کد خبر: ۵۰۹۵۵
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۸۵ - ۱۴:۵۷

دیدار محمود عباس و جرج بوش

آفتاب‌‌نیوز :  به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس با وجود اعلام این خبر از سوی صائب عریکات سخنگوی دولت فلسطین، کاخ سفید هنوز برگزاری این نشست را تائید نکرده است. آخرین دیدار محمود عباس و جرج بوش در اکتبر سال 2005 صورت گرفت. 

عباس امیدوار است با تشکیل دولت وحدت ملی بتواند با برگرداندن کمک‌های مالی بین‌المللی که پس از پیروزی حماس در انتخابات فلسطین متوقف شده، به تقویت دولت فلسطین کمک کند. 

در عین حال دولت آمریکا خواستار به رسمیت شناختن اسرائیل توسط حماس و اجرای معاهدات صلح با اسرائیل است. اتحادیه اروپا نیز روز جمعه اعلام کرد از تلاش‌های عباس برای ایجاد دولت وحدت ملی حمایت می‌کند اما خواستار تضمین‌هایی در مورد حمایت دولت جدید از تلاش‌های صلح است. 

عریکات بحث در مورد دولت وحدت ملی و سرنوشت سرباز اسرائیلی که توسط حماس به اسارت گرفته شده را از موضوعات مطرح در نشست عباس و بوش عنوان کرد. 

در عین حال یک مشاور عالی محمود عباس امروز اعلام کرد پس از مخالفت حماس با پذیرش معاهده‌های صلح امضا شده با اسرائیل، رئیس دولت خودگردان مذاکرات مربوط به تشکیل دولت متحد ملی را متوقف کرده است. 

وی افزود: عباس با مقامات آمریکایی نیز در مورد بررسی اهمیت تشکیل دولت وحدت ملی گفت‌وگو کرده است. سفر عباس به آمریکا و دیدار وی با جرج بوش نیز در همین راستا صورت خواهد گرفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین