کد خبر: ۵۱۰۲۹
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۸۵ - ۱۱:۴۶

چالش‌های بوش در نشست سران جهان

آفتاب‌‌نیوز : در نیویورک بوش همچنین سعی دارد به اختلافات موجود در خصوص نحوه برخورد با برنامه هسته‌ای ایران فائق آید. این در حالی است که چین و روسیه مخالف استفاده از اقدامات تنبیهی در قبال ایران هستند. ژاک شیراک، رئیس جمهور فرانسه نیز معتقد است شورای امنیت تنها راه‌حل مساله هسته‌ای ایران نیست و خواستار مذاکرات بیشتر میان ایران و طرف‌های درگیر در حل مساله شده است. 

در عین حال مقامات کاخ سفید هرگونه ملاقات بوش و محمود‌ احمدی‌نژاد، رئیس جمهور ایران را رد کرده‌اند. آمریکا همچنان به تعلیق غنی‌سازی در ایران به عنوان پیش‌ شرطی برای مذاکرات پایبند است.
بنا به این گزارش در راستای تلاش‌های آمریکا برای کسب اجماع جهانی علیه ایران وزیر خارجه این کشور با همتایان خود از آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس در نیویورک دیدار خواهد داشت. 

استفان هادلی، مشاور امنیت ملی کاخ سفید سخنرانی بوش در سازمان ملل را در راستای سیاست‌های آمریکا در مورد ترویج آزادی و دموکراسی در خاورمیانه می‌داند. با توجه به مخالفت‌های پیش روی آمریکا در این زمینه وی سخنرانی بوش در این خصوص را مبارزه‌ای میان نیروهای تندرو و میانه‌رو می‌داند. 

در عین حال اظهارات بوش می‌تواند یاد‌ آورد چالش‌هایی باشد که وی در سیاست‌ خارجی با آنها روبروست. سیاستهای وی در عراق و موضع‌گیری در مورد مسائل فلسطین و روند صلح در خاورمیانه از جمله این مسائل است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین