌پرسی استقلال کاتولونیا افزایش یافته است. ماه گذشته رتبه اعتباری اسپانیا توسط موسسه اعتباری " فیتچ" به " آ" تنزل پیدا کرد که برای نخستین بار از زمان بحران بدهی منطقه یورو چنین اتفاقی رخ داده است.

هفته گذشته مانوئل راخوی- نخست وزیر اسپانیا- پیش بینی دولت این کشور از رشد اقتصادی در سال ۲۰۱۸ را به ۲.۵ درصد افزایش داد.

وی در کنفرانسی در مادرید گفت: امسال پیش بینی می کنیم رشد ۲.۵ درصدی داشته باشیم و۴۰۰ هزارشغل ایجاد کنیم. در ماه اکتبر سال گذشته که اوج تلاش های رهبران منطقه کاتالونیا برای استقلال از اسپانیا بود، دولت پیش بینی خود از رشد اقتصادی را به ۲.۳ درصد کاهش داده بود.

با این حال آمارهای رسمی ماه گذشته نشان می دهد اقتصاد اسپانیا در سال گذشته رشدی بیش از سه درصد داشته که بخش عمده ای از آن را مدیون صادرات و درآمدهای گردش گری بوده است. اقتصاد اسپانیا تا اواسط سال ۲۰۱۳ از پنج سال رکود متوالی رنج برد. لوئیس د خیندوس- وزیر اقتصاد اسپانیا- گفت اقتصاد این کشور امسال هم می تواند رشد بالای ۳ درصد داشته باشد .
ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین