کد خبر: ۵۱۰۶۳۴
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷
احمدی‌نژاد از اصولگرایان رانده و از اصلاح‌طلبان سال‌هاست که مانده است

جنجال‌های سیاستمدار در تعلیق؛ چرا احمدی‌نژاد از انتخابات آزاد و اصلاحات سخن می‌گوید؟

حامیان سابق احمدی‌نژاد، یعنی اصولگرایان، وی را سیاستمدار ناصادق می‌شناسند. آنها وی را آدمی می دانند که با طناب آنها بالا آمد و به تدریج اعلام استقلال کرد./بنابراین، اصلاح‌طلبان و اعتدالیون حق دارند وی را فرصت‌طلبی بدانند که پس از رانده شدن از سوی اصولگرایان، هم اکنون با نگاهی ماکیاولیستی برای رسیدن دوباره به قدرت قصد مصادره پایگاه اجتماعی آنها را دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
غلامعلی دهقان*- بار دیگر احمدی‌نژاد با نگارش نامه‌ای به عالیترین مقام کشور خبرساز شد؛ اما این بار برخلاف دفعات قبلی بیشتر از جنجال‌های سیاستمدار در تعلیق؛ چرا احمدی‌نژاد از انتخابات آزاد و اصلاحات سخن می‌گوید؟گذشته از سوی اصولگرایان مورد عتاب و شماتت قرار گرفت.

واقعیت این است احمدی‌نژاد از اصولگرایان رانده و از اصلاح‌طلبان سال‌هاست که مانده است؛ اما همچنان تلاش می‌کند جایگاهی در سیاست ایران داشته باشد.

حامیان سابق وی یعنی اصولگرایان احمدی‌نژاد را سیاستمدار ناصادق می‌شناسند. آنها وی را آدمی می دانند که با طناب آنها بالا آمد و به تدریج اعلام استقلال کرد.

۱۱روز بست نشین منزل شد و دوست غارش یعنی مشایی سخن از "مکتب ایرانی" طنین انداز کرد و با پناه دادن به مادر چاوز در آغوش خود، لاابالی گری خود را بر اصولگرایان اثبات کرد و با ثبت نام در انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم صراحتا برخلاف رای ولی فقیه عمل کرد تا حجت بر اصولگرایان تمام شود تا بگویند تمت المحمودلنا.

به این ترتیب بود که احمدی‌نژاد ولی نعمتان خود را از دست رفته دید.

احمدی‌نژاد از همان اول نتوانست پایگاهی در میان اصلاح‌طلبان و اعتدالیون داشته باشد؛ چراکه از همان اول شمشیر را در برابر آنان از رو بست.

اما حال فرصت‌طلبانه و رندانه سخن از انتخابات آزاد و غیرمهندسی و اصلاحات در برخی از نهادهای قدرت می‌زند. غافل از آنکه درست ده سال پیش در زمستان ۸۶ و در آستانه انتخابات مجلس هشتم، بارها به اصلاح‌طلبان حمله و از نظارت استصوابی حمایت و بر آزادی کامل انتخابات تاکید: می‌کرد.

هنوز که هنوز است بخش قابل توجهی از اصلاح‌طلبان احمدی‌نژاد را مهندسی می‌دانند که با مهندسی انتخابات بالا آمد. 

بنابراین، اصلاح‌طلبان و اعتدالیون حق دارند وی را فرصت‌طلبی بدانند که پس از رانده شدن از سوی اصولگرایان، هم اکنون با نگاهی ماکیاولیستی برای رسیدن دوباره به قدرت قصد مصادره پایگاه اجتماعی آنها را دارد.

بر خلاف آنچه برخی در مورد احمدی‌نژاد می گویند؛ وی دارای سلامت روحی است و تلاش می کند همچنان در عرصه سیاست ایران باشد.

اما آنچه وی از آن غافل است این است که دیگر نه در ساخت قدرت مورد اعتماد است و نه پایگاه اجتماعی گسترده اصلاحات را دارد. به تعبیری، سری است بی تن.

با این وجود، به نظر می رسد تحت تاثیر پیشگو و یا رمالی باشد که وعده روز مبادا را می دهد. روزی که با توجه به نهادینه شدن انقلاب و نظام؛ خواب و خیالی بیش نیست.

اما ظاهرا وی به مصداق شعر مولانا عمل می کند:

یار دوست می دارد این آشفتگی|کوشش بیهوده به از تنبلی

*عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه

منبع: راهبرد
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
0
6
آن زمان وجود احمدي نژاد براي اصولگرايان منافع داشت و همه بارشان را بستند حالا كه وي قدرتي ندارد دليلي بر حمايت آنان از وي وجود ندارد
هدایت هوشمند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
1
5
با درود
به نظر من احمدی نژاد حق داره،چراکه ۸سال از گفتار و کردار او بسیاری سود بردند،حالا دیگه..شده، هرچند که تمام سخنان و گفته های او بازهم مردم فریبی است و انتقام ...،البته اگه قرار بر محاكمه باشه باید طرفداران و حامیان دیروز او محاکمه بشن که بارها و صراحتأ از وی دفاع و تبلیغ کردن، و این معجزه قرن.. را به جان ایران و ایرانی انداختن. چه رانت ها و منافع و واموال مردم که در زمان احمدی نژادها برده شد و برگشتم به عصر فجر(نزدیک به حجر)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
0
3
الان حرف دل مردم را میزند هیچ کدام از طیفهایی که گفتید مردم ارزشی برایشان قائل نیستند
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
0
4
ویکتور هوگو فرموده است:
سخن را بشنوید و حقانیت آن را در ترازوی عقل بسنجید. مهم نیست گوینده کیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
1
1
ننگ احمدی نژاد تا ابد بر پیشانی اصولگرایان خواهد بود..اما نکته جالب اینه احمدی نژاد با فریب مردم و وعده پولی ریس جمهور شد و پایگاه رای اصولگرایان با اتحاد با تتلو نهایت همون15میلیونه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
1
2
نفری آمده که نه صادق هست و نه حیا داره و نه بزرگ و کوچک می شناسه، داره حرف می زنه و پرده دری می کنه، بسم الله بزارید بگه، مگر قرار نبود به گفته حرف های این آقا در کتب درسی دانش آموزان تدریس بشه>؟ بسم الله این حرف هاش رو هم تدریس کنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
0
2
اکثریت مردم فریب میخورند هرکس وعده های خوب بدهد بازی رع برده است اگر اصلاح طلبان دیر بجنبنداحمدی نژاد انها را به کنار خواهد زدوبعد نوبت اصول گرایان وبعد...
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین