کد خبر: ۵۱۰۴۵۰
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵

جنگجویان روس که در ازای پول در سوریه کشته می‌شوند

نینا می‌گوید پسرش در فاصله سال ۲۰۱۴ تا زمانی که به سوریه رفت، بارها به شرق اوکراین سفر کرد. او در لوهانسک برای نیروهای جدایی طلب طرفدار روسیه مبارزه می‌کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
سپتامبر سال گذشته، نینا آتیوشوا، بازنشسته‌‌ای ساکن شهر کوچک سورونسک در روسیه طی تماسی تلفنی از کشته شدن پسرش در سوریه مطلع شد. 

به گزارش آفتاب‌نیوز، یک هفته بعد، مردی با یک تابوت و ۵ میلیون روبل (معادل ۹۰ هزار دلار) به عنوان پول بیمه به دیدن نینا رفت، دسته‌های اسکناس ۵ هزار روبلی پیشخوان آشپزخانه نینا را پر کرد. آن مرد ۲۱۰۰ کیلومتر رانندگی کرده بود تا "پسر کوچولو"ی این زن را به او بازگرداند.

جنگجویان روس که در ازای پول در سوریه کشته می‌شوند

نینا می‌گوید پسرش در فاصله سال ۲۰۱۴ تا زمانی که به سوریه رفت، بارها به شرق اوکراین سفر کرد. او در لوهانسک برای نیروهای جدایی طلب طرفدار روسیه مبارزه می‌کرده است.

یوگنی بعد از اوکراین یک ماه را در یک مرکز آموزشی در راستوف-نا-دانو گذراند و پس از آن به سوریه رفت. در سپتامبر ۲۰۱۷ حداقل ۵۴ شهروند روسیه در سوریه کشته شده‌اند. این رقم بیشتر از تعدادی است که رسما اعلام شده از زمان شروع عملیات نظامی روسیه در حمایت از ارتش سوریه ( سه سال و نیم پیش) کشته شده‌اند.

رسانه‌های مختلف به شکل مداوم از آموزش دیدن جنگجویان در پایگاهی واقع در ناحیه کراسنودار روسیه خبر می‌دهند، نیروهایی که برای شرکت‌های نظامی خصوصی آموزش می‌بینند و با هواپیماهای نظامی از راستوف به سوریه فرستاده می‌شوند

یوگنی از سوریه برای مادرش نامه می‌‌فرستاد. او در یکی از نامه‌هایش نوشته :" مامان، من دارم به خط مقدم می‌روم". و در ادامه گفته انعکاس نور روی شن‌ها به قدری شدید است که نمی‌توانم بدون عینک آفتابی راه بروم.

یوگنی فقط دو ماه در سوریه بود و روز ۲ سپتامبر در نزدیک روستای تیاس در استان حمص کشته شد. در گواهی فوت او دلیل مرگ "جراحت شکم بر اثر برخورد گلوله" ذکر شده است.

پیشخوان آشپرخانه نینا حالا پر شده از نامه‌هایی که برای درخواست اطلاعات فرستاده و پاسخ‌های رسمی که دریافت کرده است. 

او تنها یک هدف دارد: دولت باید رسما اعلام کند که پسر بزرگ او در راه کشور جانش را از دست داده: "سوال من این است: پسر من که به عنوان داوطلب به سوریه رفته با آن‌هایی که از سوی نیروهای مسلح کشور فرستاده شده‌اند، چه فرقی دارد؟"

عکس یوگنی حالا در موزه تاریخ سورونسک آویزان است، در کنار عکس دیگر ساکنان شهر که در چچن و افغانستان کشته شده‌اند. شورای شهر همچنین در صفحه آخر روزنامه محلی هم آگهی ترحیم کوتاهی برای یوگنی چاپ کرد.

منبع: بی بی سی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین