کد خبر: ۵۱۰۲۵۹
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴

چگونه به گردشگران در خانه‌های خود اسکان دهیم؟

طی روزهای اخیر مردم پیامکی با متن «به کمک ما میزبان حضور گردشگران نوروزی در منزل خود باشید و درآمد کسب کنید» دریافت کردند که از آنان خواسته شده که با ثبت اطلاعات خود و به اشتراک گذاشتن تصاویر مرکز اقامتی و خانه‌های خود برای میزبانی از گردشگران عضو سامانه شوند.
آفتاب‌‌نیوز :
«فرشاد رستمی»، سرپرست معاونت گردشگری آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با ایسنا، در این‌باره اظهار کرد: باید افراد پیش از ثبت اطلاعات خود در سامانه‌های اقامتی و وب سایت‎ها، مجوزهای لازم را  از میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان، بهداشت و اماکن شهرداری تبریز  کسب کنند.

وی ادامه داد: سامانه‌هایی مرتبط با طرح خانه مسافر، در راستای ساماندهی و راه‌اندازی اقامت‌گاه‌ها در سطح کشور در حال اجراست و هم‌چنین دو مجری به شرکت مادر تخصصی برای انجام این گونه امور معرفی شده‌اند.

سرپرست معاونت گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: برای صدور مجوز به بازدید کارشناسان و طی مراحل اداری نیازست و در صورت مساعد بودن همه معیارها، مجوزها در اسرع زمان صادر می‌شود.

رستمی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان این‌که شمار مجوز بوم‌گردی در استان صادر می‌شود، گفت: تا اواخر امسال، حداقل 30 مجوز بوم‌گردی در سطح استان در مناطقی هم‌چون کلیبر، مراغه، اسکو، مرند و... صادر می‌شود و البته در حال بررسی دیگر درخواست‌ها برای راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: به‌منظور طی مراحل اداری و صدور مجوز، باید درخواست‌کنندگان خود پیگیر امور بوده و همکاری لازم را داشته باشند و برای گرفتن استعلام و رفع موانع در محل اقامتگاه خود تلاش کنند تا بتوان این مراحل را در اسرع زمان به پایان رساند.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین