کد خبر: ۵۰۹۴۸۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳
اعزام نیروهای امدادگر برای یافتن اجساد/ تایید تماس یکی از مسافران 10 دقیقه قبل از ناپدید شدن هواپیما

سومین روز جستجو برای هواپیمای ATR/ لاشه هواپیمای‌ تهران-یاسوج‌ پیدا شد+فیلم و عکس

در سومین روز از عملیات تجسس امدادگران، لاشه هواپیمای‌ تهران-یاسوج‌ در ارتفاعات دنا پیدا شد.
آفتاب‌‌نیوز :
خالدی سخنگوی اورژانس نیز در ساعت ۱۱:۰۷ درباره وضعیت پیکرهای سرنشینان این هواپیما، گفت: هواپیما پیدا شده و بیشتر دم هواپیما معلوم بوده است؛ اما هنوز وضعیت پیکرها مشخص نیست. چون دومتر برف در منطقه وجود دارد.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛  سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف سخنگوی سپاه در ساعت ۱۴:۵۱ با تأکید بر اینکه مشخص شدن دقیق مختصات محل سقوط، ادامه اقدامات را تسهیل کرد، اظهار کرد: پس از این اقدام مهم ،پراکندگی جستجو توسط نیروهای امدادی به تمرکز انجامید و تمامی ارگانها تلاش خود را بر دو نقطه اعلام شده معطوف کردند.

۱۴:۴۷ *** داریوش کریمی معاون امداد و نجات هلال احمر استان اصفهان از ایجاد یک کمپ در نزدیکترین مکان به محل سقوط هواپیمای برای استقرار نیروهای امدادی خبر داد.

۱۴:۳۸ *** رییس سازمان هواپیمایی کشور گفت: هواپیمای تهران - یاسوج مجهز به سیستم ELT بوده اما علت عمل نکردن آن مشخص نیست.

وی در پاسخ به این سوال که این هواپیما چند سال در شیراز زمین‌گیر بوده است، گفت: در این باره باید خود شرکت هواپیمایی پاسخگو باشد ولی آنچه ما می‌دانیم این است که بعد از برجام توانستند قطعات هواپیما را خریداری کنند. منابع تعمیراتی موتور هواپیمای ATR محدود است بنابراین هواپیما حدود شش سال زمین‌گیر بوده است.

۱۴:۳۷*** علی‌محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه انتقال اجساد جانباختگان سقوط هواپیمای تهران - یاسوج در کمترین زمان انجام می‌شود،

وی در منطقه سقوط هواپیما اظهار داشت: اجساد به شهر یاسوج منتقل و مراحل قانونی برای تشخیص هویت انجام خواهد شد.

۱۳:۵۵ *** اصغر سلطانی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نطنز نیز ساعت ۱۳:۵۵ از اعزام تیم امداد کوهستان نطنز به منطقه سقوط هواپیمای تهران یاسوج خبر داد.

۱۳:۵۴ *** محسن مهرعلیزاده در ساعت با اشاره به اینکه با حضور اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور جلسه ستاد مدیرت بحران تشکیل و تقسیم کارها انجام شده است، اظهار کرد: حدود ۲۰۰۰ نیرو در منطقه هستند و تلاش می‌کنند تا به محل سقوط برسند. نزدیک به ۴-۵ نفر از نیروهای امدادی تا کنون هلی بورن شدند و به دنبال تجهیز آنها هستیم.
استاندار اصفهان ادامه داد: کوهنوردان در منطقه حضور دارند اما با توجه به مشکل بودن حضور در ارتفاعات به کوهنوردان ماهرتر نیز نیاز داریم و از همین رو با فدراسیون کوهنوردی تماس گرفتم و قرار شد تجهیزات آنها را تأمین کنیم تا این افراد مستقر شوند و احتمالا کمپ بزنند و چند روزی در منطقه حضور پیدا کنند.

۱۳:۳۴ *** امینی مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تیم تخصصی پزشکی قانونی استان در محل نزدیکی سقوط هواپیمای تهران- یاسوج حضور دارند و منتظرند بررسی اولیه از اجساد انجام شود تا ببینند جسدها براساس وضعیت بارش‌ها قابل شناسایی هستند یا نه.

وی افزود: درصورتی که جسدها قابل شناسایی باشند مشکلات به حداقل می‌رسد اما اگر صدمات به حدی باشد که نتوان جسدها را شناسایی کرد بحث آزمایشات ژنتیک مطرح می‌شود که مقدار پروسه شناسایی هویت اجساد زمان‌بر خواهد بود.

۱۳:۳۰*** مهرعلیزاده استاندار اصفهان در ساعت گفت: تا این این لحظه هنوز جنازه‌ای پیدا نشده است و به احتمال زیاد همه سرنشینان هواپیما کشته شده باشند چرا که این نوع برخورد از سخت‌ترین نوع برخوردهای هواپیمایی محسوب می‌شود.

۱۳:۱۱ *** احد وظیفه مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ساعت ۱۳:۱۱ گفت: با توجه به شرایط جوی و افزایش ابر و بارندگی در منطقه کوه دنا، بخش زیادی از عملیات انتقال اجساد باید تا فردا صبح انجام پذیرد.

وی اظهار کرد: از اواخر امروز به تدریج افزایش و رشد ابر در منطقه کوه دنا خواهیم داشت وطی فردا ظهر نیز به تدریج ابرها سطح منطقه را خواهند پوشاند.

وی ادامه داد: پرواز هلی‌کوپتر از ظهر فردا در منطقه غیرممکن است به همین دلیل زمان برای انتقال اجساد حادثه سقوط هواپیما محدود خواهد بود.

۱۳:۰۴ *** فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: کلاه سبزها تا دو ساعت دیگر به محل سقوط هواپیما می‌رسند.

امیر کیومرث حیدری با اشاره به حضور نیروهای ویژه ارتش در منطقه حادثه سقوط هواپیمای مسافربری مسیر تهران ـ یاسوج، گفت: نیروهای کلاه سبز تیپ ۶۵ تا دو ساعت دیگر به محل حادثه خواهند رسید.

۱۲:۵۷ *** سیدعلی وفایی مقدم  اظهار کرد: همه امکانات برای انتقال اجساد سقوط هواپیمای تهران یاسوج فراهم است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه شرایط و امکانات برای انتقال اجساد سقوط هواپیمای تهران یاسوج فراهم است.

وی افزود: لاشه هواپیما در منطقه‌ای خطرناک و صعب‌العبور است که بالگردهای امدادی نتوانسته‌اند در محل فرود بیایند.

۱۲:۵۶ *** سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر گفت: اولین گروه از نیروهای تخصصی جست‌وجوی هلال‌احمر برای انتقال اجساد با بالگرد جمعیت هلال‌احمر در منطقه سقوط هواپیما مستقر شدند.

۱۲:۳۶ *** مهرعلیزاده استاندار اصفهان اظهار کرد: بر اساس پیش بینی‌ها از بعدازظهر هوای ارتفاعات مساعد نخواهد بود و این امکان عمل را می گیرد. البته با توجه به اینکه نیروهای امدادی به شکل کوهنوردی اعزام می شوند دستمان بازتر خواهد بود.

۱۲:۳۴ *** پیر حسین کولویند سرپرست سازمان اورژانس کشور نیز در مورد شرایط امدادرسانی اظهار کرد: سازمان اورژانس کشور در کنار سایر دستگاه‌ها مشغول خدمت رسانی هستند تا بتوانیم زودتر به محل دقیق سقوط برسیم. به نظرمی رسد که یک ساعت دیگر نیروها به محل برسند.
وی افزود: با توجه به شرایط هوا انتقال و جا به جایی اجساد مشکل است.

۱۲:۳۰ *** امیر سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش نیز در ساعت ۱۲:۳۰ در شبکه خبر با ابراز امیدواری به اینکه تا دو ساعت آینده به اجساد دسترسی پیدا می‌کنیم، گفت: نیروی نفوذی ارتش تجهیزاتی همراه خود دارد که بلافاصله با دسترسی به اجساد می‌تواند آنها را منتقل کند.

علی عابدزاده رییس سازمان هواپیمایی نیز با تأکید بر اینکه تجهیزاتی وجود دارد که باید در لاشه هواپیما پیدا شود و به آنها دسترسی داشته باشیم تا بتوانیم علت دقیق حادثه را بیان کنیم، افزود: در حداقل زمان ممکن علت حادثه به اطلاع مردم خواهد رسید.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری همچنین اظهار کرد که به دنبال پیدا کردن علت سقوط هواپیما هستیم.

وی گفت: از کارشناسان هواپیمایی کشور فرانسه که نظارت به ساخت این هواپیما داشته‌اند دعوت به عمل آورده‌ایم که نهایتا تا امروز بعدازظهر وارد پایتخت خواهند شد همچنین تیم کارشناسی خودمان نیز در ۴۸ ساعت اخیر با در نظر گرفتن تمامی شرایط به دنبال چرایی این حادثه هستند، اما لازم است که تجهیزات لازم برای این کار ابتدا به تهران منتقل شود و بعد از آن بتوانیم چرایی حادثه را به طور دقیق اعلام کنیم.

۱۲:۲۰ *** سلیمی رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر تأکید کرد: تلاش می‌کنیم تا پایان امروز عملیات امداد و نجات به اتمام برسد.

وی با اشاره به اینکه انتقال اجساد به محض تأیید شرایط جوی انجام می‌شود، گفت: تیم امداد هوایی به محل سقوط هواپیما اعزام شده تا شرایط جوی را برای انتقال هوایی اجساد بررسی کند.

کاپیتان گودرزی، خلبان امداد و نجات هلال احمر و شاهین فتحی معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر نیز  برای بررسی دقیق‌تر با بالگرد به منطقه اعزام شده‌اند.

هواپیما به سخت‌ترین جای ممکن برخورد کرده؛ اما به محض اینکه سناریوی پیش بینی شده از سوی تیم اعزامی تایید شود، کار انتقال اجساد را آغاز می‌کنیم.

بسکت‌هایی برای بسته‌بندی اجساد و انتقال به پایین نیز از دیروز مهیا شده است.

۱۲:۱۱ *** محمد سعید شرفی مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات سازمان هوانوردی در منطقه سقوط هواپیمای تهران - یاسوج اعلام کرد: تیم عملیاتی برای پیدا کردن جعبه سیاه هواپیمای تهران یاسوج عازم شدند.

وی افزود: تیم ۴ نفره عملیاتی هلال احمر برای پیدا کردن جعبه سیاه هواپیما و اجساد سرنشینان هواپیما عازم محل سقوط شدند.

۱۲:۰۹ ***  محمدجواد آذری جهرمی - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - در صفحه اینستاگرام خود درباره احتمال گوشی روشن یکی از مسافرین هواپیمای مفقودشده آسمان و نیز اخبار دیگری که روز گذشته درباره تماس یکی از شهروندان یاسوجی با یکی از مسافرین و صحبت با وی هنگام پرواز مطرح شد، با ارائه توضیحاتی گفته بود: تلفن همراه یکی از مسافرین پس از ناپدید شدن هواپیما روشن بوده و تا ساعت هفت عصر همان‌روز در دسترس بوده و سپس به دلیل احتمالی اتمام باتری خاموش می‌شود. موقعیت تلفن همراه در سایت روستای کهنگان سمیرم بوده است.

۱۱:۵۳ *** سردار مجتبی فدا جانشین فرمانده سپاه اصفهان نیز در ساعت ۱۱:۵۳ درباره وضعیت لاشه هواپیمای پیدا شده گفت: لاشه هواپیمای مسیر پروازی تهران ـ یاسوج دچار آسیب‌دیدگی شده و به صورت کامل سالم نیست.

مرتضی سلیمی در ساعت ۱۰:۴۴ در مورد اقداماتی که قرار است برای انتقال اجساد حادثه هواپیمایی انجام شود گفت: در حال حاضر ۴ فروند بالگرد در منطقه داریم که به محل سقوط اعزام می شوند و همین طور ۱۰۰ نفر از نیروی های تخصصی برف و یخ هم در محل سقوط هواپیما حاضر می شوند. همچنین ۲۱۴ نیروی دیگر هم در سطح پایین تر هستند و امکانات و تجهیزات مورد نیاز هم تامین شده تا کار جست و جو و انتقال اجساد انجام شود.

۱۱:۴۷***  سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران گفت: پیدا شدن محل سقوط هواپیما موجب سهولت در اقدامات امدادی است.

وی گفت: به یاری خداوند صبح امروز سه‌شنبه بالگردهای نیروی هوا فضای سپاه در حین جست‌وجو برای یافتن لاشه هواپیمای آسمان که از تهران عازم یاسوج بود، لاشه این هواپیما را حدود ساعت۹:۵۰ دقیقه در ارتفاعات کوه دنا کشف کردند.

۱۱:۴۲ *** رییس مرکز فوریت های پزشکی استان اصفهان درباره وضعیت جوی و توپوگرافی منطقه گفت: وضعیت جوی منطقه اجازه فرود بالگرد در محل سقوط هواپیمای تهران یاسوج را نمی‌دهد.

غفور راستین گفت: وضعیت جوی و وضعیت توپوگرافی تاکنون اجازه نشستن بالگرد در منطقه سقوط هواپیمای تهران یاسوج را نداده است، اما بازهم بررسی‌ها در حال انجام است و بالگرد اورژانس هم در منطقه مستقر است که اگر امکان فرود فراهم شد سریعا در منطقه حضور یابد.

۱۱:۰۷ *** خالدی سخنگوی اورژانس نیز در ساعت ۱۱:۰۷ درباره وضعیت پیکرهای سرنشینان این هواپیما، گفت: هواپیما پیدا شده و بیشتر دم هواپیما معلوم بوده است؛ اما هنوز وضعیت پیکرها مشخص نیست. چون دومتر برف در منطقه وجود دارد.


نخستین تصویر از محل سقوط هواپیما/ چند جسد پیداست

سومین روز جستجو برای هواپیمای ATR/  لاشه هواپیمای‌ تهران-یاسوج‌ پیدا شد

تصویری که گفته می‌شود اجساد روی برف را نشان می‌دهد. این تصویر هنوز از سوی منابع رسمی تایید نشده است، اما سپاه وعده داده تصاویر هوایی نقطه سقوط هواپیما را منتشر کند.

۱۰:۴۰ *** محمود محمدی‌نسب دبیرکل جمعیت هلال احمر از تلاش‌های یگان پهبادی وهوافضای سپاه برای کمک به یافتن لاشه هواپیمای مفقود شده بطور ویژه تشکر کرد.

وی گفت: سازمان هوافضای سپاه به درخواست جمعیت هلال احمر از شامگاه یکشنبه با تجهیزات پهبادی خود در ۵۰ کیلومتری نقطه جغرافیایی اعلام شده، مشغول گشت زنی و تهیه تصاویر بودند که خوشبختانه در صبحگاه امروز موفق به تشخیص محل دقیق سقوط و یافتن لاشه هواپیمای سقوط کرده شدیم.

محل سانحه پرواز 3704 آسمان بر اساس مختصات اعلامی توسط سخنگوی سپاه

سومین روز جستجو برای هواپیمای ATR/  لاشه هواپیمای‌ تهران-یاسوج‌ پیدا شد

محمود محمدی‌نسب از تلاش‌های صورت گرفته در این خصوص بطور ویژه تشکر و اعلام کرد کلیه نیروها و بالگردهای جمعیت هلال احمر برای انتقال اجساد بسیج شده‌اند.

۱۰:۳۵ *** کاپیتان بالگردی که لاشه هواپیمای تهران یاسوج را مشاهده کرده است در ساعت ۱۰:۳۵ ضمن تایید کشف لاشه هواپیما، گفت: اجازه انتشار اطلاعات تکمیلی را ندارد.

وی اظهار کرد: ما امروز ساعت ۷ صبح از اصفهان بلند شدیم و بیش از یک ساعت بعد متوجه شدیم که هواپیما در فاصله حدودا ۳۰ متر پایین تر از نوک قله برخورد کرده و برخی از قطعات بزرگ هواپیما مشاهده شد.

سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر، خبر پیدا شدن لاشه هواپیمای ساقط شده تهران یاسوج را در یکی از مناطق برف‌گیر منطقه نوقل، تأیید کرد.

سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه نیز با اشاره به پیدا شدن لاشه هواپیمای تهران - یاسوج در ارتفاعات دنا اعلام کرد: صبح امروز سه‌شنبه بالگردهای نیروی هوا فضای سپاه در حین جست‌وجو لاشه هواپیمای آسمان که از تهران عازم یاسوج بود را در ارتفاعات کوه دنا پیدا کردند.

۱۰:۱۵ *** بر اساس اعلام امدادگران و نجاتگران هلال‌احمر، لاشه هواپیمای‌ تهران-یاسوج‌ پیدا شد.

عملیات تجسس امدادگران به صورت زمینی و هوایی با حضور تیم‌های تخصصی در چند منطقه ادامه دارد. کوهنوردان امروز به ارتفاع ۴۰۰۰ متری ارتفاعات دنا صعود می‌کنند.

معاون سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر که در سمیرم حضور دارد، با اعلام آغاز عملیات تجسس گفت: روز سوم عملیات است و تجسس امدادگران به محض مساعد شدن شرایط جوی در ارتفاعات دنا با حضور ۸۰ تیم عملیاتی تجسس برای یافتن لاشه هواپیما آغاز شده است.

وی گفت: چهار فروند بالگرد جمعیت هلال احمر در ارتفاعات خواهند بود تا از وضعیت هواپیما و محل سقوط احتمالی آن اطلاعاتی به دست بیاریم.

اورژانس کشور نیز در منطقه سمیرم در دو قسمت تجسس را ادامه می دهد، اولی پرواز بالگردهای سازمان اورژانس بر فراز رشته کوههای دنا و دومی خودروی آفرود اورژانس کشور در دشت سمیرم.

محمدی؛ مدیرعامل  هلال احمر استان مرکزی از اعزام دو تیم تخصصی جست‌وجو و نجاتِ کوهستان از هلال‌احمر استان مرکزی به منطقه دنا خبر داد و گفت: دو تیم تخصصی متشکل از ۱۱ نفر با تجهیزات کامل به منطقه حادثه اعزام خواهند شد تا در خصوص جست‌وجوی بقایای هواپیما با دیگر گروه‌های امدادی همکاری کنند.

تایید تماس یکی از مسافران ۱۰ دقیقه قبل از ناپدید شدن هواپیما

تجسس امدادگران در حالی ادامه دارد که آذری جهرمی وزیر ارتباطات در اینستاگرامش نوشت: درخصوص اخباری که در مورد وجود گوشی روشن یکی از مسافرین طرح شد و نیز اخبار دیگری که روز گذشته در خصوص تماس یکی از شهروندان یاسوجی با یکی از مسافرین و صحبت با وی در هنگام پرواز مطرح شد، توضیحاتی را عرض می‌کنم. مطلع شدیم که تلفن همراه یکی از مسافرین پس از ناپدید شدن هواپیما روشن بوده و تا ساعت هفت عصر همان‌روز در دسترس بوده و سپس به دلیل احتمالی اتمام باتری خاموش می‌شود. موقعیت تلفن همراه در سایت روستای کهنگان سمیرم بوده است. ادعای یکی از خبرنگاران در خصوص تماس شهروندی از یاسوج به یکی از مسافرین و دو مکالمه ۳۰  ثانیه‌ای و ۷۲ ثانیه‌ای بررسی و بنا بر اطلاعات تماس ثبت شده، این ادعا صحیح است. تماس اول در ساعت ۸:۵۶ دقیقه در شمال پلیس راه نجف‌آباد به مدت ۳۱ ثانیه برقرار و مکالمه دوم در ساعت ۹:۲۸ دقیقه و در منطقه روستای کهنگان بوده است. البته اظهارات خبرنگار مذکور مبنی بر ساعت ناپدید شدن صحت ندارد و بنا بر اظهارات سازمان هواپیمایی کشوری ساعت ناپدید شدن ۹:۳۴ دقیقه صبح بوده است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
Mahdi
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۱
1
0
تیتر کردن کمک پهبادهای ارتش و عدم اشاره در تیتر به پیدا کردن لاشه توسط سپاه .....
مجید محمودی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۱
0
0
با درود فراوان. خدا همه ما راحفظ کند . تسلیت به تمام ایرانیها. تمام این اتفاقات خبری دارد و این است که را به راه نگوییم مرگ بر .....! آخه تا کی فقط آرزوی مرگ داریم برای دیگر کشورها . تمام شعارهایمان شده مرگ ....! خدا همه ما را ببخشد و بیامورزد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۱
0
0
چرا من ننالم ز هجران كه نالد
زمين از فراغ آسمان از جدايي
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۱
0
0
یکی مرد جنگی به از صد هزار همه کشور ها در همه امورشان نیاز به مشاور خارجی دارند .
چون مشاوران خارجی همه حواس و هوشان با دوری از خانواده صرف مسولیت می شود .
فقط در فوتبال و.... غیر بومی داریم .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین