کد خبر: ۵۰۹۰۲۲
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۶

وزیر ارشاد در بازدید از جشنواره تجسمی فجر چه گفت؟

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از نمایشگاه دهمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی فجر در موسسه فرهنگی-هنری صبا دیدن کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
سید عباس صالحی در حاشیه این بازدید، درباره وجود «کاخ جشنواره هنرهای تجسمی فجر» و مکانی ثابت برای این رویداد، اظهار کرد: ما در حوزه‌های مختلف کاخ جشنواره نداریم، این موضوع فقط به جشنواره تجسمی مربوط نیست. تهران قطعا به زیرساخت‌هایی در این زمینه نیاز دارد.

وزیر ارشاد تاکید کرد: ما نیز در این مدت با دولت و خود آقای رئیس‌جمهور صحبت‌های مختلفی در این زمینه داشتیم که برای زیرساخت‌های جدی‌تر در تهران، کارهایی را از جمله مکانی برای جشنواره‌ها، انجام بدهیم.

او درباره اینکه شنیده می‌شود قرار است سال آینده «باغ کتاب» به عنوان محل جشنواره هنرهای تجسمی فجر قرار بگیرد، گفت: تا سال آینده خیلی راه داریم. ما از دوستان خواستیم آئین‌نامه جشنواره‌ها را جدی‌تر بگیرند؛ انشالله بلافاصله پس از اتمام جشنواره‌ها، کلید بحث سال آینده را از نظر مکان و فرآیندها جدی‌تر و روشن‌تر می‌زنیم.

وزیر ارشاد در ارزیابی خود از این جشنواره گفت: احساس می‌کنم اتفاقاتی که در هنرهای تجسمی رخ می‌دهد، قابل توجه است. یکی از آن‌ها رشد هنرهای بینارشته‌ای است. این ترکیب‌سازی‌ها ما را با هنرهای جدید، خلاقانه و تازه روبرو می‌کند. در این نمایشگاه ترکیب هنرهای بینارشته‌ای کمک می‌کند مسیرهای متنوعی را از هنر مشاهده کنیم.

صالحی اظهار کرد: از طرفی ایده‌های بکر و تازه در فضای هنرهای تجسمی ما رو به رشد است. هنرمندان ما از تکرار و تقلید به طرف ایده‌های نو حرکت می‌کنند و نسل معاصر به نوآوری توجه نشان می‌دهند. ماده‌ هنر نیز مانند خود هنر و فرم و ایده و محتوا، خیلی متنوع شده است؛ هرچیزی می‌تواند ماده هنر قرار بگیرد.

او با اشاره به حضور هنرمندان استانی در این رویداد بیان کرد: همچنین دامنه هنرهای تجسمی به وسعت جغرافیای ایران است، زیرا هنرمندان استان‌های دیگر نیز در کنار تهران رقابت می‌کنند و دیده می‌شوند.

وزیر ارشاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: یکی از چیزهایی که می‌تواند فضای نشاط و امید را بالا ببرد، فضای هنرهای تجسمی است. چه در فرد مولد و چه در فضاهای متنوعی که می‌تواند قرار بگیرد، تولید نشاط می‌کند. این هنر مکان بی‌نهایتی برای عرضه دارد.

او که عصر ۲۸ بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، ادامه داد: به نظر می‌رسد هنرهای تجسمی نباید تنها به جشنواره‌های سالانه محدود شود، تکرار و توسعه آن‌ می‌تواند به تولید نشاط کمک کند.
منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین