کد خبر: ۵۱۰۳۰۷
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۹

بازگشت ۱۰۰۰ عروس داعشی به اروپا

مرکز آژانس مرزی اتحادیه اروپا از بازگشت نزدیک به ۱۰۰۰ عروس داعشی به کشور‌های خود در غرب خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
با فروپاشی خلافت داعش در عراق و سوریه، نزدیک به 1000 عروس داعشی که برای جهاد نکاح از کشورهای اروپایی به این سرزمین آمده بود، به غرب باز می‌گردند.

 به نقل از پایگاه اینترنتی دیلی میل؛ علاوه بر 1000 عروس داعشی، کودکان یتیم آنها که شمار آنها به صدها نفر می رسد، مادرانشان را همراهی می کنند.

مرکز آژانس مرزی اتحادیه اروپا (frontex)، در خصوص افزایش مهاجرت غیرقانونی عروس های داعشی به زادگاه خود در اروپا هشدار داده است و آن را تهدیدی معرفی کرد که با حضور زنان بیوه و کودکان یتیم در کشورهای اروپایی شکل می گیرد.

بنابر گزارش این مرکز حدود 30 درصد از  5 هزار تروریست خارجی داعش که مقیم اروپا بوده اند و کشورهای خود را به مقصد سوریه، عراق و لیبی ترک کرده بودند، در صدد بازگشت به زادگاه خود هستند.

این مرکز با اشاره به نقش فعال عروس های داعشی در اقدام به عملیات خرابکارانه در اروپا از احتمال افزایش حمله های تروریستی در شهرهای اروپا خبر داد.

در سپتامبر سال 2016، چندین زن که مرتبط با گروه تروریستی داعش بودند در صدد طرح حمله به کلیسای نوتردام فرانسه بودند. این زنان پس از بازداشت اعتراف کردند با عناصر داعش در ارتباط بوده و قصد داشتند پس از اجرای عملیات  خرابکارانه به سوریه فرار کنند.

کارشناسان بر این باورند که با بازگشت عروس های داعش به اروپا، این گروه تروریستی فرصت گسترش سازمان خود را در کشورهای اروپایی به دست آورد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین